مطالب آموزشی

تاریخچه پمپ

انواع پمپ گریز از مرکز | خرید پمپ کف کش و لجن کش در صنایع پمپ سازی ملل

احتیاج بشر به آب و انتقال آن از محلی به محل  دیگر موجب شده که ساخت دستگاه پمپ در ذهن افراد به وجود آید و مشکلات مربوط به آن حل شود. در این مطلب به تاریخچه پمپ و پمپ‌های گریز از مرکز، کاربرد و انواع پمپ‌های گریز از مرکز می‌پردازیم. جهت آشنایی با انواع پمپ و کاربرد آن و یا اطلاع از قیمت و خرید انواع‌پمپ مانند پمپ کف کش و لجن کش به صنایع پمپ سازی ملل مراجعه فرمایید.

تاریخچه انواع پمپ

اولین مدل‌های پمپ‌ که نیروی محرک آن‌ها به وسیله بشر یا حیوانات تولید می‌شد، توسط مصریان باستان در ۱۷ قرن قبل از میلاد مسیح طراحی و تولید شدند و کاربرد بسیاری داشتند. در گذشته آب را به وسیله پمپ‌های رفت و برگشتی از عمق ۵ متر و ۹۱ سانتی متری زمین استخراج می‌کردند. نواقص اصلی پمپ‌های رفت و برگشتی از جمله مقدار جریان پایین، در اواسط قرن نوزدهم برطرف شد و این امر باعث شد که پمپ‌های گریز از مرکز با استقبال بیشتری روبرو شده و جایگاه گسترده ای در صنعت پیدا کنند.

اولین پمپ‌های گریز از مرکز در اوایل قرن هجدهم و اواخر قرن هفدهم  به وسیله مهندسین فرانسوی وایتالیایی تولید شد و عملکرد آن‌ها آغاز شد. هم چنین در یونان باستان نیز پمپ‌های رفت و برگشتی با طرح ساده ۴ قرن قبل از میلاد طراحی شدند. هم اکنون در مورد اختراع پمپ‌های گریز از مرکز تاریخ مشخصی وجود نخواهد داشت، ولی نقاشی‌های لئوناردوداوینچی در قرن پانزدهم میلادی نمایان گر این است که چگونه با اعمال نیروی گریزازمرکز به آب درون یک لوله خمیده، آب را تا مقدار مشخصی بالا خواهد برد.

پمپ گریز از مرکز

در این نوع پمپ مایع به داخل مرکز پمپ و پای پره‌ها رفته  و در اثر نیروی گریز از مرکز که حاصل گردش سریع پمپ بوده، انرژی جنشی زیادی پیدا خواهد کرد و به سمت خارج پرتاب خواهد شد و در نتیجه پوسته پر از سیال می‌شود. انرژی جنبشی که در قسمت خروجی پمپ وجود دارد به ناچار به انرژی فشار تبدیل خواهد شد.

کاربرد پمپ‌های گریز از مرکز

پمپ دستگاهی می‌باشد که با افزایش فشار سیال موجب انتقال آن از نقطه ای به نقطه ای دیگر می گردد می‌شود. اساس کار پمپ گریز از مرکز بر طبق نیروی گریز از مرکز می‌باشد، در این صورت قطرات آب را از قسمت متحرک پمپ تحت حرکت دورانی، از سمت مرکز به خارج پرتاب خواهد کرد، به این دلیل که قطرات دارای سرعت زیادی هستند و در برخورد با پوسته سرعت به فشار تبدیل خواهد شد. کار پمپ‌های گریز از مرکز بر اعمال نیروی گریز از مرکز و تبادل اندازه حرکت در پره‌های پروانه به واحد وزن مایع وابسته می‌باشد. روند کار پمپ‌های گریز از مرکز از سه نوع جریان تبعیت می‌کنند.

  • پمپ‌های گریز از مرکز با جریان محوری
  • پمپ‌های گریز از مرکز با جریان وتری
  • پمپ‌های گریز از مرکز با جریان شعاعی

انواع پمپ های گریز از مرکز

پمپ‌های گریز از مرکز بر اساس نوع ساختمان به انواع گوناگونی تقسیم خواهند شد. در ادامه به مواردی که دسته بندی پمپ‌های گریز از مرکز به آن‌ها بستگی دارد می‌پردازیم.

دسته بندی انواع پمپ از نظر نوع ساختمان

  • از نظر تعداد تیغه، نوع پروانه و وضعیت تیغه و پروانه
  • از نظر وضعیت طبقات که امکتن دارد دارای یک طبقه یا چندین طبقه باشند
  • از جهت مقدار آب دهی و ارتفاع که امکان دارد به میزان کم ، متوسط و زیاد باشند

دسته بندی پمپ از نظر نوع استفاده

پمپ‌ها را طبق نوع استفاده به این روش تقسیم بندی کنند:

  • پمپ‌های لجن کش برای استفاده در سیستم‌های فاضلاب
  • پمپ‌های شناور برای استفاده در چاه‌های نیمه عمیق وعمیق
  • پمپ‌های افقی یک طبقه از نوع مکش مارپیچی برای استفاده در تأسیسات مکانیکی
  • پمپ‌های سیرکولاتور جهت به جریان انداختن آب گرم در سیستم‌های حرارتی
  • پمپ گریز از مرکز فشار قوی چند طبقه برای استفاده در آبرسانی

صنایع پمپ سازی ملل

صنایع پمپ سازی ملل با تکیه بر توان داخلی و نیروهای متخصص خود محصولات بسیار با کیفیتی را تولید و به بازار عرضه نموده است .این شرکت به واسطه بومی سازی کردن تولید انواع پمپ کف کش و لجن کش کلیه قطعات انواع پمپ را در داخل کشور تولید کرده و به همین علت مشتریان، دیگر نگران تامین قطعات انواع پمپ تولید شده نخواهند بود. کلیه پمپ‌های کف کش تولید شده در این صنعت دارای گارانتی معتبر بوده و از قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند. جهت خرید و اطلاع از قیمت انواع پمپ لجن کش و کف کش به پمپ‌ملل اعتماد کنید.

صنایع پمپ‌سازی ملل پس از سال‌ها تولید در زمینه الکترو پمپ‌های کف‌کش شناور با استفاده از تکنولوژی جدید و پس از کسب تجربه در تولید انواع برند های مختلف اکنون محصول جدید خود را به نام پمپ‌ملل تولید و روانه بازار نموده است. این محصول از بهترین نوع آلیاژ و تکنولوژی جدید تولید شده است. جهت سفارش انواع پمپ کف کش و پمپ لجن کش و یا اطلاع از قیمت و خرید انواع آن‌ها با صنایع پمپ سازی ملل تماس حاصل فرمایید.

برای خرید به واتس اپ ما مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *