مطالب آموزشی

تفاوت پمپ کفکش و لجن کش

تفاوت پمپ کفکش و لجن کش-صنایع پمپ ملل

پمپ های لجنکش و کفکش از پمپ های پر کاربرد در زمینه های مختلف صنعتی، کشاورزی و خانگی می باشند اما به دلیل برخی تشابهات در نحوه عملکرد آن ها غالباً کاربران از تفاوت های مهم این دو نوع پمپ و زمینه های کاربرد آن ها آگاه نیستند که این موضوع خسارات مالی را در بردارد. در این مطلب به تفاوت های مختلف پمپ های کفکش و لجنکش از جمله تفاوت های ظاهری، کاربردی، ساختاری و تفاوت در شاخصه ها می پردازیم و برای خرید بهترین کفکش با قیمت مناسب با صنایع پمپ سازی ملل تماس بگیرید.

تفاوت ظاهری پمپ کفکش و لجنکش

پمپ های کف کش و لجن کش در قالب برند های مختلف و مدل های گوناگون به بازار عرضه می گردند که همین امر سبب تفاوت های ظاهری در رنگ و ساختار کلی آن ها شده است اما از مهم ترین تفاوت های ظاهری پمپ لجن کش و کفکش که سبب تفکیک آن ها شده است می توان به پایه پمپ اشاره نمود، در پمپ های لجن کش چندین پایه با فاصله مشخص، تعبیه شده است.

تفاوت ساختاری پمپ کفکش و لجنکش

در پمپ های کف کش، به دلیل وجود صافی یا استرینر در دهانه ورودی، پمپاژ سیالات حاوی ذرات جامد، با قطر مشخص انجام می شود و همین موضوع سبب شده است از پروانه های بسته یا نیمه باز در ساختار پمپ کف کش استفاده شود البته در این نوع پمپ ها جهت افزایش میزان هد یا ارتفاع آبرسانی ممکن است بیش از یک پروانه نیز استفاده شود.

در پمپ های لجن کش به دلیل انتقال سیالاتی از نوع فاضلاب و پساب های کشاورزی که از سیالات آلوده بشمار می روند، از پروانه های باز کانالی یا گردابی برای جلوگیری از انسداد مجرا های پمپ استفاده می شود. از دیگر تفاوت های ساختاری پمپ کف کش و لجن کش می توان به دهانه خروجی اشاره نمود، در پمپ های کف کش دهانه خروجی بالا و در جوانب است اما در پمپ های لجن کش از جوانب این عمل انجام می شود.

تفاوت کاربرد پمپ لجن کش و کفکش

از بارزترین تفاوت های پمپ لجن کش و کف کش نوع سیال قابل پمپاژ می باشد، زیرا پمپ کفکش قادر به انتقال سیالات تمیز می باشد. از پمپ های کفکش می توان به صورت مستغرق در زمینه های مختلفی از جمله موارد زیر استفاده شود:

  • آبیاری مزارع
  • تخلیه آب استخر
  • پمپاژ آب در واحد های مسکونی
  • تصفیه آب در اماکن عمومی

پمپ های لجن کش علاوه بر انتقال سیالات تمیز توانایی پمپاژ مایعات آلوده همچون پساب های کشاورزی و فاضلاب ها را دارا می باشند و همین امر سبب شده است از پمپ لجن کش به صورت مستغرق و خشک در کاربرد های زیر استفاده شود:

  • انتقال سیالات حاوی ذرات جامد و سایشی
  • پمپاژ پساب های صنعتی
  • سیالات خورنده
  • آب آلوده

قیمت و خرید پمپ کفکش در صنایع پمپ سازی ملل

همانطور که گفته شد ، قیمت  و خرید انواع پمپ کف کش با توجه به مشخصات فنی که دارند متفاوت است. صنایع پمپ سازی ملل ، تولید و عرضه کننده پمپ لجن کش میباشد که میتواند قیمت مناسب تمامی محصولات را با توجه به خرید بی واسطه شما ، تضمین کند. برای استعلام قیمت پمپ مورد نظر با ویژگی های مناسب با کاربرد خود و مشاوره خرید نوع پمپ با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تلگرام تولیدی پمپ صنعتی ملل

واتساپ تولیدی پمپ کفکش و لجن کش ملل

تماس با تولیدی پمپ کف کش ملل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *