مطالب آموزشی

علائم خرابی پمپ بنزین خودرو چیست؟

خرابی پمپ بنزین | قیمت و خرید پمپ بنزین | صنایع پمپ سازی ملل

معمولا همه وسایل نقلیه مدرن با موتورهای احتراق داخلی به پمپ‌های سوخت  مجهز می‌باشند. پمپ‌های بنزین سوخت را از مخزن بنزین  گرفته و آن را در فشار مورد نیاز جهت عملکرد خودرو به موتور تحویل خواهند داد. همراه با استارت زدن، پمپ سوخت فعال شده و تحت فشار قرار خواهد گرفت که در برخی از اتومبیل‌ها این عملکرد همراه با صدا است؛ ناگفته نماند که هر صدایی که باک بنزین تولید می‌کند، صدایی عادی نخواهد بود، به همین علت باید هر از چند گاهی برای تشخیص خرابی پمپ‌بنزین خودرو، آن را چک کنید. در این مقاله به تشخیص خرابی پمپ بنزین خودرو و معرفی نشانه‌های خرابی پمپ بنزین می‌پردازیم. جهت آشنایی با انواع پمپ و کاربرد آن و یا اطلاع از قیمت و خرید انواع‌پمپ مانند پمپ کف کش و لجن کش به صنایع پمپ سازی ملل مراجعه فرمایید.

تشخیص خرابی پمپ بنزین خودرو و صدای باک بنزین

پمپ‌های بنزین خودرو نقش اساسی در سوخت رسانی در اتومبیل خواهد داشت و خرابی پمپ بنزین خودرو، مختل شدن عملکرد سوخت رسانی در خودرو را به همراه خواهد داشت. در بیشتر وسایل نقلیه مدرن برقی،  پمپ‌ سوخت در مخزن سوخت قرار می‌گیرد. تعدادی از وسایل نقلیه دارای پمپ‌های سوخت درون خطی یا مکانیکی هستند. علائم خرابی پمپ بنزین خودرو را باید جدی بگیرید تا شاهد عملکرد مناسبی در سیستم سوخت ‌رسانی خودرو باشیدخود باشید. علائم خرابی پمپ‌بنزین خودرو عبارتند از موارد زیر:

سخت استارت خوردن خودرو

یکی از عوامل نشان دهنده خرابی پمپ، اشکال در استارت زدن خودرو خواهد بود. با توجه به این که پمپ بنزین خودرو همزمان با استارت زدن شروع به کار می‌کند، امکان کهنه شدن و ضعیف شدن آن افزایش خواهد یافت. در صورت ضعیف شدن پمپ سوخت ممکن است سوخت رسانی انجام شود، ولی استارت خوردن خودرو به سختی صورت می‌گیرد.

پرش موتور

یکی از مهم‌ترین نشانه‌های خرابی پمپ بنزین خودرو، پرش موتور بوده که بیشتر در سرعت زیاد به وجود خواهد آمد. چنانچه در حال رانندگی در سرعت زیاد متوجه پرش موتور شدید شدید، ممکن است پمپ بنزین خراب شده و در نتیجه سریعا به بررسی پمپ و تعمیر آن اقدام نمایید.

صدای ویز از پمپ بنزین

یکی از ابتدایی ترین نشانه‌های خرابی پمپ بنزین خودرو صدای ویز از پمپ بنزین خودرو می‌باشد. یک پمپ بنزین کهنه و فرسوده هنگام اجرای کار صدای زوزه و ویز محسوسی را به وجود می‌آورد. در بعضی مواقع ممکن است به هنگام  کار صداهایی از پمپ به گوش برسد، اما صداهای غیرعادی مانند ویز، صدایی نمی‌باشد که  از عملکرد صحیح پمپ خبر دهد. صدای قل قل از باک بنزین هم از قبیل صداهایی بوده که نمایانگر خرابی پمپ خواهد بود.

خرابی پمپ بنزین | قیمت و خرید پمپ بنزین | صنایع پمپ سازی ملل

از دست رفتن قدرت موتور

از بین رفتن قدرت موتور هنگام فشار به وسایل نقلیه یکی از نشانه‌های خرابی و عیب در پمپ بنزین خواهد بود. این اتفاق اکثرا هنگام حرکت در سربالایی، سنگینی خودرو یا هنگام شتاب‌گیری رخ می‌دهد؛ در این مواقع اگر پمپ دارای عیب باشد، موتور هنگام افزایش درخواست سوخت نمی‌تواند عملیات سوخت‌ رسانی را به خوبی انجام دهد، در نتیجه قدرت موتور کاهش خواهد یافت.

گاز بدون شتاب

در صورتی که با افزایش فشردن پدال گاز هم چنان مسافت کمی را می‌پیمایید پمپ بنزین خودرو دارای خرابی می‌باشد. در این صورت امکان دارد سوپاپ داخل پمپ سوخت باز نشده در نتیجه موجب ریختن سوخت بیشتری از حد معمول در سیستم موتور خواهد شد.

صنایع پمپ سازی ملل

صنایع پمپ سازی ملل با تکیه بر توان داخلی و نیروهای متخصص خود محصولات بسیار با کیفیتی را تولید و به بازار عرضه نموده است .این شرکت به واسطه بومی سازی کردن تولید انواع پمپ کف کش و لجن کش کلیه قطعات انواع پمپ را در داخل کشور تولید کرده و به همین علت مشتریان، دیگر نگران تامین قطعات انواع پمپ تولید شده نخواهند بود. کلیه پمپ‌های کف کش تولید شده در این صنعت دارای گارانتی معتبر بوده و از قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند. جهت خرید و اطلاع از قیمت انواع پمپ لجن کش و کف کش به پمپ‌ملل اعتماد کنید.

صنایع پمپ‌سازی ملل پس از سال‌ها تولید در زمینه الکترو پمپ‌های کف‌کش شناور با استفاده از تکنولوژی جدید و پس از کسب تجربه در تولید انواع برند های مختلف اکنون محصول جدید خود را به نام پمپ‌ملل تولید و روانه بازار نموده است. این محصول از بهترین نوع آلیاژ و تکنولوژی جدید تولید شده است. جهت سفارش انواع پمپ کف کش و پمپ لجن کش و یا اطلاع از قیمت و خرید انواع آن‌ها با صنایع پمپ سازی ملل تماس حاصل فرمایید.

برای خرید به واتس اپ ما مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *