مطالب آموزشی

معرفی چند مدل پمپ خانگی

این مطلب شما را با انواع پمپ های خانگی مانند پمپ‌ گریز از مرکز آشنا می‌سازیم. جهت اطلاع از قیمت و خرید پمپ با صنایع پمپ سازی ملل تماس حاصل ...

سانتریفیوژ پمپ هیدرولیک ترجیحی است و بیش از ۹۵٪ در موارد خانگی و صنعتی استفاده می‌شود. هزینه و نگهداری آنها کم بوده و کار با آن‌ها آسان است و در نتیجه به طور جهانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مطلب شما را با پمپ های آب گریز از مرکز ، پمپ های آب محیطی ، پمپ‌های شوفاژ و چگونگی کار آن آشنا می‌سازیم. جهت آشنایی با انواع پمپ و کاربرد آن و یا اطلاع از قیمت و خرید پمپ با صنایع پمپ سازی ملل تماس حاصل فرمایید.

پمپ های خانگی آب گریز از مرکز

پمپ های آب گریز از مرکز به پمپی گفته می‌شود که باعث ایجاد جریان یا افزایش فشار مایع شده و منجر به عمل پمپاژ می‌شود. در داخل قاب پمپ پروانه‌ای قرار دارد که از مجموعه‌ای از پره‌های خمیده تشکیل شده است. این پره‌ها هنگام غوطه ور شدن در آب با آن مایع، می چرخند. با این کار نیروی گریز از مرکز ، در ذرات آب جمع شده و آب را به بیرون هدایت می کند. یک راه آسان برای تصور این مسئله تأثیر تلنگر آب از لاستیک اتومبیل در جاده ای مرطوب است.

این پمپ‌ها که نوعی پمپ خانگی به حساب می‌آیند، بسته به نوع کاربرد پروانه‌های مختلفی دارند. سه نوع اصلی آن عبارتند از:

  • محصور شده
  • نیمه باز
  • باز کن

پروانه بسته، پره‌ها را از دو طرف به بالا با صفحات کفن متصل می‌کند و بسیار کار آمد است. پروانه های نیمه باز و نوع باز مخصوص مایعات چسبناک مایعات حاوی مواد جامد هستند.

پمپ های خانگی آب محیطی

پمپ های آب محیطی که به آن پمپ‌های احیا کننده یا توربین نیز گفته می‌شود، ظاهری شبیه به  پمپ محیطی گریز از مرکز دارند. داخلی‌ها از نظر توانایی تولید سرریز با دبی بالا با سرعت جریان پایین متفاوت هستند. مایع موجود در پمپ محیطی به داخل یک کانال محیطی (در اطراف لبه پوشش) پمپ می شود. برخلاف پمپ‌های سانتریفیوژ استاندارد، منحنی‌ها با کاهش جریان مایع صاف نمی‌شوند. به طور خلاصه، سیال با افزایش فشار در امتداد محیط ورودی به قسمت ورودی پوشش حرکت می کند. برای استفاده از پمپ های جانبی نیاز به ارزیابی دقیق حداکثر فشارهایی است که می تواند در شرایط جریان صفر ایجاد شود.

 این مطلب شما را با انواع پمپ های خانگی مانند پمپ‌ گریز از مرکز آشنا می‌سازیم. جهت اطلاع از قیمت و خرید پمپ با صنایع پمپ سازی ملل تماس حاصل ...

پمپ های خانگی شوفاژ

پمپ های خانگی سانتریفیوژ با بتونه کاری خود مشکلی را که پمپ گریز از مرکز استاندارد با آن روبرو است حل می‌کند. این نوع پمپ با مخلوط کردن آب با هوا مانع اتصال هوا می‌شود و سیالی ایجاد کرده که مانند آب خالص است و قادر به پمپاژ طبیعی می‌باشد. پس از اتمام این فرآیند، پمپ سپس از شر هوا خلاص شده و آب را مانند یک پمپ سانتریفیوژ استاندارد حرکت می دهد.

پمپ‌ شوفاژ چگونه کار می کند:

در طول چرخه پرایمینگ هوا وارد پمپ شده و با آب در پروانه مخلوط می شود. آب و هوا با نیروی گریز از مرکز پروانه با هم به مخزن آب خارج می‌شوند. در نهایت هوا بالا رفته و آب فرو می رود. اکنون آب فاقد هوا است و آن را سنگین تر خواهد کرد، این آب دوباره به پایین به داخل پروانه می‌رود. وقتی هوا تمام شد و در خط مکش خلا ایجاد کرد، فشار آب را وارد خط مکش به سمت پروانه می کند و می‌توان پمپاژ را شروع کرد.

زمانی که پمپاژ شروع می‌شود، گردش مجدد آب متوقف شده و دفعه بعدی که پمپ شروع به کار می‌کند، خود دانه زنی می‌کند. این امکان وجود دارد که یک بار دیگر آب و هوا را مخلوط کرده و مایع قابل استفاده از پمپ را ایجاد کند تا زمانی که پمپ آماده کار عادی شود.

صنایع پمپ سازی ملل

صنایع پمپ سازی ملل با تکیه بر توان داخلی و نیروهای متخصص خود محصولات بسیار با کیفیتی را تولید و به بازار عرضه نموده است .این شرکت به واسطه بومی سازی کردن تولید انواع پمپ کف کش و لجن کش کلیه قطعات انواع پمپ را در داخل کشور تولید کرده و به همین علت مشتریان، دیگر نگران تامین قطعات انواع پمپ تولید شده نخواهند بود. کلیه پمپ های کف کش تولید شده در این صنعت دارای گارانتی معتبر بوده و از قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند. جهت خرید و اطلاع از قیمت انواع پمپ لجن کش به پمپ ملل اعتماد کنید.

صنایع پمپ سازی ملل پس از سال‌ها تولید در زمینه الکترو پمپ های کف‌کش شناور با استفاده از تکنولوژی جدید و پس از کسب تجربه در تولید انواع برند های مختلف اکنون محصول جدید خود را به نام پمپ ملل تولید و روانه بازار نموده است این محصول از بهترین نوع آلیاژ و تکنولوژی جدید تولید شده است. جهت سفارش انواع پمپ کف کش و پمپ لجن کش و یا اطلاع از قیمت و خرید پمپ کف کش و انواع آن با ما تماس حاصل فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *