مطالب آموزشی

پمپ آب چاه چگونه عمل می کند؟

پمپ آب چاه .خرید پمپ کف کش و لجن کش . پمپ ملل

پمپ آب چاه مناسب چاه‌هایی می‌باشد که فاصله آن‌ها تا دهانه چاه کمتر از هفت متر و یا کمتر می‌باشد. تعدادی از پمپ‌های چاه بر روی زمین قرار گرفته و در تامین آب شیرین به کابین‌ها، مزارع و خانه‌های روستایی استفاده می‌شوند. فروش پمپ آب چاه در فروشگاه صنایع پمپ ملل انجام می‌شود. در این مقاله به معرفی انواع پمپ آب چاه عمیق و چاه کم عمق خواهیم پرداخت. جهت آشنایی با انواع پمپ و کاربرد آن و یا اطلاع از قیمت و خرید انواع‌ پمپ مانند پمپ کف کش و لجن کش به صنایع پمپ سازی ملل مراجعه فرمایید.

انواع پمپ آب چاه

پمپ‌های چاه شامل دو نوع پمپ چاه کم عمق و پمپ چاه عمیق هستند. پمپ چاه عمیق برای چاه‌های عمیق و با عمق بیش از هفت متر مورد استفاده قرار می‌گیرد.  پمپ چاه کم عمق، آب را توسط یک یا چند لوله به بیرون پمپ هدایت می‌کند. در ادامه به معرفی انواع پمپ آب چاه می‌پردازیم:

پمپ آب چاه کم‌عمق

یک پمپ آب چاه مناسب باید ویژگی‌های خاصی را دارا باشد، بر فرض مثال برای چاه‌هایی که فاصله دهانه تا سطح آب کمتر از ۷ متر است مناسب باشد،دارای وزن کم بوده و بهترین عملکرد را داشته باشد، در مقابل  خوردگی و زنگ ‌زدگی مقاومت باشد. پوشش ضد گرد وغبار داشته تا از قطعات الکتریکی در برابر گرد و غبار و حشرات محافظت کند. داشتن ضمانت نیز یک ویژگی‌ بوده که هنگام خرید پمپ چاه باید به آن دقت داشت. پمپ آب چاه کم عمق، آب را با استفاده از یک یا چند لوله به بیرون پمپ منتقل می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های یک پمپ‌آب چاه می‌توان مقاوم، حفاظت حرارتی و تامین بیشترین میزان آب و بسیار قابل اطمینان بودن را نام برد. همیشه به دنبال پمپی باشید که بتوان از آن برای آب آشامیدنی استفاده شود. هم چنین خودمکش (Self-priming) بودن پمپ نیز یک ویژگی مثبت در میان پمپ آب چاه کم‌عمق بوده، چرا که نگهداری از آن‌ها در مقایسه با پمپ‌های معمولی قطعا آسان تر خواهد بود.

پمپ چاه عمیق

پمپ چاه عمیق برای چاه‌هایی با عمق بیش از ده متر کاربرد دارد. کاربرد پمپ‌های آب چاه عمیق در زمین‌های زراعی و ساختمان‌های مسکونی که در مناطق کم آب می‌باشند و سطح مخازن آب بسیار پایین تر از سطح زمین است می‌باشد.

پمپ آب چاه .خرید پمپ کف کش و لجن کش . پمپ ملل

انواع پمپ‌ آب چاه کم‌عمق و ویژگی‌های آنها

یکی از پرکاربردترین انواع پمپ‌ها، پمپ آب چاه کم‌عمق بوده که این پمپ ساخته شده از سه جزء اصلی جت، پروانه و موتور الکتریکی می‌باشد. این مدل پمپ به صورت خودمکش و تقویت شده فایبرگلاسی نیز طراحی و تولید می‌شود. علاوه بر این، پمپ یک سوئیچ فشار برای کنترل فشار پمپ دارد. مدل اصلاح شده پمپ‌ آب چاه کم‌عمق، پمپ‌های قابل‌ تبدیل خواهند بود. انژکتور جت آن خارج از پمپ قرار می‌گیرد. این نوع پمپ آب را می‌توان به یک پمپ جت خوب برای چاه‌های عمیق تبدیل کرد.

پمپ زیرآب نیز یکی از انواع پمپ‌های چاه کم‌عمق است. از این پمپ می‌توان برای خارج کردن آب از چاه‌های کم‌عمق استفاده کرد. عمر مفید این پمپ آب نسبتا زیاد است و عملکرد خوبی دارد. این پمپ از ایجاد خلاء جلوگیری کرده و در زمینه مکش آب نسبت به پمپ‌های جت بهتر عمل می‌کند. پمپ‌های زیرآب، مایع را به خارج فشار می‌دهند، در حالی که پمپ جت مایع را می‌کشد. از آنها همچنین می‌توان در چاه‌های عمیق نیز استفاده کرد. پمپ جت نسبتا ارزان است و در چاه‌های قطر کم استفاده می‌شود. این پمپ آب را می‌توان برای انواع چاه‌ها استفاده کرد. مکانیک آن ساده است و می‌توان آن را خارج از چاه قرار داد. نحوه کار این پمپ با مکش است در نتیجه فشار اتمسفری آب را از چاه بیرون می‌کشد. فشار پمپ‌های سانتریفیوژ کم است بنابراین می توان از آنها هنگامی که فشار کم و حجم زیاد مورد نیاز است استفاده شود. معمولا پمپ ‌سانتریفیوژ در چاه‌های سطحی کاربرد دارد.

صنایع پمپ سازی ملل

صنایع پمپ سازی ملل با تکیه بر توان داخلی و نیروهای متخصص خود محصولات بسیار با کیفیتی را تولید و به بازار عرضه نموده است .این شرکت به واسطه بومی سازی کردن تولید انواع پمپ کف کش و لجن کش کلیه قطعات انواع پمپ را در داخل کشور تولید کرده و به همین علت مشتریان، دیگر نگران تامین قطعات انواع پمپ تولید شده نخواهند بود. کلیه پمپ‌های کف کش تولید شده در این صنعت دارای گارانتی معتبر بوده و از قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند. جهت خرید و اطلاع از قیمت انواع پمپ لجن کش و کف کش به پمپ‌ملل اعتماد کنید.

صنایع پمپ‌سازی ملل پس از سال‌ها تولید در زمینه الکترو پمپ‌های کف‌کش شناور با استفاده از تکنولوژی جدید و پس از کسب تجربه در تولید انواع برند های مختلف اکنون محصول جدید خود را به نام پمپ‌ملل تولید و روانه بازار نموده است. این محصول از بهترین نوع آلیاژ و تکنولوژی جدید تولید شده است. جهت سفارش انواع پمپ کف کش و پمپ لجن کش و یا اطلاع از قیمت و خرید انواع آن‌ها با صنایع پمپ سازی ملل تماس حاصل فرمایید.

برای خرید به واتس اپ ما مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *