اخبار و مقالات, مطالب آموزشی

نحوه انتخاب پمپ کفکش و انواع و کاربرد آن ها

نحوه انتخاب پمپ کفکش - صنایع پمپ سازی ملل

یکی از انواع پمپ آب گریز از مرکز که به طور کامل زیر آب غرق می شوند، پمپ کفکش هستند . نحوه کارکرد پمپ کفکش به این گونه است که یک الکتروموتور باعث به حرکت درآمدن پمپ میشود و با این حرکت پمپ ، انرژی جنبشی سیال یا همان مایعی که قرار است توسط پمپ پمپاژ شود افزایش پیدا می کند و باعث انتقال سیال به بیرون می شود. اساس کار پمپ کفکش (EPS) لجن کشی است، به اینصورت که پمپ کف کش با خارج کردن آب های آلوده و صاف که املاحی مثل گل و لای، لجن های ته نشین شده، شن های ریز و پسمانده های کوچک دارن کار کف کشی را انجام میدهد. درباره نحوه انتخاب پمپ کفکش و انواع و کاربرد آن ها در ادامه بخوانید و برای خرید بهترین کفکش با قیمت مناسب با صنایع پمپ سازی ملل تماس بگیرید.

نحوه انتخاب پمپ کفکش

نحوه انتخاب پمپ کفکش را می توان با توجه به نوع کاربرد به دسته های مختلفی تقسیم نمود. کفکش تکفاز و کفکش سه فاز که کف کش های تکفاز خود به دو زیر دسته فلوتردار و ساده تقسیم می شوند. همچنین پمپ کف کش را از نظر جنس بدنه می توان در سه دسته بدنه کفکش پلاستیکی، آلومینیومی و چدن نیز قرار داد. همانطور که در بالا گفته شد این نوع پمپ ها در دو حالت تک فاز و سه فاز تولید می شوند که کف کش تک فاز دهانه خروجی با اندازه های ۱ و ۱/۱.۴ و ۲ و ۳ اینچ و کف کش های سه فاز دهانه خروجی برابر با  ۲ و ۳ و ۴ و ۶ اینچ دارند.

اجزاء تشکیل دهنده پمپ کفکش

پمپ های کف کش از اجزاء مختفی از قبیل : پروانه، الکتروموتور، محور، حلزون، درزگیر مکانیکی، کابل و متعلقات دیگر تولید شده اند. کفکش ها براساس نوع کاربرد در انواع آلومینیومی، استنلس استیل، چدنی، مواد پلیمری  و … نیز ساخته می شوند. با توجه به اینکه مقدار پمپاژ این محصولات نیز به سرعت چرخش پروانه های آن بستگی دارد، پروانه ها نیز باید از مواد با کیفیت ساخته شوند ولی بطور معمول جنس آن ها از استیل، چدن، برنج، تکنوپلیمر و نوریل (پلاستیک فشرده) هستند.

آشنایی با انوع پروانه در پمپ کفکش

همچنین ۲ نوع پروانه در این محصولات استفاده می شود، پروانه های کاملا بسته و پروانه های نیمه باز، که از پروانه های بسته برای آب های صاف و تمیز استفاده می شود که فشار بالایی وارد می کند. از پروانه های نیمه باز نیز برای انتقال آب هایی که آلوده هستند استفاده می شود.

کاربردهای پمپ کفکش

برای مثال از پمپ کف کش با بدنه استیل در مناطقی که آب آن شور است و یا دارای خاصیت اسیدی است استفاده می شود. همچنین در مناطقی که آب آشامیدنی قابل شرب دارند، پمپ های کف کشی که بدنه آن ها از جنس چدن و آلومینیوم است مورد استفاده قرار می گیرند.

از پمپ های کف کش در آبیاری مزارع کشاورزی، مصارف مسکونی، انتقال آب چاه ها، انتقال سیالات مختلف صنایع غذایی و دارویی، انتقال آب مخازن و استخرها، تخلیه پساب‌های فاضلاب (با غلظت کم)، حوضچه ها و گودال ها، در فواره‌ها و  تخلیه پساب‌های ناشی از باران هم استفاده می شود.

پمپ کفکش فلوتر دار

الکتروموتوری که در پمپ های کفکش به کار رفته است از مهم ترین اجزاء پمپ های کفکش است و اگر بسوزد به زبان ساده تر پمپ شما از کار می افتد، و یکی از دلایلی که می تواند باعث سوختن الکتروموتور پمپ کف کش شود بدون آب (خشک) کار کردن آن است به همین دلیل فلوتر ها یا همان کنترل کننده سطح بر روی پمپ نصب می شوند تا سطح سیال را در پمپ کف کش کنترل کنند و از کارکرد بدون آب پمپ کف کش جلوگیری کنند.

کارکرد پمپ های کف کش فلوتر دار به این گونه است که با پایین آمدن سطح آب، فلوتر فرمان قطع جریان برق را می دهد، و پمپ را از کار می اندازد. همچنین هنگامی که سطح جریان آب بالا بیاید جریان برق پمپ به دستور فلوتر وصل شده و پمپ کف کش دوباره شروع به کار می کند.  برخی از پمپ های کف کش فاقد فلوتر یا همان اتومات هستند، و در صورتی که شما یک کف کش بدون فلوتر داشته باشید هر زمان که بخواهید می توانید بر روی آن فلوتر نصب کنید زیرا این قطعه بر روی پمپ قابل نصب است.

قیمت و خرید پمپ کفکش در صنایع پمپ سازی ملل

همانطور که گفته شد ، قیمت و خرید انواع پمپ کفکش با توجه به مشخصات فنی که دارند متفاوت است. صنایع پمپ سازی ملل ، تولید و عرضه کننده پمپ لجن کش میباشد که میتواند قیمت مناسب تمامی محصولات را با توجه به خرید بی واسطه شما ، تضمین کند. برای استعلام قیمت پمپ مورد نظر با ویژگیهای مناسب با کاربرد خود و مشاوره خرید نوع پمپ با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تلگرام تولیدی پمپ صنعتی ملل

واتساپ تولیدی پمپ کفکش و لجن کش ملل

تماس با تولیدی پمپ کف کش ملل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *