مطالب آموزشی

پمپاژ فشار بالا و بهره وری انرژی با نوآوری پمپ فشار قوی

این مقاله به نقش پمپ های فشار قوی ( فشار بالا )در سیستم‌ نمک زدایی می‌پردازد. جهت خرید انواع‌ پمپ کف کش و لجن کش به صنایع پمپ سازی ملل

طبق آمار اخیر انجمن بین المللی نمک زدایی، رشد نمک زدایی به طرز چشمگیری در حال افزایش است. کاهش مصرف انرژی مورد نیاز فرآیند برای پایین آوردن هزینه‌ها، عملکردهای پایدارتری در گیاهان ایجاد می‌کند و به ارائه آب تمیز و مقرون به صرفه ادامه می دهد. این برای هر سازنده تجهیزات اصلی و پیمانکار مهندسی، تدارکات و ساخت و ساز حیاتی است. در این مقاله به نقش پمپ های فشار قوی (فشار بالا ) در سیستم‌ نمک زدایی و افزایش کارایی در سیستم‌های نمک زدایی و نقش دستگاه‌های بازیابی انرژی می‌پردازیم. جهت آشنایی با انواع پمپ و کاربرد آن و یا اطلاع از قیمت و خرید انواع‌پمپ مانند پمپ کف کش و لجن کش به صنایع پمپ سازی ملل مراجعه فرمایید.

نقش پمپ های فشار قوی در سیستم‌ نمک زدایی

پمپ فشار قوی قلب فرآیند نمک زدایی است. هر دستگاه آب شیرین کن باید حداقل یک پمپ فشار قوی داشته باشد. در کارخانه‌های دارای چندین قطار، که واحدهای نمک زدایی مدولار هستند و از غشاها، پمپ‌ها، دستگاه‌های بازیابی انرژی و غیره تشکیل شده اند، هر قطار نیز به طور معمول دارای یک پمپ فشار بالا است. قطارها به طور معمول از هدرهای لوله کشی مشترک برخوردار هستند و ممکن است از پیش تصفیه سیستم مشترک برخوردار باشند. در روزهای اولیه نمک زدایی، پمپ‌های جابجایی مثبت  معمول بود. ‌های PD کارایی بالاتری نسبت به پمپ‌های سانتریفیوژ اولیه هنگام نمک زدایی ارائه می‌دهند.

اندازه گیاهان نسبتاً کوچک بود. با رسیدن بلوک نمک زدایی، کاربران شروع به درک محدودیت‌های پمپ‌های جابجایی مثبت در مقیاس بزرگتر و استفاده از پمپ‌های گریز از مرکز به دلیل ذاتاً کارکرد آسان تر، نگهداری و مقیاس پذیری ظرفیت‌های بالاتر کردند. پمپ‌های جابجایی مثبت هنوز محلی برای نمک زدایی دارند اما به طور معمول در اندازه قطارهای کوچکتر که در هر دقیقه کمتر از ۱۰۰ گالن تولید می‌کنند، یافت می‌شوند. پمپ های فشار قوی موجب افزایش کارایی در سیستم‌های نمک زدایی می‌شود. در ادامه درمورد نقش دستگاه‌های بازیابی انرژی بیشتر توضیح خواهیم داد:

برای خرید پمپ لجن کش به صنایع پمپ ملل مراجعه کنید

نقش دستگاه‌های بازیابی انرژی در پمپ فشار بالا

همانطور که آب شیرین کن به طور گسترده تری در سراسر جهان پذیرفته می‌شود، مصرف انرژی به یک موضوع داغ تبدیل شده است. نمک زدایی به طور خاص، فرآیندهای پرمصرف هستند، تقریباً ۵۰ درصد از هزینه‌های عملیاتی سالانه دستگاه آب شیرین کن، انرژی را تشکیل می دهند. به همین دلیل حداکثر بهره وری پمپ برای زنده ماندن نمک زدایی به عنوان یک راه حل اقتصادی برای کمبود آب شیرین بسیار مهم است. دستگاه‌های بازیابی انرژی پمپ فشار قوی علاوه بر استفاده از پمپ‌های با بازده بالا، محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند؛ زیرا انرژی مورد استفاده در سیستم‌های نمک زدایی و هزینه‌ها را کاهش خواهند داد. دستگاه‌های ایزو باریک معمولاً کارایی بالاتری دارند اما پیچیده ترند و ممکن است به تجهیزات جانبی نیاز داشته باشند.

برای خرید پمپ لجن کش به صنایع پمپ ملل مراجعه کنید

صنایع پمپ سازی ملل

صنایع پمپ سازی ملل با تکیه بر توان داخلی و نیروهای متخصص خود محصولات بسیار با کیفیتی را تولید و به بازار عرضه نموده است .این شرکت به واسطه بومی سازی کردن تولید انواع پمپ کف کش و لجن کش کلیه قطعات انواع پمپ را در داخل کشور تولید کرده و به همین علت مشتریان، دیگر نگران تامین قطعات انواع پمپ تولید شده نخواهند بود. کلیه پمپ‌های کف کش تولید شده در این صنعت دارای گارانتی معتبر بوده و از قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند. جهت خرید و اطلاع از قیمت انواع پمپ لجن کش و کف کش به پمپ‌ملل اعتماد کنید.

صنایع پمپ‌سازی ملل پس از سال‌ها تولید در زمینه الکترو پمپ‌های کف‌کش شناور با استفاده از تکنولوژی جدید و پس از کسب تجربه در تولید انواع برند های مختلف اکنون محصول جدید خود را به نام پمپ‌ملل تولید و روانه بازار نموده است. این محصول از بهترین نوع آلیاژ و تکنولوژی جدید تولید شده است. جهت سفارش انواع پمپ کف کش و پمپ لجن کش و یا اطلاع از قیمت و خرید انواع آن‌ها با صنایع پمپ سازی ملل تماس حاصل فرمایید.

برای خرید به واتس اپ  ما مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *