مطالب آموزشی

پمپ شناور و کاربرد آن

انواع پمپ شناور -

مشکل رایج کشور ما کمبود آب می‌باشد و از طرفی بارندگی پراکنده و وجود غیر یکنواخت منابع آبی از جمله رودخانه، چشمه‌ها و … احتیاج به استخراج آب‌های زیر زمینی را افزایش می‌دهد. راه حل استخراج آب‌های زیر زمینی جهت مصارف خانگی، کشاورزی، صنعتی و … کاربرد الکترو پمپ‌های شناور است. در این مطلب به تعریف الکترو پمپ شناور و کاربرد آن، انواع الکترو پمپ شناور، اصطلاحات رایج در این محصول می‌پردازیم. جهت آشنایی با پمپ کف کش و کاربرد آن و یا اطلاع از قیمت و خرید پمپ کف کش و لجن کش با صنایع پمپ سازی ملل تماس حاصل فرمایید.

الکترو پمپ شناور و کاربرد انواع آن

الکترو پمپ شناور یک نوع از پمپ‌های طبقاتی در مرکز ایستاده می‌باشد که به منظور خروج آب پاکیزه از چاه و افزایش فشار در  زراعت، صنعت و … استفاده می شود. به پمپ شناوری که با الکتروموتور شناور کوپل شود، الکترو پمپ شناور می‌گویند.  این محصولات به دلیل دارا بودن پروانه‌های برنزی معمولا برای آب هایی با عمق زیاد کاربرد دارند. الکترو پمپ شناور‌ها از دو قسمت اصلی تولید شده، که این دو قسمت عبارتند از: الکتروموتور شناور و پمپ توربین . الکترو پمپ شناور همراه با گردش الکتروموتور پمپ را به حرکت در خواهد آورد. پمپ های شناور و الکتروپمپ جهت پمپاژ آب از چاه به سطح زمین برای مصارف آب کشاورزی و آب شرب  استفاده می‌شوند و در دو مدل پمپ شناور تک فاز و پمپ شناور سه فاز طراحی و ساخته می شوند. در این مدل از پمپ‌ها الکتروموتور با پمپ کوپل شده و داخل چاه مستقر می‌شوند. داخل الکتروموتور با آب پر می‌شود این آب هم برای خنک ‌کاری دما در سیم‌ پیچی داخل الکتروموتور و برای روان کردن یاتاقانها نیز می‌ باشد.

کاربرد پمپ‌های شناور

الکترو پمپ شناور با در نظر گرفتن تعداد پروانه و فاصله بسیار اندک پروانه با بدنه پمپ بیشتر برای جابه جایی آب‌های کاملا صاف طراحی شده و مورد مصرف قرار می‌گیرند. از الکتروپمپ‌های شناور بیشتر به منظور انتقال آب‌هایی با عمق زیاد کاربرد دارند. پمپ‌های شناور بیشترین کاربرد را در مصارف خانگی، کشاورزی ، باغی، صنعتی دارند.

انواع الکترو پمپ‌ شناور

انواع الکتروپمپ های شناور دو نوع هستند که شامل:

پمپ جریان محوری: در این پمپ‌ها مایع مقابل محور به درون پمپ هدایت شده و به حالت موازی از درون پروانه خارج می شود.
پمپ شفت وغلافی: در این نوع از پمپ مایع پس از پمپ شدن نصب و پیاده الکترو پمپ شناورتوسط پروانه ها از راه لوله ای که اطراف محور قرار دارد به سمت خارج پمپ هدایت می شود. در صورتی که مایع درون این پمپ‌ها روان باشد می تواند با شفت ارتباط برقرار کند.

اصطلاحات در انواع پمپ شناور

اینچ:  اینچ قطر خروجی پمپ بوده کهدر پمپ‌های تک فاز معمولا از یک تا سه اینچ و در پمپ‌های شناور سه فاز از چهار الی ده اینچ تولید می‌شود.

دبی:  به مقدار خروجی آب از سطح مقطع پمپ دبی گفته می‌شود. دبی  بر حسب لیتر بر ثانیه و متر مکعب بر ساعت محاسبه می‌شود.

هد (ارتفاع): ارتفاع عمودی چاه را هد(ارتفاع) می‌گویند هد اصطلاح بسیار ضروری و مهم  در انتخاب نوع الکتروپمپ شناور می‌باشد.

برخی از کاربرد های پمپ شناور

پمپ‌های شناور کاربرد بسیاری در صنایع گوناگون دارند در ادامه به معرفی تعدادی از کاربردهای آن می‌پردازیم.

  • ایستگاه تقویت فشار
  • تاسیسات تصفیه آب
  • تولید آب اضطراری
  • مورد استفاده در آب نماها
  • اطفاء حریق و آتش نشانی
  • خارج کردن آب تمیز از چاه
  • زهکشی آبهای تحت الارض
  • سیستم‌ آبیاری بارانی و قطره ای
  • زهکشی آب‌های تحت الارض تعمیر الکتروپمپ
  • منتقل کردن آب تمیز جهت آبیاری و کشاورزی
  • مصارف شستشوی آتش نشانی و صنعتی
  • مقدار مورد قبول شن در داخل آب قابل پمپاژ می‌بایست کمتر از ۳۰ گرم باشد
  • تصفیه خانه‌ها و تصفیه آب نصب و پیاده الکترو پمپ شناور
  • تقویت و افزایش فشار آب در باغ‌ها و زمین‌های زارعی
  • مصارف کشاورزی مانند پمپ چاه آب و سیستم‌های آبیاری
  • سیستم آب رسانی مسکونی و صنعتی از جمله معادن

قیمت و خرید پمپ کفکش و لجن کش در صنایع پمپ سازی ملل

همانطور که گفته شد ، قیمت  و خرید انواع پمپ کفکش با توجه به مشخصات فنی که دارند متفاوت است. صنایع پمپ سازی ملل ، تولید و عرضه کننده پمپ لجن کش میباشد که میتواند قیمت مناسب تمامی محصولات را با توجه به خرید بی واسطه شما ، تضمین کند. برای استعلام قیمت پمپ مورد نظر با ویژگی های مناسب با کاربرد خود و مشاوره خرید نوع پمپ با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تلگرام تولیدی پمپ صنعتی ملل

واتساپ تولیدی پمپ کفکش و لجن کش ملل

تماس با تولیدی پمپ کف کش مل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *