مطالب آموزشی

پمپ آب چاه و انواع آن

با ماه همراه باشید جهت آشنایی با ویژگی انواع پمپ چاه . برای اطلاع از قیمت و خرید پمپ کف کش و لجن کش به صنایع پمپ ملل مراجعه کنید.

پمپ چاه دارای دو مدل کم عمق  و عمیق است. پمپ چاه عمیق برای چاه هایی با عمق بیشتر از ۷ متر کاربرد دارد. پمپ‌های چاه کم عمق، آب را همراه با یک یا چندین لوله به بیرون پمپ هدایت می‌کنند. پمپ آب چاه برای چاه‌هایی مناسب می‌باشد که فاصله آن‌ها تا دهانه چاه کم‌تر از ۷ متر یا عمق آب کم باشد. بعضی از پمپ‌های چاه بر سطح زمین مستقر می‌شوند و جهت تامین آب شیرین به کابین‌ها، مزارع و خانه‌های روستایی استفاده می‌شوند. در این مقاله شما را با انواع پمپ چاه عمیق و کم عمق و ویژگی این پمپ‌ها آشنا می‌سازیم. جهت آشنایی با پمپ کف کش و کاربرد آن و یا اطلاع از قیمت و خرید پمپ کف کش و لجن کش با صنایع پمپ سازی ملل تماس حاصل فرمایید.

بیشتر بخوانید: پمپ کف کش

انواع پمپ آب چاه

پمپ‌های چاه دارای دو مدل کم عمق و عمیق می‌باشند. در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

پمپ چاه عمیق

کاربرد پمپ‌های چاه عمیق در ساختمان‌های مسکونی‌ای است که در مناطق کم آب هستند. هم‌چنین در زمین های زراعی و منازلی که سطح مخازن آب آن‌ها بسیار پایین‌تر از سطح زمین بوده کاربرد دارند. برای چاه‌هایی که عمق بیش از ۱۰ متر دارند نیز از پمپ چاه عمیق استفاده می‌شود.

پمپ آب چاه کم‌عمق

  • پمپ آب چاه مناسب دارای ویژگی‌های به خصوصی می‌باشد. از جمله آن‌ می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:
  • برای چاه‌هایی که فاصله دهانه تا سطح آب کمتراز ۷ متر هستند، مناسب می‌باشند.
  • وزن کمی داشته و بهترین کار آیی را دارا باشد.
  • دربرابر خوردگی  مقاوم باشد
  • دارای ویژگی ضد زنگی باشد.
  • دارای پوشش گرد وغبار زدا باشد تا در برابر حشرات و گرد و غبار از قطعات الکتریکی محافظت کند.

ویژگی‌های دیگر پمپ آب چاه عبارتند از:

  • مقاوم بودن
  •  قابل اطمینان بودن
  • شامل محافظ حرارتی و تامین بیشترین مقدار آب

با ماه همراه باشید جهت آشنایی با ویژگی انواع پمپ چاه . برای اطلاع از قیمت و خرید پمپ کف کش و لجن کش به صنایع پمپ ملل مراجعه کنید.

خرید پمپ آب

جهت خرید پمپ چاه آب به دنبال پمپی باشید که بتوان برای آب آشامیدنی مورد استفاده قرار بگیرد. خودمکش بودن یکی از ویژگی‌های مثبت در میان پمپ آب چاه کم‌عمق می‌باشد. چرا که مراقبت از این محصولات در مقایسه با پمپ‌های معمولی بسیار آسان‌تر می‌باشد.
یکی دیگر از ویژگی‌هایی که باید هنگام خرید به آن توجه کرد، داشتن ضمانت پمپ چاه می‌باشد. پمپ آب چاه کم عمق، آب را توسط یک یا چند لوله به خارج از پمپ هدایت می‌کند.

بیشتر بخوانید:خرید پمپ کف کش

انواع پمپ‌ آب چاه کم‌عمق و ویژگی‌ آنها

یکی از رایج ترین انواع پمپ‌ها، پمپ آب چاه کم‌عمق بوده که از سه قطعه اصلی موتور الکتریکی، جت و پروانه تشکیل می‌شود.

این محصولات به صورت خودمکش و تقویت شده فایبرگلاسی نیز تولید می‌شوند. پمپ‌ها دارای یک سوئیچ فشار جهت کنترل فشار پمپ می‌باشند.

پمپ جت مقرون به صرفه بوده و در چاه‌های قطر کم کاربرد دارد. این پمپ‌های آب را می‌توان برای انواع چاه‌ها مورد استفاده قرار داد. مکانیک آن ساده بوده و می‌توان آن را خارج از چاه مستقر کرد. شیوه کار این پمپ‌ها با مکش می‌باشد؛ در نتیجه فشار اتمسفری آب را از درون چاه خارج می‌کند.

یکی از انواع پمپ های چاه کم‌عمق پمپ زیرآب می‌باشد. این محصول جهت خارج کردن آب از چاه‌های کم‌عمق کاربرد دارد. طول عمر این پمپ آب زیاد بوده و دارای کارکرد بسیار عالی می‌باشد. این پمپ از به وجود آمدن خلاء پیش گیری کرده و  عملکرد آن در زمینه مکش آب در مقایسه با پمپ‌ جت بهتر می‌باشد. پمپ‌ زیرآب، مایع را به سمت بیرون فشار می‌دهد، در صورتی که پمپ جت توانایی مکش مایع را دارد. این محصولات در چاه‌های عمیق نیز کاربرد دارند.

نوع دیگر پمپ‌ چاه ، پمپ سانتریفیوژ می‌باشد. این پمپ اغلب در چاه‌های سطحی مورد استفاده قرار می‌گیرد. فشار پمپ‌ سانتریفیوژ کم بوده در نتیجه از این محصول می‌توان زمانی که فشار کم و حجم زیاد مورد نیاز است استفاده کرد.

پمپ‌های قابل‌ تبدیل، نسخه اصلاح شده پمپ‌ آب چاه کم‌عمق می‌باشند. انژکتور جت آن بیرون از پمپ وجود دارد. این نوع پمپ آب قابلیت تبدیل شدن به یک پمپ جت خوب برای چاه‌های عمیق را دارند.

صنایع پمپ سازی ملل

پمپ ملل با تکیه بر توان داخلی و نیروهای متخصص خود محصولات بسیار با کیفیتی را تولید و به بازار عرضه نموده است .این شرکت به واسطه بومی سازی کردن تولید انواع پمپ کف کش و لجن کش کلیه قطعات انواع پمپ را در داخل کشور تولید کرده و به همین علت مشتریان، دیگر نگران تامین قطعات انواع پمپ تولید شده نخواهند بود. کلیه پمپ های کف کش تولید شده در این صنعت دارای گارانتی معتبر بوده و از قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند. جهت خرید و اطلاع از قیمت انواع پمپ لجن کش به پمپ ملل اعتماد کنید.

صنایع پمپ سازی ملل پس از سالها تولید در زمینه الکترو پمپ های کف‌کش شناور با استفاده از تکنولوژی جدید و پس از کسب تجربه در تولید انواع برند های مختلف اکنون محصول جدید خود را به نام پمپ ملل تولید و روانه بازار نموده است این محصول از بهترین نوع آلیاژ و تکنولوژی جدید تولید شده است. جهت سفارش انواع پمپ کف کش و پمپ لجن کش و یا اطلاع از قیمت و خرید پمپ کف کش و انواع آن با ما تماس حاصل فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *