مطالب آموزشی

مخزن تحت فشار و مراحل کار آن

با ماه همراه باشید جهت آشنایی با مخزن تحت فشار و مراحل کار آن. برای اطلاع از قیمت و خرید پمپ کف کش و لجن کش به صنایع پمپ ملل مراجعه کنید.

استفاده از منبع تحت فشار موجب کاهش عملکرد پمپ آب شده و طول عمر آن را افزایش می دهد. مخزن تحت فشار با عنوان های مختلفی مثل مخزن انبساط بسته، مخزن پمپ آب، منبع فشار و منبع تحت فشار شناخته می شود. این مخزن فلزی عمدتاً به رنگ های آبی ، قرمز و به ندرت زرد رنگ تولید می شوند و به عنوان مخزن آب پشت پمپ مورد استفاده قرار می گیرد. در این مطلب به تعریف مخزن تحت فشار، مراحل کار این مخزن و همینطور مخزن تحت فشار چگونه ساخته می شود؟می‌پردازیم. جهت آشنایی با پمپ کف کش و کاربرد آن و یا اطلاع از قیمت و خرید پمپ کف کش و لجن کش با صنایع پمپ سازی ملل تماس حاصل فرمایید.

مخزن تحت فشار چیست؟

به مخازنی فلزی یا فایبرگلاس می‌باشند مخازن تحت فشار گفته شده که در ظرفیت های ۲ لیتر تا ۵۰۰ لیتر طراحی و به بازار عرضه می‌شوند. محل نصب این مخزن‌ها بر روی پمپ‌ها یا  در کنار آن‌ها بوده و وظیفه این محصولات پرفشار نگه داشتن جریان آب قبل از روشن شدن پمپ‌ها می‌باشد. مخازن تحت فشار موجب صرفه جویی در مصرف انرژی شده و به کاهش آلودگی صوتی پمپ ها کمک خواهد کرد و تعداد زیادی از مشکلات و نواقص  پمپ‌های آب خانگی به مخازن تحت فشاربستگی دارد. کم شدن فشار پمپ آب، مرتب کار کردن، نشتی داشتن و یا کم روشن شدن پمپ آب خانگی می تواند به علت وجود نواقص در مخازن تحت فشار باشد.

بیشتر بخوانید:  قیمت پمپ کف کش

مراحل کار مخزن تحت فشار

کار مخازن فشار دارای فرآیندی بوده که در ادامه به معرفی مراحل کار مخزن تحت فشار می‌پردازیم.

در ابتدای ترین ممراحل کار مخزن تحت فشار ، پمپ شروع به پر کردن مخزن می کند. در دومین مرحله پمپ به فعالیت خود ادامه داده تا زمانی که فشار مخزن به حد نساب برسد. در سومین مرحله پمپ خاموش شده و آب درون مخزن آماده ی مصرف می‌باشد.

در مرحله چهارم شیر آب مصرفی باز شده  و مخزن به جای پمپ شروع به تامین آب مورد نیاز منزل با فشار پمپ می کند تا آن زمان که فشار به صفر برسد. در مرحله پنجم زمانی که  فشار به صفر رسید پمپ شروع به کار کرده و این بار به دلیل اینکه شیر هم چنان باز است پمپ مستقیم آب را تامین خواهد کرد. در ششمین مرحله شیر بسته شده و در مرحله هفتم مخزن تحت فشار تا ظرفیت نامی خود  مثلا ۵۰ لیتر،بارگیری خواهد شد؛ و در مرحله نهایی نیز پمپ خاموش شده و فشار مخزن به طور مجدد تکمیل و آماده آب رسانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:خرید پمپ کف کش

مخزن تحت فشار چگونه ساخته می شود؟

مخزن تحت فشاراین مخازن دارای سه قسمت پوسته، تیوب و فلنچ هستند که پوسته خارجی آن اکثرا با ورق ۱.۵ میلی متر بعد از قرارگیری در زیر دستگاه‌های پرس مخصوص در کارخانه به صورت دو عدسی متقارن تولید و جوشکاری آن‌ها توسط ربات‌ها صورت می‌گیرد. در نتیجه بعد از آن،  محل جوش خوردگی تست شده و سپس تیوپ و فلنچ بر روی منبع تحت فشار آب (مخزن تحت فشار) نصب می‌گردند.

صنایع پمپ سازی ملل

پمپ ملل با تکیه بر توان داخلی و نیروهای متخصص خود محصولات بسیار با کیفیتی را تولید و به بازار عرضه نموده است .این شرکت به واسطه بومی سازی کردن تولید انواع پمپ کف کش و لجن کش کلیه قطعات انواع پمپ را در داخل کشور تولید کرده و به همین علت مشتریان، دیگر نگران تامین قطعات انواع پمپ تولید شده نخواهند بود. کلیه پمپ های کف کش تولید شده در این صنعت دارای گارانتی معتبر بوده و از قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند. جهت خرید و اطلاع از قیمت انواع پمپ لجن کش به پمپ ملل اعتماد کنید.

صنایع پمپ سازی ملل پس از سالها تولید در زمینه الکترو پمپ های کف‌کش شناور با استفاده از تکنولوژی جدید و پس از کسب تجربه در تولید انواع برند های مختلف اکنون محصول جدید خود را به نام پمپ ملل تولید و روانه بازار نموده است این محصول از بهترین نوع آلیاژ و تکنولوژی جدید تولید شده است. جهت سفارش انواع پمپ کف کش و پمپ لجن کش و یا اطلاع از قیمت و خرید پمپ کف کش و انواع آن با ما تماس حاصل فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *