اخبار و مقالات, مطالب آموزشی

دلایل خرابی پمپ آب کفکش

دلایل خرابی پمپ کفکش - پمپ کف کش - پمپ کفکش طبقاتی - پمپ کف کش

پمپ‌های آب کفکش و لجن کش یکی از پرکاربردترین پمپ‌ها در صنعت آبرسانی می‌باشند که قادرند آب‌های محلول در پایین‌ترین سطح را خارج کنند و معمولا اندازه‌های مختلفی بر حسب اینچ دارند که منظور از اینچ، قطر خروجی آب یا همان سطح مقطع لوله می‌باشد. انواع پمپ های آب کف کش در بازار به صورت الکتروپمپ کفکش تکفاز و پمپ کف‌ کش سه فاز هستند که معمولا پمپ‌های کف کش و لجن کش به صورت فلوتر و ساده، تولید و عرضه می‌شوند. درباره دلایل خرابی پمپ آب کفکش در ادامه بخوانید و برای خرید بهترین کفکش با قیمت مناسب با صنایع پمپ سازی ملل تماس بگیرید.

اجزای تشکیل دهنده‌ی الکتروپمپ کفکش و لجن‌کش

برای یافتن دلایل خرابی یک الکتروپمپ، ابتدا باید با اجزای اصلی آن آشنا شد تا بتوان آن را تعمیر کرد.

  • روتور
  • یاتاقان
  • استاتور
  • بدنه موتور
  • کلگی کفش
  • پایه کفکش
  • سیلندر روغن
  • پروانه کفکش
  • مکانیکال سیل
  • بدنه پمپ کفکش
  • حلقه نگه دارنده کفکش

دلایل خرابی پمپ آب کفکش

پمپ کفکش جهت انتقال آب صاف طراحی شده است و هر مقدار مواد موجود در آب، مثل ماسه، گل‌ و لای و املاح آن بیشتر باشد، به همان میزان منجر به کاهش عمر کف‌ کش و از بین رفتن قطعاتی مانند، پروانه‌، سیل‌ مکانیکی و بلبرینگ‌ می‌گردد. خشک کارکردن کفکش و نرسیدن سیال به هر دلیلی به داخل کف‌ کش باعث از بین رفتن سیل‌های مکانیکی آن می‌گردد و درنتیجه با خراب شدن سیل‌ های مکانیکی، آب به داخل سیم پیچ نفوذ می‌کند و درنهایت موجب سوختن سیم پیچ می‌گردد.

استفاده نکردن از سیستم حفاظتی مناسب جهت استفاده از کف‌ کش یا نبودن سیستم محافظتی مناسب بر روی آن موجب می‌شود که با کوچکترین اتصالی و گریپاژ کردن، الکتروموتور کف‌کش آسیب دیده و بسوزد. هنگام اضافه کردن کابل بر روی کفکش جهت انتقال برق به داخل چاه، باید اصول آپارت و آب بندی کردن کابل را رعایت کرد تا از خطرات ناشی از برق گرفتگی و سوختن پمپ جلوگیری شود. تغییر سایز لوله‌ی خروجی پمپ کفکش هم می‌تواند منجر به فشار اضافه بر روی الکتروموتور گردد و در نتیجه آمپر کشیدن پمپ کف‌ کش در بلند مدت باعث آسیب رسیدن به الکترو موتور یا سوختن آن می‌گردد.

برق پمپ وصل است ولی خروجی آب ندارد.

۱) یکی از دلایلی که پمپ کفکش با وجود روشن بودن، خروجی آب ندارد این است که لوله‌ی تخلیه آب، به دلیل تکان خوردن یا شکستگی از خروجی پمپ جدا شده و در نتیجه آب به داخل چاه بر می‌گردد. برای حل این مشکل ابتدا باید برق اصلی پمپ را قطع نموده و سپس پمپ کفکش را از چاه خارج و اتصالات را کنترل کرد.

۲) دلیل دیگر ممکن است، سوختگی سیم پیچ الکتروپمپ کفکش، به علت نداشتن سیستم حفاظتی مناسب یا بار اضافه و بیش از حد باشد که علت آن کشیدن سیال غلیظ و یا استفاده از کف‌ کش در ارتفاع غیر مجاز، و همچنین استفاده در ارتفاع کمتر از حد مجاز که بر روی پلاک، از طرف شرکت سازنده درج شده است، می‌باشد و بار اضافه‌ ای که بر پمپ تحمیل می‌شود منجر به بالا رفتن آمپر مصرفی پمپ گشته و باعث گرم شدن سیم پیچ می‌شود و درنتیجه سیم پیچ می‌سوزد.

۳) یکی دیگر از دلایل سوختن سیم پیچ ورود آب به داخل محوطه‌ی الکتروموتور است که دلیلش از بین رفتن آب بندهای سیل مکانیکی پمپ می‌باشد. گیر کردن یا خرابی بلبرینگ‌ باعث گریپاژ کردن روتور الکتروموتور کفکش می‌شود. گیر کردن روتور کفکش باعث بالا رفتن آمپر مجاز کفکش می‌گردد و در صورتی که بر روی کفکش سیستم حفاظتی وجود نداشته باشد، سوختن کفکش حتمی است.

قیمت و خرید پمپ کفکش در صنایع پمپ سازی ملل

همانطور که گفته شد ، قیمت  و خرید انواع پمپ کفکش با توجه به مشخصات فنی که دارند متفاوت است. صنایع پمپ سازی ملل ، تولید و عرضه کننده پمپ لجن کش میباشد که میتواند قیمت مناسب تمامی محصولات را با توجه به خرید بی واسطه شما ، تضمین کند. برای استعلام قیمت پمپ مورد نظر با ویژگی  مناسب با کاربرد خود و مشاوره خرید نوع پمپ با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تلگرام تولیدی پمپ صنعتی ملل

واتساپ تولیدی پمپ کفکش و لجن کش ملل

تماس با تولیدی پمپ کف کش ملل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *