مطالب آموزشی

تعویض خازن پمپ آب خانگی

خازن | پمپ آب خانگی | خرید و قیمت پمپ کف کش | صنایع پمپ سازی ملل

پمپ آب خانگی از نوع الکتریکی می‌باشد و به انرژی الکتریکی برای روشن شدن احتیاج دارد که این انرژی درون خازن پمپ آب خانگی ذخیره شده و در زمان روشن کردن پمپ آب مصرف می‌شود. برای آشنایی بیشتر با خازن و انواع آن، نکات نشان دهنده لزوم تعویض خازن در پمپ آب خانگی و مراحل تعویض خازن در پمپ آب خانگی با ادامه مطلب همراه باشید. جهت آشنایی با پمپ کف کش و کاربرد آن و یا اطلاع از قیمت و خرید پمپ کف کش و انواع آن با صنایع پمپ سازی ملل  تماس حاصل فرمایید.

خازن و انواع آن در پمپ آب خانگی

بخش الکترو موتور پمپ آب را به همراه خازن بلبرینگ و محور (شافت پمپ آب خانگی)  تشکیل می دهد.

در پمپ آب خانگی دو نوع خازن موجود می‌باشد. این دو نوع عبارتند از: خازن استارتر و دیگری به نام خازن دائم کار.

 خازن استارتر:

زمانی که پمپ آب به روشن شدن احتیاج داشته باشد، با استفاده از انرژی الکتریکی ذخیره شده در خازن‌استارتر موتور پمپ آب خانگی قابلیت روشن شدن را دارد.

خازن دائم کار:

با توجه به نام خازن‌دائم، کار این خازن موجب ادامه کار پمپ آب پس از روشن شدن دستگاه توسط خازن استارتر می شود.

نکات نشان دهنده لزوم تعویض خازن در پمپ آب خانگی

بارزترین نشانه خراب بودن خازن پمپ آب خانگی، به وجود آمدن اختلال در نحوه روشن شدن موتور پمپ آب خانگی می‌باشد. دیگر مشکلات خازن به شرح زیر است:

  • باد کردن بدنه‌خازن
  • سوراخ شدن‌خازن
  • نشتی روغن از داخل‌خازن
  • خروج محتویات داخل‌خازن

نحوه تعویض خازن در پمپ آب‌خانگی عمل بسیار آسانی می‌باشد که می توان این کار را بدون کمک گرفتن از افراد متخصص، به تنهایی انجام داد.

مرحله اول تعویض

اساسی ترین کار این مرحله حفظ کردن اقدامات ایمنی می‌باشد. جهت انجام این کار ابتدا منبع برق پمپ آب‌خانگی را به طور کامل قطع کنید.

مرحله دوم تعویض

جعبه کنترل برق در اکثر پمپ‌های خانگی، در مکانی با دسترسی آسان تعبیه شده که معمولا در گوشه یا بالای پمپ آب خانگی قرار دارد.

مرحله سوم تعویض

خازن را می‌توان پس از برداشتن در پوش روی جعبه کنترل پمپ آب خانگی مشاهده کرد.

مرحله چهارم تعویض

در مرحله چهارم، رابط خازن مورد بررسی قرار می‌گیرد. در صورت سالم بودن رابط که شامل تعدادی سوراخ برای سیم های ورودی و خروجی برق دستگاه می‌باشد، می‌توان به طور مجدد از آن استفاده کرد.

اما در صورت خرابی رابط، بهتر است تا از یک رابط نو استفاده کرده و سیم‌های برق را در مکان مشخص خود بر روی رابط نصب کنید.

مرحله پنجم تعویض

 پس از متصل شدن سیم‌های برق رابط به بدنه پمپ آب به خازن‌می‌بایست آن را به صورت خوابیده درون جعبه کنترل قرار داده و پیچ‌های روی درپوش بدنه را ببندید.

مرحله ششم تعویض

 در انتها برای تست درست شدن خازن و اطمینان از نحوه اتصال آن، به مدت چند ثانیه پمپ آب را روشن کرده و پس از آن پمپ را دوباره خاموش کنید.

در صورت روشن شدن راحت موتور پمپ، می‌توان با خیال راحت مجددا از پمپ آب استفاده نمایید.

صنایع پمپ سازی ملل

پمپ ملل با تکیه بر توان داخلی و نیروهای متخصص خود محصولات بسیار با کیفیتی را تولید و به بازار عرضه نموده است .این شرکت به واسطه بومی سازی کردن تولید انواع پمپ کف کش و لجن کش کلیه قطعات انواع پمپ را در داخل کشور تولید کرده و به همین علت مشتریان، دیگر نگران تامین قطعات انواع پمپ تولید شده نخواهند بود. کلیه پمپ های کف کش تولید شده در این صنعت دارای گارانتی معتبر بوده و از قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند. جهت خرید و اطلاع از قیمت انواع پمپ لجن کش به پمپ ملل اعتماد کنید.

صنایع پمپ سازی ملل پس از سالها تولید در زمینه الکترو پمپ های کف‌کش شناور با استفاده از تکنولوژی جدید و پس از کسب تجربه در تولید انواع برند های مختلف اکنون محصول جدید خود را به نام پمپ ملل تولید و روانه بازار نموده است این محصول از بهترین نوع آلیاژ و تکنولوژی جدید تولید شده است. جهت سفارش انواع پمپ کف کش و پمپ لجن کش و یا اطلاع از قیمت و خرید پمپ کف کش و انواع آن با ما تماس حاصل فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *