مطالب آموزشی

روش نصب پمپ آب خانگی بدون مخزن

پمپ آب خانگی مانند دیگر انواع پمپ‌ روش نصب مخصوصی دارد.برای مطالعه روش نصب انواع پمپ خانگی و اطلاع از قیمت و خرید انواع پمپ کف کش به پمپ ملل

تنها راه جبران کمبود آب در ساختمان، پمپ‌های آب خانگی می‌باشد. پمپ‌ آب خانگی موجب افزایش فشار آب در ساختمان‌های متراکم می‌شود. در این مقاله به انواع پمپ آب خانگی، روش ها و معایب نصب پمپ آب خانگی بدون مخزن می‌پردازیم. جهت آشنایی با پمپ کف کش و کاربرد آن و یا اطلاع از قیمت و خرید پمپ کف کش و لجن کش با صنایع پمپ سازی ملل تماس حاصل فرمایید.

انواع پمپ آب خانگی و دسته بندی آن

پمپ های آب خانگی دارای انواع مختلف با ظرفیت‌های متفاوت تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

برای معرفی انواع این محصولات می توان به پمپ آب پروانه ای، جتی و بشقابی اشاره کرد که هر یک در دسته پمپ‌های شعایی، پمپ های محیطی و محوری وجود دارند.

دسته بندی پمپ آب خانگی

پمپ آب خانگی از نظر میزان قدرت به پمپ آب نیم اسب بخار، پمپ‌های کوچک آپارتمانی، پمپ آب یک و نیم اسب بخار، پمپ آب یک اسب بخار و بوستر پمپ آب تقسیم می‌شوند. برای معرفی آن دسته از پمپ‌ها که بدون مخزن در ساختمان نصب می‌شوند می‌توان به پمپ آب آپارتمانی اشاره کرد که به طور معمول این مدل پمپ از نوع نیم اسب بخار انتخاب می شود.

نصب پمپ آب خانگی بدون مخزن و معایب آن

نصب پمپ‌های آب خانگی بدون مخزن بسیار آسان‌تر از نصب پمپ‌های آب خانگی مخزن دار است؛ به این دلیل که  فقط به لوله کشی پمپ آب خانگی نیاز داریم و احتیاجی به عوض کردن مخزن و انجام لوله کشی برای نصب آن وجود ندارد.

ابزار مورد نیاز به منظور نصب پمپ آب خانگی :

  • ست کنترل
  • شیر یک طرفه
  • مهره و ماسوره
  • لوله آب با قطر مناسب

بیشتر بخوانید: خرید پمپ کف کش

معایب نصب پمپ آب خانگی بدون مخزن

استفاده از پمپ‌ آب خانگی بدون منبع یا مخزن معایبی را به همراه دارد. در ادامه به معرفی چند مورد از معایب نصب پمپ آب خانگی بدون مخزن اشاره می کنیم.

  • کاهش عمر مفید پمپ آب خانگی
  • عدم دسترسی به آب ذخیره در مواقع نیاز
  • امکان جریمه شدن ساختمان توسط شرکت آب و فاضلاب شهری

روش نصب پمپ آب خانگی بدون مخزن

  1. اولین مرحله برای نصب‌پمپ آب خانگی پیدا کردن مکان مناسب برای نصب پمپ می‌باشد.
  2. سطح زیرین پمپ آب خانگی می‌بایست همگن و صاف باشد.
  1. محیطی که نصب‌پمپ آب خانگی در آن انجام می‌شود، می‌بایست دور از تابش نور خورشید و سرپوشیده باشد.
  1. چنانچه قدرت پمپ آب خانگی بیش از نیم اسب بخار باشد، مکان نصب پمپ باید دارای عایق کاری صوتی بوده تا صدای پمپ موجب از بین رفتن آسایش ساکنین آپارتمان نشود.
  2. برای نصب‌پمپ آب خانگی تنها لازم است پمپ آب را در مسیر جریان لوله اصلی آب ساختمان قرار دهید؛ پس بهتر است در هر مکانی که می‌خواهید پمپ آب خانگی را نصب کنید، لوله اصلی آب ساختمان را برش دهید.
  1. لوله آبی که هم قطر یا دارای قطر بیشتر از دهانه ورودی پمپ آب است را توسط ماسوره و مهره از یک طرف به ورودی پمپ آب خانگی و طرف دیگر به لوله اصلی آب متصل می‌کنیم.
  2. جهت عدم برگشت آب به داخل پمپ، باید شیر یک طرفه را از خروجی پمپ آب خانگی نصب کنید.
  1. گاهی مواقع شیر یک طرفه را قبل از پمپ آب نصب می‌کنند، اما توصیه می‌شود که شیر یک طرفه بعد از پمپ قرارگیرد تا به هنگام تحت فشار بودن سیستم و خاموش بودن پمپ، فشار بر روی پمپ وارد نشود.

بیشتر بخوانید: خرید پمپ کف کش

صنایع پمپ سازی ملل

پمپ ملل با تکیه بر توان داخلی و نیروهای متخصص خود محصولات بسیار با کیفیتی را تولید و به بازار عرضه نموده است .این شرکت به واسطه بومی سازی کردن تولید انواع پمپ کف کش و لجن کش کلیه قطعات انواع پمپ را در داخل کشور تولید کرده و به همین علت مشتریان، دیگر نگران تامین قطعات انواع پمپ تولید شده نخواهند بود. کلیه پمپ های کف کش تولید شده در این صنعت دارای گارانتی معتبر بوده و از قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند. جهت خرید و اطلاع از قیمت انواع پمپ لجن کش به پمپ ملل اعتماد کنید.

صنایع پمپ سازی ملل پس از سالها تولید در زمینه الکترو پمپ های کف‌کش شناور با استفاده از تکنولوژی جدید و پس از کسب تجربه در تولید انواع برند های مختلف اکنون محصول جدید خود را به نام پمپ ملل تولید و روانه بازار نموده است این محصول از بهترین نوع آلیاژ و تکنولوژی جدید تولید شده است. جهت سفارش انواع پمپ کف کش و پمپ لجن کش و یا اطلاع از قیمت و خرید پمپ کف کش و انواع آن با ما تماس حاصل فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *