مطالب آموزشی

مزایای پمپ کفکش

مزایای پمپ کفکش - صنایع پمپ سازی ملل

پمپ کفکش در واقع نوعی از پمپ های آب هستند که عملکرد آن ها به شکل ایجاد مکش آب از سطح پمپ و افزایش فشار آن است که به دنبال این عمل، آب به نقاط با ارتفاع بیشتری پمپ خواهد شد. پمپ کفکش با پمپ شناور تفاوت های مشخصی دارد؛ از جمله این که پمپ های کفکش مقاومت بالاتری برای کار کردن بدون آب نسب به پمپ های شناور دارند. پمپ های کف کش کاربردهای فراوانی در زمینه های گوناگون از جمله در کشاورزی، پمپاژ کردن آب از چاه تا ارتفاع ۴۰ متر و همچنین مکش آب از استخر های ذخیره آب دارد. درباره مزایای پمپ کفکش در ادامه بخوانید و برای خرید بهترین کفکش با قیمت مناسب با صنایع پمپ سازی ملل تماس بگیرید.

انواع پمپ کفکش

پمپ های کفکش را می توان در دو نوع کف کش سه فاز و کف کش تک فاز یافت که پمپ های تک فاز جهت کاربردهای خانگی و پمپ های سه فاز هم برای مصارف صنعتی و یا کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرند. میزان توان پمپ های کف کش از ۱ تا ۱۵ اسب بخار متغیر می باشد. عمده استفاده پمپ های کفکش در پمپ های به کار رفته در چاه آب می باشد.

نکته مهم در مورد پمپ های کف کش این است که این پمپ ها حتما باید در داخل آب استارت زده شوند و در غیر این صورت اگر خشک کار کنند، موتور پمپ خواهد سوخت. از این پمپ ها به طور معمول برای استخراج آب از چاه های کم عمق استفاده می شود و در صورت نیاز به پمپ در چاه های عمیق با قطر دهانه کوچک باید از پمپ های شناور استفاده نمود. بعضی از کف کش ها را هم می توان در صورت عدم دسترسی به جریان برق، به باتری متصل کرده و بدون نیاز به اتصال مستقیم به جریان برق از آن ها استفاده نمود.

مزایای استفاده از پمپ کفکش

هدف از ساخت پمپ های کف کش، حذف آب از زیرزمین ها و خزانه ها بوده که به راحتی می تواند آب را از طریق سیستم فاضلاب یک خانه ذخیره کند. نصب و استفاده از پمپ های کف کش با مزایای زیادی همراه خواهد بود که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

پیشگیری از خسارات ناشی از جاری شدن سیل

هنگام بارش باران های شدید، آب زیادی در زیر زمین جاری خواهد شد که سرعت بالای این جریان آب می تواند کف زیر زمین را در بر گرفته و به تمام اجزا آسیب برساند. با استفاده از پمپ کف کش می توان با جلوگیری از طغیان آب در چنین مواقعی از وقوع این حوادث جلوگیری کرد.

کاهش خطر بروز آتش سوزی

در صورت وجود وسایل الکتریکی یا گازی در زیر زمین همچون سیستم های گرمایشی، ماشین های لباس شویی، آب گرم کن ها و سایر وسایل مشابه، افزایش میزان آب می تواند با توجه به رسانا بودن جریان برق و گرما خطر آتش سوزی ایجاد کند که در صورت به کار بردن یک پمپ سانتی متر از این فاجعه جلوگیری خواهد شد.

پیشگیری از ظهور کپک ها یا سایر مشکلات مربوط به بهداشت محل

رطوبت مداوم موجود در یک زیرزمین از طریق آب در استخرهای راکد به رشد قالب و کپک کمک خواهد کرد. این موارد نه تنها باعث آسیب به مصالح ساختمانی خواهند شد، بلکه باعث بروز مشکلات بهداشتی نیز می شود. نحوه استفاده از پمپ آب مناسب در این مواقع می تواند با تخلیه و تعویض آب از بروز عوارض بهداشتی و پیدایش بیماری های متعدد پیشگیری کند.

سایر مزایای پمپ کفکش

• ظرفیت کاری بالا

• هزینه پایین تعمیر و نگهداری

• کارکرد مناسب و مفید بودن

نکات مهم در انتخاب پمپ کفکش

هد و دبی هر دو معیارهایی پر اهمیت در انتخاب پمپ کف کش می باشند. پمپ کف کش بهترین گزینه برای تخلیه آب چاه ها و استخر ها می باشد. بررسی محیطی محل نصب پمپ کف کش می تواند تاثیر بسیار زیادی در شرایط عملکردی پمپ داشته باشد. شرایط محیطی مانند میزان گرد و خاک، رطوبت، دما و نحوه نصب پمپ کفکش دارای بسیار مهم هستند.

قیمت و خرید پمپ کفکش در صنایع پمپ سازی ملل

همانطور که گفته شد ، قیمت و خرید انواع پمپ کفکش با توجه به مشخصات فنی که دارند متفاوت است. صنایع پمپ سازی ملل ، تولید و عرضه کننده پمپ لجن کش میباشد که میتواند قیمت مناسب تمامی محصولات را با توجه به خرید بی واسطه شما ، تضمین کند. برای استعلام قیمت پمپ مورد نظر با ویژگیهای مناسب با کاربرد خود و مشاوره خرید نوع پمپ با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تلگرام تولیدی پمپ صنعتی ملل

واتساپ تولیدی پمپ کفکش و لجن کش ملل

تماس با تولیدی پمپ کف کش ملل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *