اخبار و مقالات, مطالب آموزشی

انتخاب پمپ کفکش برای استخر و چاه

پمپ کفکش برای استخر و چاه - پمپ کف کش

انتخاب پمپ کفکش برای استخر و چاه برای افرادی که در این زمینه اطلاعات خاصی ندارند در نگاه اول کار مشکلی به نظر می رسد. بنابراین ما در این مقاله تمام تلاش خود را می کنیم که بهترین و کاملترین اطلاعات را در اختیار شما قرار دهیم. امروزه پمپ کفکش از محبوبیت بالایی برخوردار است. پس در انتخاب پمپ کف کش می بایستی دقت لازم را به عمل آورده تا بهترین و مناسبترین مدل را متناسب با مصرفتان انتخاب کنید. از این تجهیزات معمولا برای انتقال آب تمیز استفاده می شود. برخی از کاربرد های آن ها عبارتند از آبیاری مزارع کشاورزی، انتقال آب مخازن و استخرها، چاه آب، مصارف خانگی و صنعتی.درباره پمپ کفکش برای استخر و چاه در ادامه بخوانید و برای خرید بهترین کفکش با قیمت مناسب با صنایع پمپ سازی ملل تماس بگیرید.

پمپ کفکش چیست؟

پمپ آب کف کش از سری پمپ های سانتریفیوژی یا گریز از مرکز مستغرق یا شناور است، که به منظور جمع آوری آب های تمیز سطحی و یا در عمق به صورت افقی یا عمودی به کار گرفته می شود. ساختار پمپ کف کش شامل قطعات اصلی از جمله، لوله مکش یا ورودی، پروانه، شفت، الکتروموتور، بدنه و لوله تخلیه یا خروجی می باشد. چون پمپ های کفکش از نوع شناور هستند باید داخل آب قرار بگیرند در غیر اینصورت پمپ خشک کار کرده و می سوزد.

نکات مهم در انتخاب پمپ کفکش برای استخر و چاه

  • تکفاز یا سه فاز بودن

تکفاز یا سه فاز بودن یکی از عوامل مهمی است که باید در خرید پمپ کفکش به آب دقت کنیم. کفکش های تکفاز یا توان تک قدرت کمتری داشته و برای چاه نه چندان عمیق استفاده می شود. بنابراین ابتدا باید مشخص کنیم که برق مکانی که می خواهیم در آن از پمپ کفکش استفاده کنیم تکفاز یا سه فاز است. همچنین قیمت مدل تکفاز از سه فاز کمتر می باشد. امروزه از پمپ کفکش سه فاز برای مناطق صنعتی، کارگاه ها و کارخانجات، مزارع و زمین های کشاورزی بزرگ استفاده می شود.

  • هد یا ارتفاع پمپاز کفکش

هد به توان کفکش در انتقال آب به ارتفاع مشخصی گفته می شود. بنابراین ابتدا باید آن ارتفاع عمودی را که می خوایم آب برایمان پمپاژ شود را محاسبه کنیم. برای مثال از کف چاه تاسطح آب بالا آمده را در نظر بگیرید. همچنین اگر مسیر طولی نیز برای پمپاژ آب دارید باید آن را هم در نظر بگیرید. و این هم مستلزم این است که قانون محاسبه آن را بدانید. و آن هم این است که در ده متر طول مسیر یک متر عمودی محسوب می شود. پس این دو مقدار را درآورده و سپس با هم جمع می کنیم. همچنین کفکش ها نیز در ارتفاع های مختلفی تولید و عرضه می گردند. از جمله کفکش ۸ متری، ۱۰ متری و در نهایت هم به ۸۰ متری و ۱۰۰ متری ختم می شوند.

  • سایز لوله خروجی

فاکتور دیگری که باید به آن دقت کنید سایز دهانه خروجی آن است. هر چه سایز دهانه خروجی کفکش بیشتر باشد میزان دبی آن نیز بیشتر است. دبی یا آبدهی هم به مقدار سیالی گفته می شود که در یک مدت زمان مشخص از نقطه ای به نقطه دیگر منتقل می شود.

  • جنس پروانه پمپ کفکش

یکی از قسمت های مهم کفکش جنس پروانه آن است. پروانه انرژی الکتریکی را از موتور گرفته انرژی جنبشی سیال را افزایش داده و با نیروی گریز از مرکز آب را با فشار پرتاب می کند. پروانه کفکش ها به طور کلی در سه حالت برنجی، چدنی و استیل تولید می گردد. در بین این سه مورد پروانه استیل ضد زنگ یا فولاد مناسبترین پروانه برای کفکش می باشد. بنابراین در هنگام انتخاب پمپ کفکش مدل پروانه استیل را خریداری کنید.

  • قیمت پمپ کفکش

قیمت دستگاه به عواملی از جمله توان آن، برند وکشور سازنده، و تکفاز یا سه فاز بودن آن بستگی دارد. برخی از برندهای موجو در بازار ایران عبارتند از کفکش راد، استریم، اسپیکو می باشند.

نکات مهم برای استخر

  • دبی یا میزان آبدهی

دبی یا آبدهی یکی از مهم ترین نکات در انتخاب پمپ کف کش است. پس دقت کنید که حجم آب استخر شما چقدر است و شما می خواهید در چه مدت زمانی آن را تخلیه کنید.

  • سایز دهانه خروجی

 باید ابتدا مشخص شود که در چه مدت زمانی باید آب را تخلیه کرد.پمپ کفکش با سایز دهانه خروجی زیاد سریعتر کار را انجام می دهد.

  • طراحی

اگر نمی خواهید که از پمپتان فقط برای استخر استفاده کنید مدل های قابل حمل را انتخاب کنید. از این مدل ها برای برداشت آب از چاه و تخلیه گودال نیز استفاده می شود. پس در کل مدل های قابل حمل را می توان به دلخواه به نقطه مورد نظر انتقال داد.

قیمت و خرید پمپ کفکش در صنایع پمپ سازی ملل

همانطور که گفته شد، قیمت  و خرید انواع پمپ کفکش با توجه به مشخصات فنی که دارند متفاوت است. صنایع پمپ سازی ملل ، تولید و عرضه کننده پمپ لجن کش میباشد که میتواند قیمت مناسب تمامی محصولات را با توجه به خرید بی واسطه شما ، تضمین کند. برای استعلام قیمت پمپ مورد نظر با ویژگی مناسب با کاربرد خود و مشاوره خرید نوع پمپ با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تلگرام تولیدی پمپ صنعتی ملل

واتساپ تولیدی پمپ کفکش و لجن کش ملل

تماس با تولیدی پمپ کف کش ملل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *