مطالب آموزشی

علت یکسره کار کردن پمپ آب چیست؟

این مطلب به یکسره کار کردن پمپ های آب خانگی می‌پردازد. جهت خرید انواع‌پمپ مانند پمپ کف کش و لجن کش به صنایع پمپ سازی ملل مراجعه فرمایید.

 یکسره کار کردن پمپ‌ها در مواقع بسیاری در پمپ‌های آب به ویژه آن دسته از پمپ آب‌های خانگی که دارای ست کنترل بوده، زیاد اتفاق می‌افتد. یکسره کار کردن پمپ‌های خانگی همراه با تولید صر و صدای زیادی می‌باشد. خراب شدن شیر‌های یکطرفه، دلیل یکسره کار کردن پمپ‌های آب می‌باشد. اغلب موارد، داغ شدن پمپ به دلیل یکسره کارکردن پمپ‌آب منبع دیافراگمی به وجود خواهد آمد. در این مطلب به یکسره کار کردن پمپ‌های آب خانگی و موضوعاتی از جمله اینکه یکسره کار کردن پمپ می‌تواند به فشار آب شهر ارتباط داشته باشد و دلایل یکسره کار کردن پمپ آب می‌پردازیم. جهت آشنایی با انواع پمپ و کاربرد آن و یا اطلاع از قیمت و خرید انواع‌پمپ مانند پمپ کف کش و لجن کش به صنایع پمپ سازی ملل مراجعه فرمایید.

ارتباط یکسره کار کردن انواع پمپ‌ها با فشار آب شهری

دلایل دیگری نیز می‌توانند در به وجود آمدن این پدیده شریک باشند؛ مثلا فرسودگی پمپ هم که بدلیل افت فشار شهریبروز می‌دهد می‌تواند موجب یکسره کار کردن پمپ‌های آب گردد. در صورتی که  فشار آب شهری مناسب باشد و پمپ به راحتی به میزان ۶ بار برسد، پمپ‌آب صحیح کار کرده و دیگر با مشکل یکسره کار کردن پمپ مواجه نخواهیم شد. اما در صورتی که  فشار آب شهری کم باشد و یا فقط آب تانکر را به پمپ‌آب وارد شده باشد، پمپ به سختی به ۶ بار رسیده و پمپ شروع می‌کند به یکسره کار کردن، در نتیجه به این موضوع حتما دقت نمایید.

یکسره کار کردن پمپ های آب خانگی

یکسره کار کردن پمپ خانگی با به وجود آمدن شرایط زیر پدید می‌آید:

هنگامی که شیر باز شده و افت فشار بروز می‌دهد پمپ شروع به کار کرده و همینطور زمانی که شیر آب بسته باشد، می‌بایست پمپ پس از چند ثانیه متوقف شود. در صورتی که پمپ‌آب را مکش می‌کند تا زمانی که بار و فشار مورد نیاز را در لوله به وجود آید به کار خود ادامه خواهد داد، در این مواقع کمی افت فشار ایجاد کرده و این باعث می‌شود تا پمپ به طور مداوم برای تامین این افت فشار روشن و خاموش گردد.

در صورتی که شیر یک طرفه کار وجود نداشته، آب داخل لوله‌ها به مسیر پمپ و مسیر مکش باز خواهند گشت، این شیرهای یک طرفه اجازه بازگشت آب را نداده و افت فشار بدون باز کردن شیر آب نداشته و پمپ به صورت نرمال به کار خود ادامه می‌دهد.

این مطلب به یکسره کار کردن پمپ های آب خانگی می‌پردازد. جهت خرید انواع‌پمپ مانند پمپ کف کش و لجن کش به صنایع پمپ سازی ملل مراجعه فرمایید.

دلایل یکسره کار کردن پمپ آب

یکسره کار کردن پمپ‌های آب به دلایل زیر وابسته می‌باشد. در ادامه به معرفی دلایل و شرح آن‌ها می‌پردازیم.

  1. هوا گرفتن پمپ‌آب
  2. خشک کار کردن پمپ‌آب در صورت بی آب ماندن
  3. تنظیم نبودن کلید اتوماتیک مکانیکی پمپ آب
  4. کنتاکت‌های کلید اتوماتیک مکانیکی به هم چسبیده

هوا گرفتن پمپ‌آب

در بسیاری از موارد هم به علت هوا گرفتن، پمپ‌های آب به صورت یکسره کار می‌کنند.

خشک کار کردن پمپ آب در صورت بی آب ماندن

گاهی اوقات پیش می‌آید که به دلیل قطع شدن آب شهری یا تمام شدن آب درون منبع پمپ‌ها بدون آب مانده و در نتیجه  خشک کار کنند؛ در این صورت یکسره کار کرده و قطع نمی‌شوند و بیشترین آسیب را به مکانیکال سیل رسانده که در نتیجه پمپ باید تعویض شود.

 تنظیم نبودن کلید اتوماتیک مکانیکی پمپ آب

کلید اتوماتیک‌ها نیاز به تنظیم داشته که وقتی مصرف کننده آب را باز کرد پمپ به صورت اتوماتیک روشن شود و وقتی آب بسته شده پس از چند ثانیه خاموش کند که این موضوع به مقدار زیادی به تجربه نیاز خواهد داشت.

در بسیاری از موارد اگر کلید درست تنظیم نشده باشد، پمپ آبرسانی یا به صورت یکسره کار خواهد کرد، در نتیجه در فشار آب نوساناتی رخ خواهد داد.

کنتاکت‌های کلید اتوماتیک مکانیکی به هم چسبیده است

در بیشتر مواقع وقتی کلید اتوماتیک پلاتین‌های آن به اصطلاح خال میزند به هم میچسبد، این موضوع موجب یکسره کارکردن پمپ‌ها خواهد شد.

صنایع پمپ سازی ملل

صنایع پمپ سازی ملل با تکیه بر توان داخلی و نیروهای متخصص خود محصولات بسیار با کیفیتی را تولید و به بازار عرضه نموده است .این شرکت به واسطه بومی سازی کردن تولید انواع پمپ کف کش و لجن کش کلیه قطعات انواع پمپ را در داخل کشور تولید کرده و به همین علت مشتریان، دیگر نگران تامین قطعات انواع پمپ تولید شده نخواهند بود. کلیه پمپ‌های کف کش تولید شده در این صنعت دارای گارانتی معتبر بوده و از قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند. جهت خرید و اطلاع از قیمت انواع پمپ لجن کش و کف کش به پمپ‌ملل اعتماد کنید.

صنایع پمپ‌سازی ملل پس از سال‌ها تولید در زمینه الکترو پمپ‌های کف‌کش شناور با استفاده از تکنولوژی جدید و پس از کسب تجربه در تولید انواع برند های مختلف اکنون محصول جدید خود را به نام پمپ‌ملل تولید و روانه بازار نموده است. این محصول از بهترین نوع آلیاژ و تکنولوژی جدید تولید شده است. جهت سفارش انواع پمپ کف کش و پمپ لجن کش و یا اطلاع از قیمت و خرید انواع آن‌ها با صنایع پمپ سازی ملل تماس حاصل فرمایید.

برای خرید به واتس اپ ما مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *