مطالب آموزشی

جنس بدنه پمپ کفکش

انواع جنس پمپ کفکش-پمپ ملل

آب و نحوه جابجایی آن یک چالش همیشگی است. چالشی که از زمین ‌های کشاورزی تا مصارف خانگی و صنعتی و حتی مهار سیلاب ها و تند آب ها را شامل می شود. در تمام این موارد قرار است حجم بسیار گسترده ‌ای از آب را از ارتفاع پست تر به ارتفاعی بالاتر جابجا کنیم. حال ممکن است در تلاش برای استخراج آب از عمق چاهی عمیق باشیم و یا برای تخلیه آب استخری ساده به پمپاژ آن بیاندیشیم. در این بخش می‌خواهیم با ویژگی انواع پمپ کفکش براساس جنس بدنه ، بیشتر آشنا شویم و برای خرید بهترین کفکش با قیمت مناسب با صنایع پمپ سازی ملل تماس بگیرید.

دسته بندی و ویژگی های انواع پمپ کفکش براساس جنس بدنه

هر دستگاه پمپ کفکش در تماس مستقیم با حجم آب قرار دارد. این پمپ باید به شکل مستغرق در داخل آب غوطه ور شود. در پاره ‌ای از موارد نصب پمپ کفکش به شکل دائمی با حداقل توان بازدید و بازرسی است. مانند نصب شدن در چاه های عمیق که قطعاً بدون بازدید و بازرسی ‌های دوره ‌ای است. در این حالت بهره مندی از پمپ کفکش که کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد، اهمیت پیدا می‌ کند. لذا توجه به جنس بدنه در طراحی پمپ کفکش حائز اهمیت است. انواع پمپ کفکش از لحاظ جنس بدنه در چهار دسته بندی بدنه استیل، بدنه چدنی، بدنه آلومینیومی و بدنه پلیمری قرار می‌ گیرند. در ادامه با هر کدام از این مدل ها در رویکردی فنی تر آشنا خواهیم شد.

ارزانترین پمپ کفکش

پمپ کف کش بدنه استیل:

قطعاً بهترین، کارآمدترین، مستحکم ترین و ماندگارترین مدل از انواع کف کش در دسته پمپ های بدنه استیل قرار دارد. زیرا در طراحی این پمپ ها از متریال جان سخت و ماندگار استیل استفاده شده است. استیل بهترین متریال برای ساخت پمپ های شناور در آب است. استیل یک آلیاژ کربن دیده با ترکیبات کروم از فولاد می باشد که کاملاً از ماهیت ضد زنگ زدگی برخوردار است. در عین حال واکنش پذیری کم استیل و ماندگاری بالای آن، این متریال را در طراحی تجهیزات صنایع غذایی و بهداشتی مناسب کرده است. از پمپ کف کش بدنه استیل در صنایع غذایی و داروسازی و بهداشتی نیز استفاده می شود. در عین حال اگر هدف تامین آب شرب باشد، کاربرد پمپ کفکش بدنه استیل توصیه شده است.

پمپ کفکش بدنه چدنی:

چدن از دیگر آلیاژهای فولاد است و غالباً برای طراحی تجهیزاتی که قرار است خیلی مقاوم باشند، مورد استفاده قرار می گیرد. در این جا نیز برای ساخت انواع پمپ کفکش هایی که با هدف جابجایی آب در ارتفاع زیاد طراحی شده اند، استفاده می شود. چدن تحمل فشار بسیار بالای سیالات تحت پمپاژ را دارد. لذا در طراحی پمپی که با هدف نصب در چاه های عمیق تا عمق ۱۸۰ متری و عمق فراتر از آن استفاده می شود، کارایی دارد. پمپ کف کش با بدنه چدنی غالباً سنگین وزن است و این موضوع بزرگترین چالش در طراحی این مدل ها می باشد. غالباً اگر ماهیت فشار تحت پمپاژ برای دستگاه پمپ کفکش قابل تحمل باشد، طراحان سیستم های آبرسانی چندان تمایلی به استفاده از بدنه های سنگین چدنی ندارند.

پمپ کف کش بدنه آلومینیومی:

پمپ کف کش بدنه آلومینیومی از نمونه ‌های پرمصرف و بسیار محبوب است که کاربرد زیادی در مصارف سطح پایین و متوسط در آبرسانی دارد. استفاده از فلز آلومینیوم در طراحی دستگاه ها و تجهیزات آبرسانی بسیار متداول است. این فلز، سبک وزن با قابلیت شکل پذیری ایده آلی است و در عین حال نسبت به رطوبت محیط خصوصاً شرایط مستغرق شدن در آب کاملاً مقاوم می باشد.ارزان بودن، سبک بودن، طراحی ساده و مسیر ساخت آسان از جمله مهمترین ویژگی‌ های این گونه است. اما به هر حال نمی ‌تواند قابلیت استحکام بالا و تحمل فشار سنگین مانند نمونه های فولادین و چدنی را داشته باشد.

ویژگی جنس پمپ کفکش بدنه پلیمری:

از زمان ابداع پلاستیک، این متریال خارق العاده خیلی ساده راهش را در طراحی تا توسعه انواع ابزارها و ماشین آلات پیدا کرده است. پلاستیک که حالا در قامت پلیمرهای خاص با سطح مقاومت بالا در طراحی ماشین آلات استفاده می ‌شود، یک متریال کاملاً مقاوم، ماندگار با سطح واکنش پذیری حداقلی در قبال آب و رطوبت هوا است. پلاستیک تقریبا می تواند در مقابل اثرات شیمیایی انواع سیالات خورنده و اسیدی مقاومت کند. یک پمپ کف کش بدنه پلیمری سبک وزن، ارزان قیمت و کاملا مقاوم است. اما در قبال حوادث، شکننده می باشد.

خرید بهترین پمپ کفکش ایرانی

قیمت و خرید پمپ کفکش در صنایع پمپ سازی ملل

پمپ های کفکش ایرانی برند پمپ ملل معمولاً در جنس های مختلف استیل کردن آلومینیوم و پلاستیک ساخته می‌شوند شما باید هنگام خرید بر اساس نیاز خود و همچنین توجه به مسائلی از جمله شرایط جوی و جغرافیایی کالای مورد نظر خود را انتخاب کنید.

برای نمونه در محیطهایی که آب‌ شور و یا دارای خاصیت اسیدی هستند، از کفکش استیل و یا کفکش با بدنه پلاستیک استفاده شده و همچنین در مناطقی که آب منابع زیرزمینی قابل شرب دارد از کف کش بدنه چدن یا آلومینیوم استفاده خواهد شد.

همانطور که گفته شد ، قیمت و خرید انواع پمپ کفکش با توجه به مشخصات فنی که دارند متفاوت است. صنایع پمپ سازی ملل ، تولید و عرضه کننده پمپ لجن کش میباشد که میتواند قیمت مناسب تمامی محصولات را با توجه به خرید بی واسطه شما ، تضمین کند. برای استعلام قیمت پمپ مورد نظر با ویژگیهای مناسب با کاربرد خود و مشاوره خرید نوع پمپ با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تلگرام تولیدی پمپ صنعتی ملل

واتساپ تولیدی پمپ کفکش و لجن کش ملل

تماس با تولیدی پمپ کف کش ملل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *