مطالب آموزشی

پمپ دنده ای و عملکرد آن

این مقاله به معرفی مزایای پمپ دنده ای می‌پردازد. جهت اطلاع از قیمت و خرید انواع پمپ پمپ کف کش و لجن کش به صنایع پمپ سازی ملل مراجعه فرمایید.

پمپ‌های دنده ای می‌توانند مایعات با ویسکوزیته کم مانند الکل‌ها، حلال‌ها یا گازهای مایع و همچنین مایعات با ویسکوزیته متوسط ​​و بالا مانند ذوب پلیمرها، گومباز یا لاستیک را مدیریت کنند. مایعات حاوی مواد جامد در واقع برای پمپ‌های دنده مناسب نیستند مگر اینکه ذرات واقعاً کوچک باشند. در این مقاله به معرفی پمپ دنده ای، روش کار پمپ‌های دنده ای و مزایای آن می‌پردازیم. جهت آشنایی با انواع پمپ و کاربرد آن و یا اطلاع از قیمت و خرید انواع پمپ مانند پمپ کف کش و لجن کش به صنایع پمپ سازی ملل مراجعه فرمایید.

پمپ دنده ای چیست؟

پمپ‌های دنده ای یکی از رایج ترین انواع پمپ‌ها برای کاربردهای قدرت سیال هیدرولیک هستند. پمپ دنده ای در حدود سال ۱۶۰۰ توسط یوهانس کپلر اختراع شد. پمپ دنده ای از چرخ دنده برای پمپاژ مایع توسط جابجایی استفاده می‌کند. پمپ‌های دنده ای نیز به طور گسترده ای در تاسیسات شیمیایی برای پمپاژ مایعات با ویسکوزیته بالا استفاده می‌شوند.

دو تفاوت عمده در عملکرد این پمپ‌ها وجود دارد: پمپ‌های دنده ای خارجی که از دو چرخ دنده بیرونی استفاده می‌کنند و پمپ‌های دنده داخلی که از چرخ دنده‌های خارجی و داخلی استفاده می کنند (دندان‌های چرخش چرخ دنده داخلی رو به داخل هستند. پمپ‌های دنده ای جابجایی مثبت (یا جابجایی ثابت) هستند، به این معنی که برای هر دور مقدار ثابت مایع را پمپ می‌کنند. برخی از پمپ‌های دنده ای برای عملکرد به صورت موتور یا پمپ طراحی شده اند.

بیشتر بخوانید: قیمت و خرید انواع پمپ لجن کش در صنایع پمپ سازی ملل

روش کار پمپ‌دنده ای

هنگامی که چرخ دنده‌ها می‌چرخند، در قسمت ورودی پمپ جدا شده و یک خلا و مکش ایجاد می‌شود که توسط مایع پر خواهد شد. مایع توسط چرخ دنده‌ها به سمت شارژ پمپ منتقل می‌شود، جایی که مش دنده‌ها مایع را جا به جا می‌کند. فاصله‌های زیاد، همراه با سرعت چرخش به طور موثر از نشت مایع به سمت عقب جلوگیری می‌کند. طراحی سفت و سخت چرخ دنده‌ها فشارهای بسیار بالا و توانایی پمپاژ مایعات بسیار چسبناک را فراهم می‌کند. تنوع بسیاری درمدل این پمپ‌ها وجود دارد.

از جمله مجموعه دنده‌های مارپیچی و استخوان شاه ماهی (به جای چرخ دنده‌های چرخشی)، روتورهای لوب شکل شبیه به دمنده‌های Roots (معمولاً به عنوان سوپرشارژر استفاده می‌شوند) و طرح‌های مکانیکی که امکان جمع شدن پمپ‌ها را دارند. برخی از تولید کنندگان پمپ‌های دنده ای را با فشار و سرعت کار بالاتر تولید می‌کنند اما این نوع پمپ‌ها پر سر و صدا هستند و باید اقدامات احتیاطی خاصی انجام شود.

درگاه‌های مکش و فشار باید در محلی که چرخ دنده‌ها مشبک هستند وصل شوند. برخی از پمپ های دنده داخلی دارای یک مهر و موم اضافی، هلالی شکل هستند. این هلال برای جدا نگه داشتن چرخ دنده‌ها عمل می‌کند و همچنین جریان گردابی را کاهش می‌دهد.

این مقاله به معرفی مزایای پمپ دنده ای می‌پردازد. جهت اطلاع از قیمت و خرید انواع پمپ پمپ کف کش و لجن کش به صنایع پمپ سازی ملل مراجعه فرمایید.

مزایای پمپ دنده ای

این پمپ‌ها دارای مزایای خاصی می‌باشند. در ادامه این مطلب به معرفی مزایای پمپ دنده ای می‌پردازیم:

  • دقت دوز بالا
  • راندمان بالا
  • ارتقا ضربان کم
  • هزینه‌های کم چرخه زندگی
  • در دسترس بودن بالا
  • تعمیر و نگهداری کم

بیشتر بخوانید: قیمت و خرید انواع پمپ لجن کش در صنایع پمپ سازی ملل

صنایع پمپ سازی ملل

صنایع پمپ سازی ملل با تکیه بر توان داخلی و نیروهای متخصص خود محصولات بسیار با کیفیتی را تولید و به بازار عرضه نموده است .این شرکت به واسطه بومی سازی کردن تولید انواع پمپ کف کش و لجن کش کلیه قطعات انواع پمپ را در داخل کشور تولید کرده و به همین علت مشتریان، دیگر نگران تامین قطعات انواع پمپ تولید شده نخواهند بود. کلیه پمپ های کف کش تولید شده در این صنعت دارای گارانتی معتبر بوده و از قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند. جهت خرید و اطلاع از قیمت انواع پمپ لجن کش و کف کش به پمپ ملل اعتماد کنید.

صنایع پمپ سازی ملل پس از سال‌ها تولید در زمینه الکترو پمپ های کف‌کش شناور با استفاده از تکنولوژی جدید و پس از کسب تجربه در تولید انواع برند های مختلف اکنون محصول جدید خود را به نام پمپ ملل تولید و روانه بازار نموده است. این محصول از بهترین نوع آلیاژ و تکنولوژی جدید تولید شده است. جهت سفارش انواع پمپ کف کش و پمپ لجن کش و یا اطلاع از قیمت و خرید انواع آن‌ها با صنایع پمپ سازی ملل تماس حاصل فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *