اخبار و مقالات, مطالب آموزشی

تفاوت پمپ کفکش با سانتریفیوژ

پمپ ملل پمپ کفکش پمپ لجن کش - تفاوت پمپ کفکش با سانتریفیوژ

پمپ های کفکش ویژگی‌ های ساختاری خاصی دارند و با وجود اینکه نوعی پمپ سانتریفیوژ هستند، اما داشتن این ویژگی‌های منحصربه‌فرد، آن‌ها را از سایر پمپ‌های سانتریفیوژ متمایز کرده است. اساس کار پمپ کفکش (EPS) لجن کشی هست، به اینصورت که پمپ کف کش با خارج کردن آب های آلوده و صاف که املاحی مثل گل و لای، لجن های ته نشین شده، شن های ریز و پسمانده های کوچک دارن کار کفکشی را انجام میدهد. درباره تفاوت پمپ کفکش با سانتریفیوژ در ادامه بخوانید و برای خرید بهترین کفکش و لجن کش،مناسب کشاورزی، چاه و استخر….با قیمت مناسب با صنایع پمپ سازی ملل تماس بگیرید.

تفاوت پمپ کفکش با سانتریفیوژ

شفت نگهدارند:

یکی از تفاوت‌های این دو نوع پمپ، در شفت نگهدارنده پروانه‌ ها است که در پمپ‌ های کفکش به صورت عمودی و در پمپ‌های سانتریفیوژ زمینی، به صورت افقی نصب می شود.

نحوه ی نصب موتور:

در پمپ‌های سانتریفیوژ موتور در سطح زمین نصب می‌شود و هوا آن را خنک می‌کند. در صورتی که در پمپ‌های کفکش، موتور درون آن مستغرق است و عوامل زیادی را باید کنترل کرد.

درجه حفاظت موتور:

درجه حفاظت موتور در پمپ‌های کفکش، باید طوری انتخاب شود که آبی به داخل محفظه موتور نفوذ نکند. در نتیجه معمولا درجه حفاظت موتور در پمپ‌های لجن‌کش IP68 و در پمپ‌های سانتریفیوژ زمینی، IP55 است.

بیرینگ‌ها:

در پمپ‌های کفکش، نیروی شفت عمودی و نیروی وارد شده به شفت از نوع محوری است. در این نوع پمپ، نمی‌توان بیرینگ‌ها را به راحتی تعویض کرد در نتیجه همیشه یاتاقان‌هایی با گریس دائمی و از نوع Z2 انتخاب می‌کنند.

ساختار پروانه‌ ها:

همان‌ طور که می‌دانید سیال وارد شده به کفکش، ناخالصی‌ های زیادی دارد و در نتیجه پروانه‌ ی پمپ طوری طراحی می‌شود که رسوب ذرات عبوری در آن گیر نکند و مسدود نشود. در این حالت تعداد پره‌های پمپ را کاهش می‌ دهند یا پروانه را به صورت نیمه‌ باز طراحی می‌ کنند.

قیمت و خرید پمپ کفکش در صنایع پمپ سازی ملل

همانطور که گفته شد ، قیمت  و خرید انواع پمپ کفکش با توجه به مشخصات فنی که دارند متفاوت است. صنایع پمپ سازی ملل ، تولید و عرضه کننده پمپ لجن کش میباشد که میتواند قیمت مناسب تمامی محصولات را با توجه به خرید بی واسطه شما ، تضمین کند. برای استعلام قیمت پمپ مورد نظر با ویژگیهای مناسب با کاربرد خود و مشاوره خرید نوع پمپ با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تلگرام تولیدی پمپ صنعتی ملل

واتساپ تولیدی پمپ کفکش و لجن کش ملل

تماس با تولیدی پمپ کف کش ملل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *