مطالب آموزشی

راه اندازی پمپ کفکش

راه اندازی پمپ کفکش - صنایع پمپ سازی ملل

پمپ کفکش و پمپ لجن کش نوعی از پمپ های گریز از مرکز مستغرق هستند، ساز و کار پمپ کفکش به گونه ای طراحی شده است که یک موتور الکتریکی پمپ را به حرکت در می آورد و نتیجه ی این عمل افزایش انرژی جنبشی سیال میباشد که در انتها سیال پمپ خواهد شد.درباره راه اندازی پمپ کفکش در ادامه بخوانید و برای خرید بهترین پمپ کف کش با قیمت مناسب با صنایع پمپ سازی ملل تماس بگیرید.

نحوه راه اندازی پمپ کفکش

 در ابتدا قبل از روشن کردن پمپ کفکش دقت کنید برق محلی که قرار است آب در آن جا تخلیه شود را قطع نمایید. هم چنین برای جلوگیری از خشک کار کردن پمپ اطمینان حاصل کنید که میزان آب در محلی که کفکش را در آن قرار می دهید کافی است.

همچنین می توانید از کفکش فلوتر دار استفاده کنید که به صورت خودکار با پایین آمدن سطح آب به پمپ فرمان خاموش شدن را می دهد.

قبل از راه اندازی  ، شلنگ را به پمپ وصل کنید.

یک شلنگ  باغی و یا شلنگ چاهی را به قسمت بالایی پمپ وصل کنید و اطمینان حاصل کنید که اتصال محکم و آب بندی شده است.

برای تخلیه آب تمیز از یک شلنگ استاندارد مورد استفاده برای باغ استفاده کنید. البته شاید بخواهید از یک شلنگ جداگانه برای آب غیر زلال استفاده نمایید.

 نکته : هنگام خرید دقت کنید که کفکش به همراه فلوتر یا شناور باشد

فلوتر:

فلوتر یک قطعه پلاستیکی کوچک است که به صورت شناور بر روی سطح آب قرار می گیرد و مانند یک سوئیچ قطع و وصل عمل می کند.

کم شدن سطح آب، به پمپ فرمان خاموش شدن را می دهد تا پمپ به صورت خشک و بدون آب کار نکند.

 اگر پمپ  شما مجهز به فلوتر نیست، می توانید خودتان یک سوئیچ شناوری  نصب کنید. که به راحتی با استفاده از یک گیره و یک پیچ گوشتی امکان پذیر است.

برای اتصال سوئیچ، در قسمت بالایی پمپ، گیره را برداشته و از اتصال رزوه ای سوئیچ را به پمپ نصب کنید و دقت کنید که آب بندی به درستی صورت گیرد و بتوانید آن را در آب قرار دهید.

 پمپ کفکش را به منبع تغذیه و یا منبع برق وصل کنید. سیم برق متصل به پمپ کفکش در زیر آب غالباً ضد آب و آب بندی شده است، بنابراین تمام کاری که باید بکنید این است که اتصال آن را برقرار کنید.

نحوه تخلیه آب به کمک پمپ کفکش

همواره به خاطر داشته باشید که  آب زلال و یا آبی با ذرات کوچک و معلق را، می تواند جابه جا کند.

در صورتی که سایز ذرات داخل آب بزرگ باشند به جای کفکش باید از لجن کش استفاده کنید.

در نتیجه اگر ذرات معلق در آب زیاد هستند و یا آب گل آلود است، می توانید از یک صافی و یا یک صفحه فیلتر استفاده کنید. صافی را قبل از انداختن پمپ در آب، نصب کنید.

این صافی باید در قسمت ورودی پمپ یعنی در قسمت کفی که مکش از آنجا صورت میگیرد نصب شود تا از ورود ذرات بزرگ به داخل پمپ جلوگیری کند.

پمپ را به عمیق ترین قسمت چاه و یا استخر بیاندازید و آن را روشن کنید. پمپ باید همیشه در پایین ترین قسمت بماند تا خشک کار نکند.

فلوتر هنگامی که آب را به اندازه کافی تشخیص بدهد به صورت خودکار پمپ را روشن می کند و در صورت تشخیص سطح پایین آب ، پمپ را به طور خودکار خاموش می کند.

هم چنین گذاشتن پمپ در پایین ترین قسمت، امکان روشن ماندن و در نتیجه تخلیه اکثر آب را منجر می شود.

اگر سطح آب را کم می بینید و فلوتر ندارید، قبل از تمام شدن کار پمپ را خاموش کنید چرا که در غیر این صورت ممکن است به پمپ آسیب وارد شود.

قیمت  و خرید پمپ کفکش

همانطور که گفته شد ، قیمت انواع پمپ کفکش با توجه به مشخصات فنی که دارند متفاوت است. صنایع پمپ سازی ملل ، تولید و عرضه کننده انواع پمپ های کفکش و لجن کش می باشد که می تواند قیمت مناسب تمامی محصولات را با توجه به خرید بی واسطه شما ، تضمین کند. برای استعلام قیمت و خرید پمپ کفکش مورد نظر با ویژگی های متناسب با کاربرد خود و مشاوره خریدبا کارشناسان ما تماس بگیرید.

تلگرام تولیدی پمپ صنعتی ملل

واتساپ تولیدی پمپ کفکش و لجن کش ملل

تماس با تولیدی پمپ کف کش ملل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *