مطالب آموزشی

نگهداری از پمپ آب خانگی

پمپ آب خانگی | پمپ کفکش و لجن کش | پمپ سازی ملل | روغن کاری پمپ

پمپ‌های آب نیاز دارند که بر طبق سرعت جریان، فشار و ارتفاع به طور مکرر مورد بررسی قرار گیرند. انتخاب پمپ آب نامناسب هزینه‌های هنگفتی در نگهداری، تعمیر و صرف انرژی را به وجود خواهد آورد. بهتر است در نگهداری پمپ‌های آب خانگی توجه داشته باشید که پمپ آب نباید بطور دائم در حال کار کردن باشد؛ زیرا این اتفاق باعث داغ شدن موتور در نتیجه موجب هدر رفتن انرژی خواهد شد. در این مطلب به نحوه نگهداری از پمپ آب خانگی، مشکلات پمپ آب خانگی و نحوه روغن کاری پمپ و اهداف اصلی در نگهداری پمپ می‌پردازیم. جهت آشنایی با انواع پمپ و کاربرد آن و یا اطلاع از قیمت و خرید انواع‌پمپ مانند پمپ کف کش و لجن کش به صنایع پمپ سازی ملل مراجعه فرمایید.

نحوه نگهداری و مشکلات پمپ آب خانگی

 از قرار دادن  پمپ در برابر حرارت بالا یا کم ( انجماد ) به هنگام کار کردن به شدت خودداری کنید و سعی کنید درجه حرارت محیط را بین ۳۲ تا ۱۱۵ درجه فارنهایت نگه دارید. پمپ‌ها را می‌توان در هر شرایطی نصب کرد، در صورتی که پمپ به سقف نصب شده باشد، باید سر آن برعکس قرار بگیرد؛ با وجود چنین شرایطی باید از افراد متخصص و مجرب  کمک گرفته تا راه حلی مناسب برای نصب پمپ به سقف را به دست آورید.

مشکلات پمپ آب‌خانگی

دقت داشتن و بررسی مرتب کارکرد پمپ آب خانگی، یکی از نکات مهم در نگه داری پمپ است. مشکلاتی که در پمپ‌های خانگی به وجود می‌آیند عبارتند از:

  • قطع و وصل شدن پمپ به صورت متوالی
  • خارج شدن از تنظیم فشار پمپ
  • کار کردن یکسره و قطع نشدن کار پمپ
  • کم شدن باد داخل منبع تحت فشار و در نتیجه آب دادن پمپ

نحوه روغن کاری پمپ آب‌خانگی

از دیگر نکاتی که در نگهداری، سرویس و تعمیرات پمپ آبرسان خانگی بسیار اهمیت دارد، این است که در دوره‌های منظم قطعات به کار رفته در آن روغن کاری شوند و با هر بار چک کردن و بررسی مجدد باید این کار انجام شود؛ توصیه می‌شود این کار توسط فردی مجرب و متخصص صورت گیرد تا پمپ آب با مشکل برخورد نکند. به هنگام بررسی پمپ باید میزان روغن در سیل و محفظه ی موتور را بررسی کنید.

اهداف اصلی در نگهداری پمپ آب خانگی

 بهتر است برنامه ای جهت نگهداری و تعمیر پمپ و پیش گیری از خرابی پمپ تنظیم نمایید. همواره از متخصصین و افراد با تجربه در این کار کمک گرفته و به خوبی دستگاه پمپ خود را چک نمایید و از اطلاعات مربوط به دستگاه آگاه باشید و با سیستم پمپ آب خانگی آشناییت پیدا کنید. دفترچه راهنمای راه اندازی و نصب که دارای نمودار و منحنی است را به همراه  داشته باشید و آن را به خوبی مطالعه کنید. نگه داری و بررسی پمپ‌های آبرسان خانگی به منظور اجرایی شدن اهداف زیر صورت می‌گیرد:

  • نگه داری و حفظ ظرفیت مناسب پمپاژ
  • پیش گیری از خراب شدن پمپ‌های آب خانگی

صنایع پمپ سازی ملل

صنایع پمپ سازی ملل با تکیه بر توان داخلی و نیروهای متخصص خود محصولات بسیار با کیفیتی را تولید و به بازار عرضه نموده است .این شرکت به واسطه بومی سازی کردن تولید انواع پمپ کف کش و لجن کش کلیه قطعات انواع پمپ را در داخل کشور تولید کرده و به همین علت مشتریان، دیگر نگران تامین قطعات انواع پمپ تولید شده نخواهند بود. کلیه پمپ‌های کف کش تولید شده در این صنعت دارای گارانتی معتبر بوده و از قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند. جهت خرید و اطلاع از قیمت انواع پمپ لجن کش و کف کش به پمپ‌ملل اعتماد کنید.

صنایع پمپ‌سازی ملل پس از سال‌ها تولید در زمینه الکترو پمپ‌های کف‌کش شناور با استفاده از تکنولوژی جدید و پس از کسب تجربه در تولید انواع برند های مختلف اکنون محصول جدید خود را به نام پمپ‌ملل تولید و روانه بازار نموده است. این محصول از بهترین نوع آلیاژ و تکنولوژی جدید تولید شده است. جهت سفارش انواع پمپ کف کش و پمپ لجن کش و یا اطلاع از قیمت و خرید انواع آن‌ها با صنایع پمپ سازی ملل تماس حاصل فرمایید.

برای خرید به واتس اپ ما مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *