مطالب آموزشی

معرفی پمپ لجن کش

معرفی پمپ لجن کش که در دسته پمپ‌ های سانتریفیوژ (گریز از مرکز) مستغرق در آب قرار می گیرد، عملکردی مشابه پمپ کفکش دارد و انواع لجن، فاضلاب صنعتی و خانگی، آب غلیظ و آلوده را جا به جا می کند. این پمپ می تواند سیالاتی را که حاوی ناخالصی، ذرات جامد، ذرات معلق، املاح، الیاف، فیبر، شن و ماسه هستند را جا به جا نماید.جهت آشنایی بیشتر با معرفی پمپ لجن کش و یا اطلاع از قیمت و خرید پمپ لجن کش و پمپ کفکش و انواع آن با صنایع پمپ سازی ملل  تماس حاصل فرمایید.

معرفی پمپ لجن کش

از پمپ لجن کش در پالایشگاه‌ها، تصفیه خانه‌ها، پروژه‌های صنعتی و غیر صنعتی، پروژه‌های مسکونی، استخرهای بزرگ، صنعت کشاورزی، صنعت فولاد سازی، صنعت چوب و کاغذ، صنعت چرم، لایروبی رودخانه‌ها، چاه‌ها و قنات ها به منظور انتقال فاضلاب و پساب استفاده می‌شود. پمپ لجنکش براساس عوامل و پارامترهای متعددی دسته بندی می‌شود و انواع مختلفی دارد.در زیر به انواع این پمپ کاربردی و پرمصرف اشاره کرده ایم.

پمپ لجن کش شناور:

 اطراف الکتروموتور این نوع پمپ کاملا آب بندی شده است و می توان به صورت کامل آن را در سیال غوطه ور کرد. غوطه ور شدن کامل پمپ لجن کش شناور در داخل سیال باعث می‌شود جریان موتور کاهش یابد، موتور خنک شود، طول عمر پمپ فاضلاب افزایش پیدا کند و در نتیجه راندمان کاری آن بالا برود.

پمپ لجن کش عمودی: 

الکتروموتور در این نوع پمپ خارج از سیال و در یک ارتفاع مشخص قرار دارد و از طریق کوپلینگ به پمپ متصل شده است. زمانی که پمپ لجن کش عمودی بخواهد در داخل سیال غوطه ور شود، به راحتی می توان الکتروموتور را از آن جدا نمود.

پمپ لجن کش خردکن دار:

در قسمت تحتانی الکتروموتور این نوع پمپ، تیغه‌هایی برای خرد و تکه کردن پلاستیک و پارچه وجود دارد. اگر درون فاضلاب و لجن پارچه یا پلاستیک وجود داشته باشد، پمپ لجن کش خردکن دار آنها را خرد می کند و از بین می برد تا دور پروانه پمپ فاضلاب گیر نکنند و باعث آسیب به پمپ نشوند.

پمپ لجن کش استیل:

بدنه و پروانه این پمپ از استیل ساخته شده است و به همین دلیل در برابر مواد اسیدی، خوردگی و زنگ زدگی مقاومت بالایی دارد. پمپ لجن کش استیل در ۲ نوع تک فاز و سه فاز موجود است.

پمپ لجن کش چدن:

بدنه پمپ لجنکش از چدن می‌باشد اما پروانه آن از جنس برنج یا استیل است. پمپ لجنکش چدن از پمپ لجنکش استیل پرمصرف تر و پرفروش تر است زیرا برای پمپاژ آب های گل آلود و دارای غلظت بالا مناسب تر و بهتر می‌باشد. این نوع پمپ ها در برابر مواد اسیدی و خوردگی مقاومت کمتر و پایین تری نسبت به پمپ‌های فاضلاب استیل دارند.

هنگام استفاده از پمپ‌های لجنکش چدن حتما دقت کنید که میزان غلظت مواد به شکلی باشد که از پروانه‌های پمپ به راحتی عبور کنند به گردش در بیایند. در غیر این صورت ممکن است به موتور و پروانه پمپ فاضلاب فشار وارد شود و پمپ بسوزد.

پمپ لجنکش دارای اجزا و قسمت های مختلفی است که همه این اجزا در کنار هم و به صورت پیوسته قرار می‌گیرند و هر یک وظیفه خاص خود را انجام میدهند.

بخش‌ها پمپ لجن کش عبارتند از:

  • بدنه: بدنه این پمپ ها معمولا از جنس استیل، چدن و مواد پلیمری می‌باشد.
  • موتور الکتریکی: موتور الکتریکی محرک اصلی پمپ می‌باشد و باعث چرخش شفت می‌گردد. دور موتور الکتریکی پمپ لجنکش در محدوده ۹۰۰ تا ۳۰۰۰ در دقیقه می‌باشد و هرچه سیال یا لجن غلیظ تر باشد، دور پایین تری نیاز است.
  • درپوش: درپوش پمپ فاضلاب از چدن داکتیل ساخته می‌شود.
  • شفت: شفت از جنس فولاد ضد زنگ ۳۰۳ می‌باشد.
  • پروانه: پروانه یا همان فن از جنس آلیاژ آلومینیوم می‌باشد.
  • پیچ ها: پیچ ها نیز از فولاد ضد زنگ ۳۰۳ ساخته می‌شوند.
  • لوله‌ها: نوع و سایز لوله‌های پمپ با توجه به کارایی موتور و حجم لجن یا آب انتقال داده شده انتخاب می‌شود.
  • این پمپ ها می توانند در صورت درخواست و سفارش مشتری، به سنسورهای حرارتی، بیرینگ، روغن و رطوبت مجهز شوند.

موتور الکتریکی به جریان الکتریسیته متصل می‌شود و عملکرد پمپ لجنکش آغاز می گردد. با وارد شدن جریان به موتور الکتریکی، شفت شروع به چرخش می کند و این چرخش به پروانه پمپ انتقال داده می‌شود. با چرخش شفت و پروانه، نیروی مکندگی و خلا در داخل پمپ فاضلاب ایجاد می‌شود و این خلا با لجن یا هر سیال دیگری جایگزین می‌گردد.

قیمت و خرید پمپ کفکش و لجن کش در صنایع پمپ سازی ملل

همانطور که گفته شد ، قیمت  و خرید انواع پمپ کفکش با توجه به مشخصات فنی که دارند متفاوت است. صنایع پمپ سازی ملل ، تولید و عرضه کننده پمپ لجن کش میباشد که میتواند قیمت مناسب تمامی محصولات را با توجه به خرید بی واسطه شما ، تضمین کند. برای استعلام قیمت پمپ مورد نظر با ویژگی های مناسب با کاربرد خود و مشاوره خرید نوع پمپ با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تلگرام تولیدی پمپ صنعتی ملل

واتساپ تولیدی پمپ کفکش و لجن کش ملل

تماس با تولیدی پمپ کف کش مل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *