مطالب آموزشی

پمپ آب چگونه تولید می‌شود؟

ساخت پمپ آب | خرید پمپ کف کش | پمپ لجن کش تک فاز | فروشگاه اینترنتی صنایع پمپ ملل

امروزه در صنایع گوناگون از پمپ های متعددی استفاده میشود. هر مدل پمپ کار مختص به خود را انجام میدهد. این محصولات قادرند به صورت خانگی و یا صنعتی و در انتقال آب‌های زیرزمینی و یا تخلیه سد و استخر مورد کاربرد قرار گیرند. به طور تقریبی چگونگی ساخت انواع پمپ به یکدیگر شباهت دارند. در این مطلب به نحوه تولید و ساخت پمپ آب و پمپ غلیظ پاش میپردازیم. برای خرید انواع پمپ کفکش ، پمپ لجن کش تک فاز ایرانی ، پمپ کف کش دو اینچ و سه اینچ و اطلاع از قیمت آن به فروشگاه اینترنتی صنایع پمپ سازی ملل مراجعه کنید.

نحوه ساخت پمپ آب

در تولید و ساخت پمپ آب، در انتخاب نوع فلز بسیار باید دقت نمود، چرا که این امر بسیار مهم میباشد. در صورتیکه فلز قابلیت پرداخت زیادی را دارا باشد؛ عملیات فرم ‌دهی و پرداخت آسان تر صورت خواهد گرفت. چگونگی ساخت پمپ آب را با بدنه آن آغاز میکنند. بدنه اصلی پمپ به روش ریخته‌گری تولید می‌گردد.سپس برای پرداخت، سطح آن را ترشکاری می‌نمایند.پروانه پمپ نیز به روش ریخته‌گری تولید و درست مانند بدنه تراشکاری می‌شود. با این تفاوت که پس از انجام این مراحل، تست ارتعاش بر روی آن انجام می‌پذیرد. تست ارتعاش بهترین ابزار برای یافتن عیوب دستگاه است.

به این صورت که بر اثر وجود کاستی و ایراد در دستگاه، نیروی ارتعاش‌زایی ایجاد می‌شود که با آنالیز آن می‌توان به ایرادهای دستگاه پی برد. در نهایت پمپ آب ساخته و پرداخته شده را رنگ‌آمیزی می‌کنند تا در برابر زنگزدگی ایمن گردد.  روی سطح پمپ آب حلقه‌هایی برای اتصال سایر اجزا و نیز به عنوان مجاریی برای عبور آب، قرار خواهد گرفت. برای خرید انواع پمپ کف کش و لجن کش به قسمت فروشگاه صنایع پمپ سازی ملل در تماس باشید.

چگونگی تولید پمپ غلیظ پاش

برای ساخت پمپ آب غلیظ پاش، با توجه به سایز پمپ، میتواند در محدوده زمانی ۳۰ تا ۹۰ ثانیه زمان گیر باشد. در ابتدای کار گرانول‎های خشک شده پلیمر را در داخل قیف باید قرار دهید. پس از قرار دادن گرانول در قیف باید پیگمنت رنگ، پودر و یا دیگر افزودنی‌های تقویت کننده را به آن اضافه نمود. گرانولها که در مرحله قبل تقویت شده‌اند را باید در درون یک بشکه مخصوص قرار داد که حرارت به اندازه‌ای مشخص به آنها داده شود و پس از ترکیب شدن کامل با یک دیگر، توسط پیچ چرخان به سمت قالب حرکت میکنند.

ساخت پمپ آب | خرید پمپ کف کش | پمپ لجن کش تک فاز | فروشگاه اینترنتی صنایع پمپ ملل

ساختار فیزیکی و طراحی که در پیچ و بشکه به کار رفته است، کاملا ساخت یافته و بهینه است به صورتی که فرایند ذوب شدن ماده و اعمال فشار به میزان مطلوب انجام خواهد شد پلاستیک ذوب شده باید از دستگاه چرخنده به قالب تزریق شود که برای راحتی این کار تلمبه‌ای در دستگاه قرار داده شده است که به سمت جلو حرکت میکند و کار تزریق به قالب را انجام میدهد و تمامی فضای خالی قالب را پر میکند. پس از طی تمامی مراحل بالا به تدریج دما کاهش پیدا میکند و ماده اصلی به صورت جامد تبدیل میشود که کاملا شکل قالب را به خود خواهد گرفت.

در این مرحله از ساخت پمپ آب باید قالب را باز کرد و قطعه جامد را به کمک پین‌های افشانک بیرون آورد. در انتها قالب مجدد بسته خواهد شد و برای تزریق قطعات بعدی، مرحله‌های بالا دوباره تکرار میشوند. این محصولات پس از تولید، امکان استفاده دارند و هیچ نیازی به انجام مراحل پولیش، پرداخت و پست پروسس ندارد.

صنایع پمپ سازی ملل

صنایع پمپ‌سازی ملل پس از سال‌ها تولید در زمینه الکترو پمپ‌های کف‌کش شناور با استفاده از تکنولوژی جدید و پس از کسب تجربه در تولید انواع برند های مختلف اکنون محصول جدید خود را به نام پمپ‌ملل تولید و روانه بازار نموده است. این محصول از بهترین نوع آلیاژ و تکنولوژی جدید تولید شده است. جهت سفارش انواع پمپ کف کش دو اینچ و پمپ لجن کش تک فاز ایرانی و یا اطلاع از قیمت و خرید انواع آن‌ها با صنایع پمپ سازی ملل تماس حاصل فرمایید.

برای خرید محصولات مورد نظر به واتس اپ فروشگاه اینترنتی پمپ ملل مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *