مطالب آموزشی

چگونه کنترل کننده فشار خودکار پمپ آب را تنظیم کنیم؟

جهت آشنایی با فشار پمپ آب ، کنترل آن و یا اطلاع از قیمت و خرید انواع پمپ در کرج مانند پمپ لجن کش با صنایع پمپ سازی ملل تماس حاصل فرمایید.

کنترل کننده فشار پمپ آب یک سوئیچ فشار هوشمند اقتصادی است که اندازه گیری فشار، نمایشگر و کنترل را در خود جای داده است. ویژگی‌های آن عبارتند از: عملکرد بالا، هزینه بالا، تاخیر در شروع، ضد لرزش، دقت کنترل بالا و عمر طولانی است. نقاط زنگ خطر بالا و پایین را می توان تنظیم کرد و چندین عملکرد مانند پاک کردن خطای یک کلید و سوئیچینگ واحد نمایشگر را دارد. جهت آشنایی با انواع پمپ و کاربرد آن و یا اطلاع از قیمت و خرید انواع پمپ مانند پمپ لجن کش با صنایع پمپ سازی ملل تماس حاصل فرمایید

 کنترل فشار پمپ آب

محیط کار (روغن ، گاز ، آب) کنترل کننده فشار پمپ آب مستقیماً بر روی دیافراگم فلزی تاثیر می‌گذارد. تغییر شکل دیافراگم فلزی فشار محیط کار را منعکس می کند و همزمان یک سیگنال تشخیص یا یک سیگنال کنترل از آن خارج می شود. کنترل کننده فشار پمپ به طور کلی یک سنسور دیافراگمی فلزی ( ۳۱۶L) است که می‌تواند برای روغن خنثی، محیط گاز و آب استفاده شود. مقدار تنظیم کننده کنترل قابل تنظیم است و دارای دامنه اختیاری است.

کنترل کننده فشار پمپ آب باید تنظیم شود. یک پیچ تنظیم روی آن قرار دارد. اگر می‌خواهید فشار آب در مخزن فشار به ۰.۳ آمپر برسد، پمپ را روشن کنید تا مخزن فشار پر شود و اشاره گر فشار سنج را تماشا کنید. وقتی به ۰.۳ رسید، کنترل فشار را تنظیم کنید. پیچ باید در خلاف جهت عقربه‌های ساعت باشد. با شنیدن صدا، پمپ از کار می‌افتد؛ این فرآیند یعنی فشار تنظیم شده است.

اختلاف فشار پایین ثابت است و قابل تنظیم نیست. به طور کلی هنگامی که فشار به ۰.۱۵ آمپر کاهش می یابد، پمپ به طور خودکار روشن می‌شود. هنگام تنظیم فشار، بستگی به میزان فشار نامی پمپ دارد. فشار تنظیم شده نمی تواند از فشار پمپ بیشتر شود. هنگام پر کردن مخزن برای اولین بار مخزن باید با هوا پر شود، یعنی وقتی پمپ مخزن را پر می‌کند اگزوز نکنید. آب مخزن را پر نمی کند. باید هوا درون مخزن باشد، در غیر این صورت پمپ شروع به کار می کند و به پمپ به طور مکرر آسیب می رساند. تنظیمات استفاده از هر مارک ممکن است متفاوت باشد، اما اصل یکسان است.

جهت آشنایی با فشار پمپ آب ، کنترل آن و یا اطلاع از قیمت و خرید انواع پمپ در کرج مانند پمپ لجن کش با صنایع پمپ سازی ملل تماس حاصل فرمایید.

روشهای اصلاح کنترل فشار پمپ آب

اولا: حد فشار را روی  ۱.۵ آمپر تنظیم کنید (مقدار سوئیچ بالا)، سیگنال تماس را ارسال کنید و مراحل کار آن را انجام دهید:

  • درب را باز کنید و قفل را باز کنید.
  • پیچ تنظیم مقدار تنظیم را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا مقدار تنظیمات از بزرگ به کوچک تغییر کند تا زمانی که تماس سوئیچ در ۵آمپر تغییر یابد.
  • قفل را محکم کنید.

دوما: حد فشار پایین را روی ۰.۵ آمپرمقدار سوئیچینگ پایین تر تنظیم کنید تا سیگنال تماس و مراحل کار آن ارسال شود:

  • درب را باز کنید و قفل را باز کنید.
  • پیچ تنظیم مقدار تنظیم را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا مقدار تنظیم از کوچک به بزرگ افزایش یابد تا اینکه تماس سوئیچ در ۰.۵آمپر تغییر یابد.
  • قفل را محکم کنید.

صنایع پمپ سازی ملل

صنایع پمپ سازی ملل با تکیه بر توان داخلی و نیروهای متخصص خود محصولات بسیار با کیفیتی را تولید و به بازار عرضه نموده است .این شرکت به واسطه بومی سازی کردن تولید انواع پمپ کف کش و لجن کش کلیه قطعات انواع پمپ را در داخل کشور تولید کرده و به همین علت مشتریان، دیگر نگران تامین قطعات انواع پمپ تولید شده نخواهند بود. کلیه پمپ های کف کش تولید شده در این صنعت دارای گارانتی معتبر بوده و از قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند. جهت خرید و اطلاع از قیمت انواع پمپ لجن کش به پمپ ملل اعتماد کنید.

صنایع پمپ سازی ملل پس از سال‌ها تولید در زمینه الکترو پمپ های کف‌کش شناور با استفاده از تکنولوژی جدید و پس از کسب تجربه در تولید انواع برند های مختلف اکنون محصول جدید خود را به نام پمپ ملل تولید و روانه بازار نموده است این محصول از بهترین نوع آلیاژ و تکنولوژی جدید تولید شده است. جهت سفارش انواع پمپ کف کش و پمپ لجن کش و یا اطلاع از قیمت و خرید پمپ کف کش و انواع آن با ما تماس حاصل فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *