اخبار و مقالات

کاربرد پمپ لجن کش

صنایع پمپ ملل - خرید و قیمت پمپ لجن کش

پمپ لجن کش توانایی پمپاژ انواع لجن و فاضلاب را دارد. مکانیزم پمپ لجن کش مانند مکانیزم پمپ کف کش می‌باشد. لجن کش نوعی کف کش است که قادر است سیلاب همراه با مقدار زیادی ناخالصی و مواد معلق جامد از جمله الیاف، شن، فیبر، املاح و… را جا به جا کند. در طراحی و ساخت پمپ‌های لجن کش به علت بالا بودن غلظتی که  لجن و فاضلاب‌ها نسبت به آب تمیز دارند، نیاز به نوعی الکتروموتور با کلاس حفاظتی بالا می‌باشد. برای سیالات رقیق به دور موتور بالا و برای سیالات با غلظت بالا به دور موتور پایین نیاز می‌باشد. جهت آشنایی بیشتر با پمپ لجن کش  و پمپ کفکش و کاربرد پمپ لجن کش و یا اطلاع از قیمت و خرید پمپ لجن کش و انواع آن با صنایع پمپ سازی ملل  تماس حاصل فرمایید.

کاربرد پمپ لجن کش و نکات مهم در انتخاب آن

کاربرد پمپ لجن کش و پمپ کفکش گوناگون میباشد. برای آشنایی بیشتر با کاربرد این پمپ‌ها با ما همراه باشید.

  • جا به جایی سیالات دارای فیبر، مواد الیافی و ریشه دار
  • جا به جایی فاضلاب‌ شهری و خانگی و صنعتی
  • جا به جایی لجن، فاضلاب‌ها و آب‌های کثیف و گل آلود
  • جا به جایی سیالات و لجن‌های حاوی مواد ساینده یا خورنده
  • پمپاژ کردن سیالات دارای مواد جامد معلق و مقادیر زیاد ناخالصی

نکات مهم در انتخاب پمپ لجن‌کش:

هنگام خرید پمپ‌های لجن کش به مواردی از نکات زیر باید دقت داشته باشید. این موارد عبارتند از:

حداکثر ارتفاع:

اصلی ترین مورد در انتخاب لجن کش ارتفاع آن می‌باشد. از پایین ترین جایی که دستگاه مستقر می‌شود تا بالاترین نقطه‌ای که سیال به آن مکان منتقل می‌شود ارتفاعی است که شما به آن احتیاج دارید تا پمپاژ انجام شود. بیش ترین میزان ارتفاع یک پمپ نقطه‌‌ای است که آب دهی به میزان نزدیک به “صفر” می‌رسد.

قطر خروجی لوله:

قطر لوله خروجی با مقدار آبدهی رابطه مستقیم دارد. هنگام خرید پمپ لجن کش می‌بایست با در نظر گرفتن حجم آب موجود و زمان مورد نیاز جهت تخلیه سیال، قطر خروجی را انتخاب کرد.
در صورتی که می‌خواهید لوله‌ گذاری با طول قطر بیشتر انجام شود، هرگز لوله‌ای با قطر بیشتر از قطر خروجی به پمپ وصل نکنید؛ زیرا در این صورت به پمپ فشار آمده  و در نتیجه سوختن پمپ را به همراه دارد.

جریان برق:

معمولا منبع تغذیه لجن کش‌ها  از برق AC می‌باشد و با توجه به توان درخواستی  پمپ، میتواند  ۲۲۰  ولت (تکفاز) و یا ۳۸۰  ولت (سه‌فاز) باشد.

  1. سیستم قطع کننده(فلوتر):

در مکانی که حجم سیال محدود می‌باشد و امکان دارد بعد از گذشت زمان جریان سیال متوقف شود و لجن کش با کارکردن به حالت خشک، بسوزد، به سیستم قطع کننده یا فلوتر احتیاج می‌باشد.

  1. نوع پروانه:

جهت افزایش بازدهی، با توجه به میزان ناخالصی و حجم مواد جامد معلق و امکان خوردگی و یا فرسودگی سیال، پروانه مطابق با آن را باید تهیه کرد.

انواع پمپ لجن کش

پمپ‌های لجن کش با در نظر گرفتن عناوین گوناگون در دسته‌های متعددی قرار می‌گیرند. دسته بندی انواع پمپ لجن کش با توجه به موارد زیر انجام می‌شود: نوع پروانه، برق مصرفی، جنس بدنه و… در ادامه به معرفی انواع  پمپ لجن کش می‌پردازیم.

ضد انفجار

هنگامی که به پمپاژ لجن نیاز است فاضلاب‌های حاوی گاز دی اکسید کربن یا دیگر مواد قابل اشتعال باشد، می‌بایست از پمپ لجن کش ضد انفجار استفاده کنید تا احتمال وقوع حوادث کاهش یابد.

لجن‌کش تک فاز / سه فاز

با توجه به این که کف کش با چه نوع ولتاژی کار کند، ممکن است سه فاز (۳۸۰ولت) یا تک فاز (۲۲۰ ولت)  باشد.

لجن‌کش پروانه نیمه باز / باز

با در نظر گرفتن مقدار ناخالصی و ذرات جامد معلقی که در سیال، پروانه لجن کش موجود می‌باشد، ممکن است باز و یا نیمه باز باشد.

لجن‌کش خرد کن دار / ساده

در مدل خردکن دار پروانه لجن کش به کمک تیغه‌هایی موجود در آن، توانایی این را دارد که ذرات درشت موجود در سیال را خرد کرده و برای پمپاژ و انتقال سریع و آسان آماده سازی کند.

قیمت و خرید پمپ کفکش و لجن کش در صنایع پمپ سازی ملل

همانطور که گفته شد ، قیمت و خرید انواع پمپ کفکش با توجه به مشخصات فنی که دارند متفاوت است. صنایع پمپ سازی ملل ، تولید و عرضه کننده پمپ لجن کش میباشد که میتواند قیمت مناسب تمامی محصولات را با توجه به خرید بی واسطه شما ، تضمین کند. برای استعلام قیمت پمپ مورد نظر با ویژگیهای مناسب با کاربرد خود و مشاوره خرید نوع پمپ با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تلگرام تولیدی پمپ صنعتی ملل

واتساپ تولیدی پمپ کفکش و لجن کش ملل

تماس با تولیدی پمپ کف کش مل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *