مطالب آموزشی

نگهداری از پمپ کفکش

نگهداری از پمپ کفکش - خرید و قیمت - صنایع پمپ سازی ملل

پمپ‌های آب نیاز دارند که هر از چند گاهی بر اساس فشار، سرعت جریان و ارتفاع مورد بررسی قرار گیرند. انتخاب پمپ آب اشتباه، هزینه های اضافی در تعمیر و نگهداری و صرف انرژی بیهوده را به دنبال خواهد داشت. به هنگام استفاده از پمپ نباید زیاد از آنها کار کشید، در این صورت پمپ داغ شده و انرزی زیادی را مصرف خواهد کرد. در این مقاله قصد داریم درباره نگهداری از پمپ کفکش اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، با ما همراه باشید و برای خرید بهترین کفکش با قیمت مناسب با صنایع پمپ سازی ملل تماس بگیرید.

الکترو پمپ های کف کش شناور

الکتروپمپ های کف کش در پمپاژ آب صاف کاربرد دارند. با توجه به امتیاز هد و دبی بالا و نصب سریع و آسان این پمپها مصارف بالایی در پمپاژ آب از چاه، رودخانه‌، استخر و آبیاری مزارع خواهند داشت. اندازه قطر ذرات معلق در آب در این پمپ حائذ اهمیت بوده و در مناطق شن‌ زار، استفاده از این نوع پمپ پیشنهاد می‌شود.

اصول نگهداری و تعمیر پمپ های کفکش و لجن کش

نگه داری و تعمیر پمپ های کف کش دارای اصولی میباشد. در ادامه به معرفی اصول نگه داری از پمپ کف کش خواهیم پرداخت. این اصول عبارتند از:

آب‌بندی محور پمپ

آب بند مکانیکی به وسیله روغن درون محفظه یاتاقان روان ‌کاری و خنک ‌کاری می‌شود.محور پمپ به همراه دو عدد آب بند مکانیکی در کنار یکدیگر یعنی در میان موتور و پمپ آب بندی خواهد شد.

درجه روغن و میزان آن

بهتر است از روغن پارافینی در راه‌اندازی اولیه پمپ که در محفظه پمپ از طرف کارخانه پر شده استفاده کنید؛ این کار موجب افزایش عمر مفید آب بند مکانیکی میشود. از هر نوع روغن موتور همراه با ماده افزودنی یا بدون آن با درجه  SAE20Wتا SAE10W می توان استفاده نمود.

بازرسی یاتاقانها و روغن کاری آن

با انجام هر بررسی، بلبرینگ ها را توسط گریس تمیز پر کنید و در صورت خرابی بلبرینگ آن را عوض کنید. موتور و محور آن در داخل بلبرینگهای شیار عمیق قرار دارند. بلبرینگ ها شامل محفظه گریس میباشند.

تعویض روغن

 در هر سال بعد از  ۴۰۰۰ هزار ساعت کار کرد پمپ، روغن موتور آن را باید عوض کنید.  این کار از خرابی و سوختن پمپ جلوگیری خواهد کرد.

تست مقاومت عایقی

برای عوض کردن روغن مقاومت عایقی در انتهای کابل بایستی اندازه‌گیری شود. از یک دستگاه ۱۰۰۰ولتی به منظور اندازه‌گیری استفاده خواهد شد. مقاومت سیم پیچ از طریق سیم های W، V، U نسبت به هم و سیم ارت سنجیده می‌شود. مقاومت عایقی نامناسب کابل نمایانگر آسیب‌ دیدگی پمپ بوده و میبایست آن را عوض کنید. موتور مقاومت نامناسب نشانگر وجود آب یا رطوبت درون آن است و باید الکتروموتور سرویس شود.

دفعات مجاز خاموش و روشن کردن الکتروپمپ  در ساعت

پیش از راه‌اندازی پمپ نیاز است که جهت دوران پروانه، مقاومت فاز به بدنه و سطح روغن مورد بررسی قرار گیرد.

  • ۱٫تا ۱۱ کیلووات به طور تقریبی ۱۰ بار
  • ۲٫تا ۵۵ کیلووات به طور تقریبی ۴ بار
  • ۳٫تا ۳۰ کیلووات به طور تقریبی ۶ بار
  • ۴٫تا ۱۳۰ کیلوات به طور تقریبی ۲ بار

قیمت و خرید پمپ کفکش در صنایع پمپ سازی ملل

همانطور که گفته شد ، قیمت  و خرید انواع پمپ کفکش با توجه به مشخصات فنی که دارند متفاوت است. صنایع پمپ سازی ملل ، تولید و عرضه کننده پمپ لجن کش میباشد که میتواند قیمت مناسب تمامی محصولات را با توجه به خرید بی واسطه شما ، تضمین کند. برای استعلام قیمت پمپ مورد نظر با ویژگیهای مناسب با کاربرد خود و مشاوره خرید نوع پمپ با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تلگرام تولیدی پمپ صنعتی ملل

واتساپ تولیدی پمپ کفکش و لجن کش ملل

تماس با تولیدی پمپ کف کش ملل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *