مطالب آموزشی

پمپ کفکش طبقاتی

دلایل خرابی پمپ کفکش - پمپ کف کش - پمپ کفکش طبقاتی - پمپ کف کش

پمپ کفکش طبقاتی از دسته پمپ های سانتریفیوژ دار هستند این پمپ ها به دو نوع پمپ عمودی و افقی و براساس صنعتی یا کشاورزی بودن از جنس چدن یا استیل استفاده میشوند. اساس کار پمپ کفکش (EPS) لجن کشی هست، به این صورت که پمپ کفکش با خارج کردن آب های آلوده و صاف که املاحی مثل گل و لای، لجن های ته نشین شده، شن های ریز و پسمانده های کوچک دارن کار کف کشی را انجام می دهد. در این مقاله سعی داریم ویژگی های پمپ کفکش طبقاتی را ارائه نماییم . و برای خرید بهترین کفکش با قیمت مناسب با صنایع پمپ سازی ملل تماس بگیرید.

پمپ کفکش طبقاتی

پمپ های طبقاتی از دسته پمپ های سانتریفیوژ دار هستند که به دو نوع پمپ طبقاتی عمودی و افقی تقسیم می شوند. جنس این نوع پمپ ها بر اساس صنعتی یا کشاورزی بودن از جنس چدن یا استیل استفاده می شوند .پمپ های سانتریفیوژ عمودی دارای سطح مقطع بسیار کم است و برای اماکنی که دارای فضای بسیار محدود است طراحی شده است. جنس بدنه و پروانه این پمپ ها معمولاً استیل است .

موارد مصرف پمپ های سانتریفیوژ طبقاتی :

  • برای افزایش فشار آب در بخش‌های صنعتی ،کشاورزی و ساختمانی .
  • تغذیه دیگ های بخار
  • دستگاه های تصفیه آب RO دیالیز و آب شیرین‌کن
  • بوستر آتش‌ نشانی و پمپ های آبرسانی
  • فواره‌ها
  • انتقال آب گرم و سرد برای سیستم های حرارتی و تهویه مطبوع .

نحوه عملکرد پمپ طبقاتی:

نحوه عملکرد این پمپ ها به گونه‌ای است که کانال های داخلی در کاسه پمپ با ورود آب مسیر تخلیه یکی از پروانه ها و مسیر مکش پروانه بعدی است. عموماً پمپ های طبقاتی به پمپ‌ هایی گفته می‌شود که دارای ۷ پروانه و یک کاسه ورودی است که با نام پمپ های آب هفت طبقه یا پمپ طبقاتی شناخته می‌شوند.

پمپ طبقاتی افقی:

پمپ طبقاتی افقی از پمپ های گریز از مرکز است که برای مخازن عمیق زیر زمین و یا انتقال آب چاه ها استفاده می شود. پمپ طبقاتی افقی به پمپ های آب خطی نیز شناخته شده هستند. موتور پمپ طبقاتی در بالای زمین قرار می‌گیرد و از طریق یک میله بلند که به پروانه ها در پایین پمپ قرار دارند متصل است.

نکات مهم در استفاده ازپمپ های سانتریفیوژ :

۱) در پمپ های سانتریفیوژ با افزایش خروجی یا همان دبی مقدار ارتفاع پمپ کاهش پیدا می‌کند و به این ترتیب حداکثر ارتفاع پمپ در حالت بسته بودن شیر خروجی آب صفر است.
۲) قدرت بر اساس خروجی( دبی): در پمپ های سانتریفیوژ با افزایش خروجی آب مقدار توان پمپ ها نیز باید افزایش پیدا کند .این مسئله به ما کمک می‌کند تا الکتروموتور مناسبی را انتخاب کنیم .
۳) مشکلات استفاده از پمپ های طبقاتی ممکن است به دلیل رعایت نکردن نکات فنی اعم از انتخاب پمپ صحیح و یا نصب غیر اصولی روبرو خواهد شد.

قیمت و خرید پمپ کفکش در صنایع پمپ سازی ملل

همانطور که گفته شد، قیمت و خرید انواع پمپ کف کش با توجه به مشخصات فنی که دارند متفاوت است. صنایع پمپ سازی ملل ، تولید و عرضه کننده پمپ لجن کش میباشد که میتواند قیمت مناسب تمامی محصولات را با توجه به خرید بی واسطه شما، تضمین کند. برای استعلام قیمت پمپ مورد نظر با ویژگی های مناسب با کاربرد خود و مشاوره خرید نوع پمپ با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تلگرام تولیدی پمپ صنعتی ملل

واتساپ تولیدی پمپ کفکش و لجن کش ملل

تماس با تولیدی پمپ کف کش ملل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *