مطالب آموزشی

دلایل خرابی پمپ

در این مطلب به دلایل خرابی پمپ و طراحی آن می‌پردازیم. جهت اطلاع از قیمت و خرید انواع‌ پمپ کف کش و لجن کش به صنایع پمپ‌سازی ملل مراجعه ...

حتی اگر شما بهترین پمپ موجود در بازار را هم خریداری کنید با استفاده نادرست و بدون رعایت ایمنی پمپ شما دچار خرابی شده و هزینه‌های زیادی را باید برای تعمیر ان صرف کنید؛ امکان دارد شما پمپی ارزان قیمت خریداری کنید ولی با نگهداری درست و رعایت اصول مصرف، طی سالیان متوالی بدون برخورد با هیچ گونه مشکلی به کار خود ادامه دهد. در این مطلب به دلایل خرابی پمپ ، طراحی پمپ و اینکه چگونه از خرابی پمپ جلوگیری کنیم می‌پردازیم. جهت آشنایی با انواع پمپ و کاربرد آن و یا اطلاع از قیمت و خرید انواع‌پمپ مانند پمپ کف کش و لجن کش به صنایع پمپ سازی ملل مراجعه فرمایید.

طراحی و دلایل خرابی پمپ

در صورتی که اجزای پمپ معیوب باشد و استراتژی‌های نگهداری ضعیف باشد، دلایل مختلف خرابی پمپ می تواند رخ دهد. خرابی پمپ می‌تواند ناشی از چندین مسئله باشد، از جمله:

فشار: محدودیت در مکش پمپ می‌تواند منجر به ایجاد حفره در پمپ شود. علت اصلی این امر معمولاً خطوط مکش با اندازه کم، صافی مکش متصل به شیر یا سوپاپ است.

حفره: هنگامی که فشار مایع به زیر فشار بخار می‌رسد، حباب تشکیل شده و روی پروانه‌ها و سطوح داخلی منشعب می‌شود، به داخل پمپ آسیب می رساند، جریان را مختل کرده و منجر به خرابی درز پمپ می‌شود.

دما: ترشحات مسدود شده می‌توانند منجر به رکود مایعات و در نتیجه افزایش دما شوند.

نشت: نشت ناشی از خرابی‌های مکانیکی می‌تواند فاجعه بار باشد.

لرزش: لرزش می‌تواند به آب بندی یا اجزای داخلی آسیب برساند و باعث خرابی پمپ شود.

نصب: نصب نادرست میتواند منجر به عدم انطباق شافت، لرزش بیش از حد در نتیجه منجر به آسیب پمپ شود.

طراحی و نگهداری از پمپ

مهندسان پمپ‌ها را بر اساس بهترین نقطه کارایی (BEP) خود انتخاب و طراحی می‌کنند. نقطه منحنی که پمپ در آن بیشترین بازده را دارد. پمپ ها همچنین می‌توانند برای عملکرد خارج از BEP خود برای تأمین بودجه مشتری انتخاب شوند. در این نقاط، پروانه‌ها تحت نیروهای غیر متقارن قرار دارند و باعث ایجاد شرایط ناپایدار مانند سطح لرزش بالا، رانش بیش از حد هیدرولیک، افزایش دما، فرسایش و حفره شدن می‌شوند.

نگهداری

پس از نصب پمپ، تلاش برای کاهش مشکلات یا افزایش عملکرد می‌تواند عواقب مخربی را به همراه داشته باشد. استراتژی‌های نگهداری پیشگیرانه و پیش بینی شده برای رفع خرابی‌های اولیه قبل از آنکه به خرابی‌های ثانویه فاجعه بار تبدیل شوند، اجرا می شوند، با این حال گاهی اوقات این موارد می‌توانند به قدری سرزده باشند که خود باعث بروز مشکلات شوند. حتی اگر بازسازی کامل پمپ انجام نشود، اگر درست انجام نشود باعث خرابی تجهیزات پمپ می‌شود.

در این مطلب به دلایل خرابی پمپ و طراحی آن می‌پردازیم. جهت اطلاع از قیمت و خرید انواع‌ پمپ کف کش و لجن کش به صنایع پمپ‌سازی ملل مراجعه ...

چگونه از خرابی پمپ جلوگیری کنیم؟

تیم پمپ‌های جهانی ما معتقدند که بهترین راه برای جلوگیری یا کنترل خرابی پمپ، درک دلایل واقعی خرابی پمپ‌ها است. این شامل انجام یک تجزیه و تحلیل سیستماتیک و مبتنی بر واقعیت از مسائل مرتبط با حوادث ناکامی است. این کارها را می‌توان در مرحله طراحی یا به صورت واکنشی در مرحله نگهداری انجام داد. مهم است که در حین تجزیه و تحلیل مسئله، به عمق علت‌های نیروهای بیش از حد یا سایر ویژگی‌ها بپردازید، نحوه رفتن آنها را تعیین کنید و اقدامات لازم را برای از بین بردن خرابی پمپ انجام دهید.

صنایع پمپ سازی ملل

صنایع پمپ‌سازی ملل با تکیه بر توان داخلی و نیروهای متخصص خود محصولات بسیار با کیفیتی را تولید و به بازار عرضه نموده است .این شرکت به واسطه بومی سازی کردن تولید انواع پمپ کف کش و لجن کش کلیه قطعات انواع پمپ را در داخل کشور تولید کرده و به همین علت مشتریان، دیگر نگران تامین قطعات انواع پمپ تولید شده نخواهند بود. کلیه پمپ‌های کف کش تولید شده در این صنعت دارای گارانتی معتبر بوده و از قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند. جهت خرید و اطلاع از قیمت انواع پمپ لجن کش و کف کش به پمپ‌ملل اعتماد کنید.

صنایع پمپ‌سازی ملل پس از سال‌ها تولید در زمینه الکترو پمپ‌های کف‌کش شناور با استفاده از تکنولوژی جدید و پس از کسب تجربه در تولید انواع برند های مختلف اکنون محصول جدید خود را به نام پمپ‌ملل تولید و روانه بازار نموده است. این محصول از بهترین نوع آلیاژ و تکنولوژی جدید تولید شده است. جهت سفارش انواع پمپ کف کش و پمپ لجن کش و یا اطلاع از قیمت و خرید انواع آن‌ها با صنایع پمپ سازی ملل تماس حاصل فرمایید.

برای خرید به واتس اپ  ما مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *