مطالب آموزشی

قوی ترین پمپ های لجن کش کدامند؟

انواع پمپ کفکش به صورت الکتروپمپ کفکش تک فاز و سه فاز در بازار موجود است. معمولا پمپ کف کش و پمپ لجن کش به صورت فلوتر پمپ کف کش ایتالیایی و پمپ کف کش چینی و پمپ کف کش ایرانی است و به نسبت کیفیت , قیمت نوسان دارد. شما میتوانید انواع پمپ های کفکش را با بالاترین کیفیت از فروشگاه اینترنتی پمپ ملل خریداری کنید. در این مطلب مشخصات قوی ترین پمپ های لجن کش را توضیح می دهیم. برای خرید انواع پمپ کفکش ، پمپ کفکش سه فاز ایرانی ، پمپ لجن کش تک فاز ، پمپ کفکش چاه عمیق و اطلاع از قیمت آن‌ها به فروشگاه اینترنتی صنایع پمپ سازی ملل مراجعه کنید.

مشخصات قوی ترین پمپ های لجن کش

طر کار لجن کش ها کاملا مشابه پمپ های کفکش میباشد. تنها تفاوت آن در این است که لجنکش جهت پمپاژ سیالات که دارای ذرات جامد می باشند استفاده می شوند و کف کش ها برای پمپاژ آب صاف بدون ذرات مورد استفاده قرار خواهند گرفت .

جنس و متریال

درانتخاب قوی ترین لجن کش باید ابتدا جنس و متریال بدنه مورد نظرتان بسیار دقت نمایید. معمولا لجن کش ها در دو  جنس  طراحی و تولید میشوند.

  1. لجنکش استیل
  2. لجنکش چدن ضد زنگ
  3. پمپ لجن کش برنزی

پمپ لجن کش استیل

در پمپ لجن کش استیل، بدنه و پروانه از جنس استینلس استیل می باشد و معمولا در مکان هایی کاربرد دارد که سیال خاصیت اسیدی و خورندگی زیاد داشته باشد که همین امر در مواردی غیر از این مدل باعث خورندگی سریع دستگاه می شود. انتخاب این نوع از پمپ لجن کش برای مواردی که آب و یا سیال مورد نظر خورندگی زیادی داشته باشد بهترین انتخاب محسوب می شود و این گونه از پمپ لجن کش را می توان در انواع پمپ لجن کش استیل تک فاز و سه فاز استفاده کرد.

پمپ لجن کش چدنی

نوع چدنی نسبت به نوع استیل پر مصرف تر و دارای قیمت ارزان‌تری است و بدنه آن از جنس چدن می باشد. پروانه آن می‌تواند از جنس چدن، برنز یا استیل باشد اگرچه نوع چدنی آن معمول‌تر است. پمپ لجن کش چدنی معمولا برای پمپاژ آب هایی با غلظت بالا که خورندگی نداشته باشند استفاده می گردند چون مقاومت این مدل در برابر خوردگی و اسیدی مانند نمونه استیل نمی باشد.

پمپ لجن کش برنزی

از این نوع لجن کش به دلیل سازگار بودن برنز با آب شور دریا، در آب های شور استفاده می شود که معمولا جنس پروانه و بدنه این نوع لجن کش از برنز می باشد

ارتفاع (هد)

همانند کف کش ها، ارتفاع عامل مهمی در انتخاب لجن کش است. از پایین ترین نقطه ای که لجن کش قرار می گیرد تا بالاترین نقطه ای که می خواهد سیال را انتقال دهد به علاوه افت ناشی از اصطحکاک سیال درون لوله، ارتفاع یا هد پمپ را تعیین می کند. نکته حائز اهمیت این است که حداکثر ارتفاع آبدهی در دبی صفر داده می شود، بنابراین ضروری است که لجن کش با ارتفاع بیشتری نسبت به ارتفاع محاسبه شده، انتخاب گردد.

حجم آبدهی، سایز لوله خروجی

یکی از نکات مهم، توسط به حجم آبدهی است. هر چقدر حجم  آبدهی مد نظر بیشتر باشد باید پمپی با قطر خروجی بیشتر انتخاب کنید. همچنین مدت زمانی که نیاز است تا سیال تخلیه شود، یکی دیگر از مواردی است که سایز خروجی را مشخص می‌نماید.

نوع پروانه

با توجه به نوع سیال و خورندگی آن و میزان ذرات جامد، نوع پروانه و جنس آن تعیین می شود. برخی از سیالات دارای خورندگی می باشد که بهتر است از لجن کش استیل استفاده شود در غیر اینصورت به مرور زمان باعث خوردگی لجن کش می شود.هنگام خرید در این باره با کارشناس صحبت کنید تا شما را برای خرید پمپی با جنس، نوع و تعداد پروانه مناسب راهنمایی نماید.

جریان برق تک فاز یا سه فاز

انواع پمپ لجن کش معمولاً با جریان برق مستقیم کار می‌کنند. اما این جریان ممکن است سه فاز یا تک فاز باشد که به عواملی از جمله توان موتور پمپ بستگی دارد. پس هنگام خرید به تک فاز یا سه فاز بودن پمپ نیز توجه کافی داشته باشید.

دور موتور

محدوده دور موتور در پمپ لجن کش به طور معمول در بازه ۹۰۰ تا ۳ هزار دور در دقیقه است. میزان غلیظ یا رقیق بودن سیال مورد استفاده عامل اصلی تعیین دور موتور است. بدیهی است هر چقدر سیال غلظت بیشتری داشته باشد، دور موتور پایین‌تر خواهد بود.

ویژگی و مشخصات پمپ لجنکش صنایع پمپ ملل

الکترو پمپ های لجن کش ملل در مدل های ۲ اینچ و ۳ اینچ و با ارتفاع ۱۵ متر دو اینچ ، ۱۲ متری ۳ اینچ و ۲۵ متری سه اینچ تولید و به بازار عرضه میگردد. انواع پمپ های لجن کش تولید شده در صنایع پمپ سازی ملل شامل پمپ تک فاز۲۲۰ ولت (ساده و فلوتر دار ) و سه فاز ۳۸۰ ولت میباشد و با میزان آمپر ۱۰ تا ۱۵ کار کی کنند.

قطعات ریخته گری شده این نوع پمپ از جنس آلومینیوم و چدن تحت فشار ساخته شده و با دستگاه‌های تمام اتوماتیک تولید و ماشین کاری میگردد. در تولید این نوع پمپ از پروانه های جنس آلومینیومی تحت فشار و نوع گردابی و شفت تمام استیل استفاده شده است. حداکثر دمای مناسب آب برای کارکردن این نوع پمپ ها ۴۵ درجه سانتی گراد میباشد.

میزان آبدهی این پمپ ها از ۴۰۰ لیتر دقیقه تا ۹۰۰ لیتر در دقیقه می باشد و ارتفاع پمپاژ آب از ۱ متر تا ۲۵ متر می باشد.همچنین موتور پمپ های لچن کش پمپ ملل ،از ۲ تا ۹.۲ کیلووات می باشد.

صنایع پمپ سازی ملل با تولید کفکش و لجن کش باکیفیت ایرانی، به اشتغال کمک فراوانی کرده است. تمامی قطعات پمپ ملل (به‌ جز فلوتر) در ایران تولید می‌شود و از این حیث جزو شرکت‌های برتر ایرانی در زمینه تولید پمپ کفکش و پمپ لجنکش به شمار می‌رود.

کارخانه صنایع پمپ ملل در تهران، جاده ساوه نبش خیابان هفتم است و  در تمام ایران دارای نمایندگی رسمی است. پمپ ملل تولید انواع پمپ کف کش و لجن کش را دارد و در بخش محصولات میتوانید مدل های مختلف آن را مشاهده نمایید.

https://t.me/Melalpump

https://wa.me/0989121492356

https://eitaa.com/pumpmelal

https://rubika.ir/pumpmelal

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *