اخبار و مقالات

کاربرد پمپ شناور

قیمت پمپ کفکش-صنایع پمپ سازی ملل

اساس کار پمپ کف کش (EPS) لجن کشی هست، به اینصورت که پمپ کف کش با خارج کردن آب های آلوده و صاف که املاحی مثل گل و لای، لجن های ته نشین شده، شن های ریز و پسمانده های کوچک دارن کار کف کشی را انجام میدهد. درباره کاربرد پمپ شناور در ادامه بخوانید و برای خرید بهترین کفکش با قیمت مناسب با صنایع پمپ سازی ملل تماس بگیرید.

 کاربرد پمپ شناور

پمپ‌های شناور چند طبقه با محرک الکتریکی، دارای یک پمپ گریز از مرکز عمودی می‌باشند و برای پمپاژ نمودن آب یا برخی دیگر از مایعات از چاه‌هایی که عمق زیادی دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.
 

انواع پمپ شناور:

پمپ شفت غلافی

در پمپ شفت غلافی، سیال پس از پمپ شدن به وسیله پروانه به سمت خروجی منتقل می‌شود. هدایت به سمت خروجی، به وسیله‌ی لوله‌هایی که در کنار محور قرار گرفته‌اند، انجام می‌شود.
اگر سیال از روانکاوی مناسبی برخوردار باشد، می‌تواند با شفت تماس برقرار نماید. اما در صورتی که سیال، از روانکاوی مناسبی بهره‌مند نباشد، لزوم ایجاد محفظه اهمیت می‌یابد تا مانع از تماس سیال با شفت شود. در این موقعیت، ضرورت دارد که فضای محفظه و شفت به وسیله‌ی یک روانکاو مناسب پر گردد.

پمپ توربینی

پروانه‌های جریان مختلط در پمپ‌های توربینی مورد استفاده قرار می‌گیرند و ورود سیال به پروانه موازی محور می‌باشد. همچنین خروج سیال از پروانه به صورت زاویه دار نسبت به محور است.

 کاربرد الکترو پمپ شناور

الکتروموتور با پمپ کوپل شده در الکتروپمپ شناور درون چاه قرار داده می‌شوند. برای پر نمودن الکتروموتور، از آب استفاده می‌شود. آب مورد استفاده در الکتروموتور، علاوه بر اینکه برای روانکاوی یاتاقانها مورد استفاده قرار می‌گیرد، درخنک نمودن حرارت در سیم پیچی داخل الکتروموتور نیز موثر می‌باشد.

کاربرد پمپ شناور چاه عمیق

پمپ شناور چاه عمیق از پر مصرف ترین انواع پمپ شناور است که از آن در چاه های عمیق و نیمه عمیق استفاده می شود و برای تامین آب مناسب و پاکیزه در مناطقی که دسترسی به آن به سادگی میسر نیست

و همچنین در بسیاری از مناطق خشک که می بایست از آب های زیر زمینی که در عمق نسبتا زیادی قرار گفته اند برای تامین آب آشامیدنی و یا آبیاری استفاده کرد، به کار می رود.

 کاربرد پمپ کف کش و لجن کش

یکی از انواع پمپ های شناور به دو نوع کف کش و لجن کش تقسیم می شوند و تقسیم بندی آنها به دلیل نوع سیالی است که جا به جا می کنند.

با اینکه هر دو توانایی انتقال سیال را دارند، ولی از کف کش ها برای انتقال سیال عاری از ذرات و مواد جامد همچون شن و ماسه استفاده می شود و تنها توانایی انتقال ۰.۲ میلی متر ذرات را دارد و به عبارتی آب خاکستری را پمپاژ می نماید

اما این مساله در مورد لجن کش متفاوت است. این دستگاه توانایی پمپاژ سیالات حاوی ذرات جامد و گل و لای و به عبارتی توانایی انتقال سیالات دو فازی را دارند.

قیمت و خرید پمپ کفکش در صنایع پمپ سازی ملل

همانطور که گفته شد ، قیمت  و خرید انواع پمپ کفکش با توجه به مشخصات فنی که دارند متفاوت است. صنایع پمپ سازی ملل ، تولید و عرضه کننده پمپ لجن کش میباشد که میتواند قیمت مناسب تمامی محصولات را با توجه به خرید بی واسطه شما ، تضمین کند. برای استعلام قیمت پمپ مورد نظر با ویژگی های مناسب با کاربرد خود و مشاوره خرید نوع پمپ با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تلگرام تولیدی پمپ صنعتی ملل

واتساپ تولیدی پمپ کفکش و لجن کش ملل

تماس با تولیدی پمپ کف کش ملل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *