مطالب آموزشی

چگونه خازن مناسب موتور پمپ استخر خود را انتخاب کنیم

پمپ استخر | خرابی خازن |صنایع پمپ سازی ملل | خرید و قیمت پمپ

در این مطلب به دو نوع خازن مورد استفاده در موتورهای پمپ استخر می‌پردازیم. خازن‌های راه اندازی و خازن‌های روشن. همچنین به چگونگی آگاه شدن از خرابی خازن و جایگزینی آن پرداخته شده است. برای اطلاع از قیمت و خرید پمپ کف کش و لجن کش با صنایع پمپ سازی ملل تماس حاصل فرمایید.

پمپ استخر

پمپ استخر می تواند دارای دو نوع خازن باشد: خازن استارت و خازن Run. خازن استارت در هنگام روشن شدن به مدارهای سیم پیچ موتور سوئیچ می شود تا به موتور تا به چرخیدن موتور کمک کرده و سرعت را افزایش دهد. هنگامی که موتور نزدیک به سرعت کار است ، خازن استارت از مدارهای سیم پیچ خارج می شود. خازن Run در مدار موتور گنجانده شده است تا به افزایش راندمان کارکرد کمک کند و تا زمانی که موتور پمپ روشن باشد در مدار باقی می‌ماند. خازن شروع به طور کلی در ۵۰-۴۰۰ MFD و ۱۲۵ یا ۲۵۰ VAC درجه بندی می شود. خازن راه اندازی به طور کلی در ۱۵-۵۰ MFD و ۳۷۰ VAC درجه بندی می شود.

موتورهای خازنی

موتورهای پمپ استخر از خازن استفاده نمی کنند. چهار نوع متداول موتور پمپ استخر مسکونی وجود دارد:

فاز تقسیم ، شروع خازن ، خازن تقسیم دائمی و شروع خازن / شروع خازن / خازن اجرا.

موتور Split Phase در وان‌های آبگرم و جت ، و استخرهای روی زمین بسیار استفاده می شود. این طرح دارای سیم پیچ شروع و کلید شروع می‌باشد، اما خازنی ندارد.

موتور خازنی استارت معمولاً در پمپ‌های استخر زمینی استفاده می شود. گشتاور راه اندازی بالاتر است (۱۵۰-۱۷۵٪ از بار کامل) و جریان شروع کمتر از معادل فاز تقسیم است. این عمل مانند یک فاز تقسیم شده است از این جهت که یک سوئیچ شروع وجود دارد تا سیم پیچ شروع و خازن را از مدار خارج کنید تا موتور به ۲/۳ تا ۳/۴ سرعت کامل برسد.

موتور خازن تقسیم دائمی فاقد کلید شروع است و اغلب از آن به عنوان موتور “بدون کلید” یاد می شود. این از یک خازن Run استفاده می کند که همیشه در مدار باقی می ماند. در طراحی PSC گشتاور شروع به میزان قابل توجهی کمتر از طراحی شروع خازن است.

از طراحی موتور Capacitor Start / Capacitor Run برای افزایش کارایی در حالت اجرا استفاده می شود. از خازن های Start و Run استفاده می شود. در حالت اجرا ، PSC و Cap. شروع / درپوش موتورهای راننده یکسان هستند.

بیشتر بخوانید: برای خرید پمپ کف کش با صنایع پمپ سازی ملل تماس حاصل فرمایید.

مکان خازن RUN :

خازن‌های RUN معمولاً خازن‌های قوطی محصور شده METAL (آلومینیوم یا فولاد) هستند که بیشتر اوقات نه همیشه ، در زیر “قوز” بالای موتور یافت می شوند.

خرابی خازن استارت

معمولاً اثر خازن استارت خراب یک هومینگ بدون راه اندازی است. هنگامی که خازن استارت شروع به خراب شدن می کند، ممکن است نشتی روغن الکترولیتی مشاهده کنید و هنگامی که از بین می رود. روغن الکترولیتی را باز کرده و از آن اخراج می کند. خازن شروع ناموفق پس از خراب شدن ، سوراخ فیزیکی در دریچه ایجاد می کند.

خرابی خازن RUN

در صورت خراب بودن خازن RUN، موتور بدون لرزش محافظ حرارتی در  آمپر کار نمی کند. هنگامی که یک خازن RUN در حال روشن شدن است یا خراب شده است، انتهای خازنی که دارای ترمینال است و گاهی اوقات انتهای مخالف آن بدون ترمینال به سمت بیرون خم می‌شود.

در صورت عدم موفقیت، میزان خواندن ظرفیت به طور قابل توجهی کمتر از حد مجاز است. در خازن‌های RUN معمولاً “دریچه ای” وجود نداشته و آن‌ها با یک ساختار ایمن داخلی خراب به سمت خارج منبسط شده تعظیم می‌کنند، به طوری که خم شدن از ترمینال‌ها باعث می‌شود تا تماس‌ها در داخل خازن در حالت ایمن خراب شود.

صنایع پمپ سازی ملل

پمپ ملل با تکیه بر توان داخلی و نیروهای متخصص خود محصولات بسیار با کیفیتی را تولید و به بازار عرضه نموده است .این شرکت به واسطه بومی سازی کردن تولید انواع پمپ کف کش و لجن کش کلیه قطعات انواع پمپ را در داخل کشور تولید کرده و به همین علت مشتریان، دیگر نگران تامین قطعات انواع پمپ تولید شده نخواهند بود. کلیه پمپ های کف کش تولید شده در این صنعت دارای گارانتی معتبر بوده و از قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند. جهت خرید و اطلاع از قیمت انواع پمپ لجن کش به پمپ ملل اعتماد کنید.

صنایع پمپ سازی ملل پس از سالها تولید در زمینه الکترو پمپ های کف‌کش شناور با استفاده از تکنولوژی جدید و پس از کسب تجربه در تولید انواع برند های مختلف اکنون محصول جدید خود را به نام پمپ ملل تولید و روانه بازار نموده است این محصول از بهترین نوع آلیاژ و تکنولوژی جدید تولید شده است. جهت سفارش انواع پمپ کف کش و پمپ لجن کش و یا اطلاع از قیمت و خرید پمپ کف کش و انواع آن با ما تماس حاصل فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *