مطالب آموزشی

مزایا و معایب استفاده از پمپ‌های آب بشقابی

این مقاله به معرفی معایب و مزایای پمپ آب بشقابی می پردازد. جهت اطلاع از قیمت و خرید انواع پمپ با صنایع پمپ سازی ملل تماس حاصل فرمایید.

در طی سالهای اخیر در منازل کشور ما به ویژه در فصول گرم سال خصوصا تابستان با مشکل افت فشار آب در نتیجه کم آبی مواجه بوده‌ایم. به همین علت از پمپ برای تنظیم فشار جریان آب استفاده می‌شود. پمپ های آب متنوعی در بازار موجود می‌باشد، مانند پمپ‌های بشقابی و پمپ‌های آب جتی که به منظور افزایش فشار آب از آن‌ها استفاده می‌شود. در این مقاله به معرفی کاربرد، معایب و مزایای پمپ آب بشقابی می‌پردازیم. جهت آشنایی با پمپ کف کش و کاربرد آن و یا اطلاع از قیمت و خرید پمپ کف کش و لجن کش با صنایع پمپ سازی ملل تماس حاصل فرمایید.

معایب و مزایای پمپ بشقابی

پمپ‌های آب بشقابی جهت انتقال یک جریان سیال به وسیله انتقال انرژی چرخشی از یک یا چند روتور در حال چرخش، یعنی پروانه ها، تشکیل شده‌اند. این جریان سیال بعد از ورود به پروانه به سرعت در امتداد محور خود چرخانده شده و از طریق نیروی گریز از مرکز منتقل خواهد شد. فرآیند چرخش روتور، سرعت و فشار مایع را افزایش داده و هم چنین آن را به سمت خروجی پمپ هدایت خواهد کرد. این محصولات نوعی دستگاه مکانیکی می‌باشند. پوشش پمپ نیز به طور خاصی طراحی شده که ورود مایع را از ورودی پمپ تسریع کرده و آن را به پروانه وارد خواهد کرد. کار آیی بهتر پمپ آب بشقابی یا گریز از مرکز به چرخش ثابت و سرعت بالای پروانه آن بستگی دارد.

مزایای پمپ آب بشقابی

پمپ‌ آب بشقابی به هراه انتقال انرژی جنبشی یک یا چند روتور در حال چرخش به نام پروانه کار می‌کند. این روتورها موجب افزایش سرعت و فشار مایع شده و آن را به سمت خروجی پمپ هدایت خواهد کرد. به علت داشتن طراحی ساده، پمپ آب بشقابی بسیار در درسترس می‌باشد. کار کردن و مراقبت از این پمپ‌ها بسیار آسان می‌باشد. پمپ آب‌ بشقابی روشی ساده و مقرون به صرفه جهت افزایش فشار آب و یا در مواردی که نیاز به پمپاژ مقدار زیادی مایعات با ویسکوزیته کم مانند مواد شیمیایی، آب، محلول‌ها و روغن‌های سبک را به وجود می‌آورد.

بیشتر بخوانید: آگاهی از قیمت پمپ در صنایع پمپ ملل

معایب پمپ آب بشقابی

  • ممکن است به دلیل بودن هوا در ورودی لوله، آب وارد لوله نشود.
  • گاهی اوقات ممکن است که پمپ شما یکسره شده و خاموش نشود؛ که علت اصلی آن تنظیم نبودن اتومات مکانیکی یا هوا کشیدن و چسبیدن کانتاکت‌های کلید اتومات مکانیکی می‌باشد.
  • امکان دارد به علت خراب شدن کلید اتومات پمپ یا قطع و وصل شدن، اتومات آنالوگ پمپ خراب شود. ممکن است در صورت باز نبودن شیر، پمپ کار کرده و این رویداد به دلیل فلاش تانک که موجب دخول آب به درون چاه بدون هیچ تنظیمی خواهد شد و سوراخ شدن لوله را به همراه خواهد داشت.

کاربرد پمپ‌بشقابی

پمپ‌های بشقابی مانند پمپ خانگی بوده که می‌توان از این نوع پمپ در هر جا که مصرف خانگی احتیاج داریم، استفاده کرد. به طور معمول پمپ‌های بشقابی به منظور پمپاژ کردن آب و مایعات مورد استفاده قرار گرفته و بیشتر کاربرد صنعتی دارند؛ ولی در مواردی نیز برای کاربردهای کشاورزی و خانگی استفاده می‌شوند. برای معرفی کاربردهای این محصولات، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کشاورزی
  • صنایع و کارخانجات
  • تقویت فشار آب خانگی
  • افزایش فشار آب در ساختمان‌ها
  • مورد استفاده برای مایعات دارای ویسکوزیته
  • منتقل کردن آب به بخش‌های مختلف تأسیسات

بیشتر بخوانید: خرید پمپ در صنایع پمپ ملل

صنایع پمپ سازی ملل

پمپ ملل با تکیه بر توان داخلی و نیروهای متخصص خود محصولات بسیار با کیفیتی را تولید و به بازار عرضه نموده است .این شرکت به واسطه بومی سازی کردن تولید انواع پمپ کف کش و لجن کش کلیه قطعات انواع پمپ را در داخل کشور تولید کرده و به همین علت مشتریان، دیگر نگران تامین قطعات انواع پمپ تولید شده نخواهند بود. کلیه پمپ های کف کش تولید شده در این صنعت دارای گارانتی معتبر بوده و از قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند. جهت خرید و اطلاع از قیمت انواع پمپ لجن کش به پمپ ملل اعتماد کنید.

صنایع پمپ سازی ملل پس از سال‌ها تولید در زمینه الکترو پمپ های کف‌کش شناور با استفاده از تکنولوژی جدید و پس از کسب تجربه در تولید انواع برند های مختلف اکنون محصول جدید خود را به نام پمپ ملل تولید و روانه بازار نموده است این محصول از بهترین نوع آلیاژ و تکنولوژی جدید تولید شده است. جهت سفارش انواع پمپ کف کش و پمپ لجن کش و یا اطلاع از قیمت و خرید پمپ کف کش و انواع آن با ما تماس حاصل فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *