مطالب آموزشی

پمپ لجن‌کش چیست و نحوه انتخاب آن چگونه است؟

انتخاب پمپ لجن کش | خرید پمپ کف کش و لجن کش در صنایع پمپ سازی ملل

امروزه پمپ‌های لجن کش می توانند در کاربریها ی گوناگونی از انتقال فاضلاب تا انتقال آب دریا نقش اساسی را در صنعت و زندگی روزمره ما خواهند داشت؛در نتیجه انتخاب مناسب و درست این محصولات می تواند به عملکرد پمپ لجن کش ما کمک بسیار بزرگی کند.برای خرید و اطلاع از قیمت انواع پمپ لجن کش و کف کش با صنایع پمپ سازی ملل در تماس باشید. جهت آشنایی با انواع پمپ کف کش ایرانی و یا اطلاع از قیمت و خرید انواع‌پمپ مانند پمپ کف کش و لجن کش به صنایع پمپ سازی ملل مراجعه فرمایید.

انواع جدول انتخاب پمپ لجن کش

دسته بندی مختلفی برای پمپهای لجن کش در منابع خارجی و همچین ایرانی وجود داشته که هر کدام طبق یک ویژگی مشخصی مانند نوع بدنه، تیغه خورد کن و …  به وجود آمدند؛که مهم ترین دسته بندی بر اساس سیال میباشد. سیالات دارای دو دسته پمپ لجن کش ویژه (solid handle) و پمپ کاتر دار (grinder) که از روش های مکانیکی و الکتریکی برای جابه جایی مواد کاربرد دارند.

پمپ لجن کش به صورت کامل می تواند در سیال مستغرق شود؛ در نتیجه درگروه پمپ شناور قرار خواهد گرفت. این نوع دسته بندی به صورت کلی بوده، اما هر یک از این دو مدل پمپ نام برده شده به گروه های مختلف دیگری نیز تقسیم شده مانند پمپ فلوتر دار و بی فلوتر، پمپ لجن کش استیل و نیمه استیل می‌باشد. در ادامه به توضیح جدول انتخاب پمپ لجن کش میپردازیم.

انتخاب پمپ لجن کش | خرید پمپ کف کش و لجن کش در صنایع پمپ سازی ملل

جدول انتخاب پمپ لجن کش

به صورت کلی دو مشخه ی اصلی برای انتخاب و خرید پمپ موجود است که داشتن آگاهی در مورد آنها انتخاب پمپ را بسیار آسانتر و بهتر خواهد کرد. مشخصه‌های انتخاب پمپ هد دینامیکی و دبی (میزان آبدهی) است. هد ارتباط مستقیم با توان پمپ لجن کش دارد و ارتفاع عمودی است که پمپ باید فشار لازم را ایجاد کند تا سیال را به نقطه مورد نظر پمپاژ کند. بیان این نکته ضروری است که پمپ های لجن کش نمی توانند ارتفاع زیادی تامین کنند و در صورت نیاز به هد بالا به پمپ های جا به جایی مثبت فکر کنید توجه داشته باشید با توجه به کاربری و انتخاب شما الکتروموتور پمپ لجن کش می تواند سه فاز یا تک فاز باشد، مطالعه مقالات پمپ شناور سه فاز و پمپ شناور تک فاز می تواند اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار دهد.

ویژگی بعدی دبی یا آبدهی پمپ است، دبی میزان مایعی است که در واحد زمان توسط پمپ انتقال می یابد. هر کارخانه تولید کننده پمپ منحنی عملکرد پمپ های خود را محاسبه و منتشر می کند. بر اساس فاکتور های ذکر شده و کسر تلفات مانند افت لوله و … می توانید پمپ لجن کش مناسب خود را انتخاب و خریداری نمایید.

پرفروش ترین پمپ های لجن کش

با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی قیمت پمپ نیز به یکی از فاکتورهای بسیارمهم در انتخاب پمپ تغییر یافته است. در بازار داخلی انواع پمپ های لجن کش خارجی، چینی و ایرانی وجود دارد. معروف ترین پمپ لجن کش پمپ پنتاکس، لوارا اروپایی ابارا، پمپ های چینی لیو و استریم هستند.  پمپ های اصل تولید کشورهای اروپایی با داشتن کیفیت بسیار مناسب دارای قیمت بالا بوده و اکثرا پمپهای چینی با داشتن کیفیت متوسط می توانند در رده ارزان قیمت ترین پمپ های لجن کش قرار گیرند. در این میان پمپ های لجن کش تولید داخل از جمله گروه صنعتی ملل، پمپ هایی با کیفیت بسیار بالا و قیمت های مناسب تولید کرده است که از نظر کیفیت هم ردیف همتایان خارجی اما با قیمت بسیار مناسب تر می باشد.

صنایع پمپ سازی ملل

صنایع پمپ‌سازی ملل پس از سال‌ها تولید در زمینه الکترو پمپ‌های کف‌کش شناور با استفاده از تکنولوژی جدید و پس از کسب تجربه در تولید انواع برند های مختلف اکنون محصول جدید خود را به نام پمپ‌ملل تولید و روانه بازار نموده است. این محصول از بهترین نوع آلیاژ و تکنولوژی جدید تولید شده است. جهت سفارش انواع پمپ کف کش و پمپ لجن کش و یا اطلاع از قیمت و خرید انواع آن‌ها با صنایع پمپ سازی ملل تماس حاصل فرمایید.

برای خرید محصولات مورد نظر به واتس اپ ما مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *