اخبار و مقالات, مطالب آموزشی

پمپ کفکش هیدرولیک دستی

پمپ کفکش هیدرولیک دستی - صنایع پمپ سازی ملل - پمپاژ

انواع پمپ هیدرولیک دستی جزو ساده ترین پمپ هایی است که در حال حاضر از آن استفاده می شود. از خصوصیات مهم این دستگاه، می توان به سبکی اشاره کرد. دلیل سبک بودن این پمپ، جنس بدنه ی آلومینیومی است که سبب می شود محصولات این نوع پمپ هیدرولیک، سنگین و حجیم نباشند. اساس کار پمپ کفکش (EPS) لجن کشی است، به اینصورت که پمپ کف کش با خارج کردن آب های آلوده و صاف که املاحی مثل گل و لای، لجن های ته نشین شده، شن های ریز و پسمانده های کوچک دارن کار کف کشی را انجام میدهد. درباره پمپ کفکش هیدرولیک دستی در ادامه بخوانید و برای خرید بهترین کفکش با قیمت مناسب با صنایع پمپ سازی ملل تماس بگیرید.

پمپ کفکش هیدرولیک دستی

  • برقی
  • دستی
  • بادی
  • دیزلی

قابل حمل بودن از مزایای قابل توجه این پمپ است. اگر چه پمپ های دیگر، حتی پمپ های هیدرولیکی قابل حمل هستند، اما این دستگاه ها با وزن کم و ابعاد کوچک راحت تر جا به جا می شوند. لازم به ذکر است، استفاده از پمپ هیدرولیک دستی به برق نیاز ندارد. یکی دیگر از خوبی های این دستگاه ها، قیمت مناسب نسبت به نمونه های مشابه می باشد که مقرون به صرفه است. پمپ هیدرولیک دستی با کمک گرفتن از جک هیدرولیکی می تواند اجسام را بالا نگه دارد. شیر یک طرفه ای که در این دستگاه وجود دارد، به قدرت مکش کمک زیادی میکند. وقتی مکش پمپ قطع بشود، عمل پمپاژ سیال به مشکل بر می خورد. پمپ دستی موظف است، به سیال در دستگاه انرژی بدهد.

انواع پمپ هیدرولیک دستی و کاربرد آن

انواع پمپ هیدرولیک که به صورت دستی تولید می شود عبارت است از:

  • سر راهی
  • مخزن دار
  • کارتریجی

پمپ های دستی با بهره گیری از نیروی مکانیکی، قابلیت جا به جایی مایعات و هوا از مکانی به مکان دیگر را دارند. با این که این پمپ ها جزو ساده ترین و معمولی ترین دستگاه های پمپ در جهان اند، اما همچنان به دلیل کارایی بالا به همراه برخی مزیت ها، رایج و پر کاربرد هستند و در امور مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. از صنایعی که این پمپ در آن ها بیشترین کاربرد را دارد، می توان به عملیات های صنعتی، دریایی و آبیاری اشاره نمود. این نوع پمپ هیدرولیکی در کشور های در حال توسعه، برای تهیه و فراهم کردن آب های محلی و … استفاده می شود.

از این دستگاه ها به عنوان پمپ سیالاتی مانند موارد زیر استفاده نمود:

  • هوا: برای پمپ هوا باید شیلنگی را به نازل پایینی دستگاه وصل نمود. وقتی هوا از نازل بالایی وارد دستگاه شد، از شیلنگ پمپاژ می شود.
  • مایعات: برای پمپاژ کردن مایعاتی مثل آب، باید به نازل های بالا و پایین شیلنگ را متصل کرد. سیال از نازل بالایی مکیده شده و از نازل پایین خارج میشود. البته روغن هم جزو سیالاتی است که می توان آن را با پمپ هیدرولیک دستی پمپاژ کرد.

کارکرد پمپ کفکش هیدرولیک دستی

پمپ هیدرولیک دستی متشکل از دسته ی متحرک، شیر برای انتخاب مسیر پمپ سیالات و سوپاپ سیلندر است. مخازن این نوع پمپ ها، حدودا نیم لیتر تا ۵ لیتر می باشد؛ زیرا این دستگاه ها قیمت و وزن و ابعاد بسیار بزرگ و زیادی ندارند. پمپ هیدرولیک دستی از قطعات ساده و مختلفی طراحی شده است و سبک و قابل حمل است.

با جا به جا کردن دسته ی این پمپ، عملیات مکش و دهش انجام می شود. وقتی دستگاه می خواهد فرآیند مکش را انجام دهد، دریچه ی خروجی بسته می شود. در این حالت، مایع وارد محفظه ی مخصوص سیلندر می شود. وقتی به دسته به طرف مخالف فشار وارد شود، سوپاپ خروجی باز شده و مایعی که تحت فشار قرار گرفته است، به بخش های دیگر دستگاه می رود.

قیمت و خرید پمپ کفکش در صنایع پمپ سازی ملل

همانطور که گفته شد ، قیمت و خرید انواع پمپ کفکش با توجه به مشخصات فنی که دارند متفاوت است. صنایع پمپ سازی ملل ، تولید و عرضه کننده پمپ لجن کش میباشد که میتواند قیمت مناسب تمامی محصولات را با توجه به خرید بی واسطه شما ، تضمین کند. برای استعلام قیمت پمپ مورد نظر با ویژگیهای مناسب با کاربرد خود و مشاوره خرید نوع پمپ با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تلگرام تولیدی پمپ صنعتی ملل

واتساپ تولیدی پمپ کفکش و لجن کش ملل

تماس با تولیدی پمپ کف کش ملل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *