مطالب آموزشی

تفاوت پمپ‌های سانتریفیوژ و پمپ‌های جابجایی مثبت

این مقاله در مورد تفاوت پمپ های سانتریفیوژ و گریز از مرکز صحبت می‌کند. جهت خرید و اطلاع از قیمت پمپ کف کش به صنایع پمپ سازی ملل مراجعه ...

یدر سراسر صنعت، متخصصان دائماً در تلاشند تا آخرین فن آوری پمپ و شیر را توسعه داده و پیاده سازی کنند. امروزه مباحث پایداری و پیشرفت‌های جدیدی در نظر گرفته شده است. در این مقاله می‌خواهیم در مورد تفاوت پمپ های سانتریفیوژ و گریز از مرکز صحبت کنیم. جهت آشنایی با انواع پمپ و کاربرد آن و یا اطلاع از قیمت و خرید انواع پمپ مانند پمپ کف کش به صنایع پمپ سازی ملل مراجعه فرمایید.

پمپ‌های گریز از مرکز و جابجایی مثبت چگونه کار می‌کنند؟

تقریباً همه پمپ‌ها در این دو دسته قرار می‌گیرند که بیشترین سانتریفیوژ را دارند. با این حال پمپ‌های جابجایی مثبت در انواع وسیع تری مانند دنده، لوب، پریستالتیک، پیچ و بسیاری از انواع دیگر پمپ‌ها وجود دارند. متداول ترین نوع در میان پمپ‌های گریز از مرکز پمپ جریان شعاعی است. این پمپ‌های سانتریفیوژ برای حرکت سیال از پروانه چرخان برای ایجاد خلا استفاده می‌کنند. پروانه پمپ در داخل محفظه می چرخد ​​و فشار ورودی را کاهش می‌دهد. این حرکت سپس مایعات را به خارج از محفظه پمپ هدایت می کند که فشار را برای ارسال تخلیه به اندازه کافی افزایش می‌دهد.

همچنین در پمپ گریز از مرکز جریان محوری وجود دارد که از پروانه منحنی پروانه ای شکل استفاده می کند. در حالی که پروانه روی پمپ گریز از مرکز جریان شعاعی بیشتر شبیه فن است. پمپ‌های جریان محوری با کشیدن مایع به محور خود و استفاده از پروانه برای ارسال مایع به سمت دیگر پمپ ، سیال را منتقل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: خرید پمپ کف کش با صنایع پمپ ملل

پمپ‌های جابجایی مثبت

 پمپ‌های جابجایی مثبت مایعات را به محفظه ورودی می رسانند و آن را برای تخلیه به یک خروجی منتقل می‌کنند که معمولاً برای جابجایی مایع از روش چرخشی، رفت و برگشتی یا دیافراگم استفاده می‌شود. تفاوت اصلی این نوع پمپ ها با گریز از مرکز این است که پمپ های جابجایی مثبت بدون توجه به فشار وارد شده به انتهای ورودی، مایع را با همان سرعت حرکت می دهند و پمپ‌های سانتریفیوژ این کار را نمی کنند.

پمپ های سانتریفیوژ مورد استفاده در صنعت نفت و گاز

پمپ شناور برقی ای اس پی : این پمپ‌ها معمولاً به طور کامل در مایعی که پمپ شده غوطه‌ور می‌شوند و به طور خاص برای مقابله با کاویتاسیون پمپ طراحی شده اند. مکانیسم‌های موجود در این پمپ‌ها به جای کشیدن مایعات، آن‌ها را تحت فشار قرار داده و آن‌ها را بسیار قابل اطمینان‌تر از پمپ‌های جت استفاده شده در گذشته می‌کند. مدل‌های جدید ESP همچنین می‌توانند شامل جداکننده آب و روغن باشند که اجازه می‌دهد آب بدون نیاز به بلند کردن آن به سطح آب مجدداً تزریق شود، هم در وقت و هم در هزینه‌های عملیاتی صرفه جویی می‌شود.

  • پمپ هلیکو آکسیال : این پمپ سانتریفیوژ که پمپ (Poseidon ) نیز نامیده می شود، از چندین مرحله پروانه و پره برای انتقال مایعات استفاده می کند. فشرده سازی با انتقال انرژی جنبشی از تیغه های پروانه چرخان از طریق دایره های پره های راهنما به منظور حرکت مایع انجام می شود. این پمپ غالباً در توسعه دریا و آبهای عمیق استفاده می شود.
  • پمپ چاه عمیق : صنعت در حال شروع به گرایش بیشتر به سمت این نوع پمپ‌ها به ویژه پمپ‌های بالابر آب دریا و آتش سوزی است. ظرفیت آنها می تواند تا ۲،۶۰۰ متر مکعب باشد و از ایمنی بیشتری برای تولید دریایی برخوردار است. در بسیاری از این پمپ‌ها از پروانه‌های شعاعی برای ظرفیت‌های کمتر و از طرح نیمه شعاعی برای ظرفیت‌های بیشتر استفاده می‌شود.

این مقاله در مورد تفاوت پمپ های سانتریفیوژ و گریز از مرکز صحبت می‌کند. جهت خرید و اطلاع از قیمت پمپ کف کش به صنایع پمپ سازی ملل مراجعه ...

بیشتر بخوانید: خرید پمپ کف کش با صنایع پمپ ملل

صنایع پمپ سازی ملل

صنایع پمپ سازی ملل با تکیه بر توان داخلی و نیروهای متخصص خود محصولات بسیار با کیفیتی را تولید و به بازار عرضه نموده است .این شرکت به واسطه بومی سازی کردن تولید انواع پمپ کف کش و لجن کش کلیه قطعات انواع پمپ را در داخل کشور تولید کرده و به همین علت مشتریان، دیگر نگران تامین قطعات انواع پمپ تولید شده نخواهند بود. کلیه پمپ های کف کش تولید شده در این صنعت دارای گارانتی معتبر بوده و از قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند. جهت خرید و اطلاع از قیمت انواع پمپ لجن کش به پمپ ملل اعتماد کنید.

این مقاله به توضیح انواع پمپ های سانتریفیوژ می‌پردازد.

صنایع پمپ سازی ملل پس از سال‌ها تولید در زمینه الکترو پمپ های کف‌کش شناور با استفاده از تکنولوژی جدید و پس از کسب تجربه در تولید انواع برند های مختلف اکنون محصول جدید خود را به نام پمپ ملل تولید و روانه بازار نموده است. این محصول از بهترین نوع آلیاژ و تکنولوژی جدید تولید شده است. جهت سفارش انواع پمپ کف کش و پمپ لجن کش و یا اطلاع از قیمت و خرید پمپ کف کش و انواع آن با صنایع پمپ سازی ملل تماس حاصل فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *