اخبار و مقالات

استفاده از پمپ کفکش در چاه عمیق

استفاده از پمپ کفکش در چاه عمیق-صنایع پمپ سازی ملل

اساس کار پمپ کف کش (EPS) لجن کشی هست، به اینصورت که پمپ کف کش با خارج کردن آب های آلوده و صاف که املاحی مثل گل و لای، لجن های ته نشین شده، شن های ریز و پسمانده های کوچک دارن کار کف کشی را انجام میدهد. درباره استفاده از پمپ کفکش در چاه عمیق در ادامه بخوانید و برای خرید بهترین کفکش با قیمت مناسب با صنایع پمپ سازی ملل تماس بگیرید.

استفاده از پمپ کفکش در چاه عمیق

پمپ کفکش به دلیل طراحی ویژه خود، محبوب ترین نوع پمپ، جهت استفاده در چاه های عمیق، نیمه عمیق و یا حتی کم عمق هستند. این پمپ ها از نوع سانتریفیوژ بوده و جهت فعالیت، باید به صورت کامل در آب غرق گردند، از این رو به آنها پمپ های مستغرق نیز گفته می شود.

موتوراین پمپ ها به گونه ای طراحی شده اند که با پمپاژ مایعات اطراف خود خنک می گردند. البته قسمت های داخلی موتور توسط یک پوشش یا محافظ، نگهداری می شود که این پوشش از ورود هرگونه مایعات، جلوگیری می کند.

پمپ کفکش در چاه عمیق

جهت استفاده از پمپ کفکش در درون چاه ها و مصارف خانگی، بهتر است از یک مخزن تحت فشار نیز استفاده شود. این نوع پمپ ها می توانند تا ۴۰۰ فوت در زیر زمین قرار گیرند و عملیات مکش را انجام دهند.

گرچه پمپ های جتی نیز می توانند عملیات مکش از زیر زمین را انجام دهند اما پمپ های شناور عموما در اعماق بیشتری قابل نصب و فعالیت می باشند.

نصب پمپ کفکش در چاه عمیق

اولین قدم جهت نصب پمپ کفکش، انتخاب یک پمپ مناسب برای گودال یا چاه مورد نظرمی باشد.اگرچه هزینه ی خرید پمپ آب یک پارامترمهم است اما باید به هزینه های دیگری مانند هزینه ی طول عمر یک پمپ و همچنین هزینه ای که درطول مدت استفاده از پمپ آب خوب، صرفه جویی می گردد،توجه داشت.

در صورت استفاده از پمپ های نامتناسب از نظر عمق مکش، در عین مصرف انرژی بالا، کارایی پایینی دربر خواهند داشت، ودر نهایت نیاز مشتری را برآورده نمی کنند. علاوه بر این در فاصله زمانی کوتاه، دچار مشکل و خرابی می گردند. بنابراین انتخاب یک پمپ صحیح در دراز مدت، باعث صرفه جویی در هزینه و مصرف انرژی خواهد شد.

نکاتی برای انتخاب یک پمپ مناسب برای چاه ها و گودال

  • کاربرد پمپ مورد نیاز:

 در ابتدا باید به این سوال پاسخ داد که انتظارات شما از یک پمپ کفکش چیست و در چه مکانی باید نصب گردد.

 به عنوان مثال کاربرد هایی که می تواند در انتخاب شما تاثیر گذار باشد، استفاده به صورت خانگی، پرکردن مخازن و تانک ها، آبیاری باغچه ها، استفاده در معادن هستند

  • نرخ آب دهی و میزان فشار
  • فاصله ی پمپاژ: که شامل عمق چاه، فاصله ی افقی و میزان ارتفاع سطح زمین می باشد
  • قطر چاه
  • قطر لوله
  • هد کلی پمپ

قیمت و خرید پمپ کفکش در صنایع پمپ سازی ملل

همانطور که گفته شد ، قیمت  و خرید انواع پمپ کفکش با توجه به مشخصات فنی که دارند متفاوت است. صنایع پمپ سازی ملل ، تولید و عرضه کننده پمپ لجن کش میباشد که میتواند قیمت مناسب تمامی محصولات را با توجه به خرید بی واسطه شما ، تضمین کند. برای استعلام قیمت پمپ مورد نظر با ویژگی های مناسب با کاربرد خود و مشاوره خرید نوع پمپ با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تلگرام تولیدی پمپ صنعتی ملل

واتساپ تولیدی پمپ کفکش و لجن کش ملل

تماس با تولیدی پمپ کف کش ملل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *