مطالب آموزشی

انواع کاربردهای پمپ کفکش

انواع کاربردهای پمپ کفکش - صنایع پمپ سازی ملل

موتور الکتریکی تعبیه شده در پمپ کفکش توسط چرخش پروانه و با ورود آب به داخل پمپ، آب را به حرکت درآورده و انرژی جنبشی آن را افزایش می دهد و سبب تخلیه آن می شوند. پمپ کفکش یا اصطلاحا پمپ چاهی که از نظر ساختار همانند پمپ های توربین عمودی می باشد به جهت قرار گرفتن در سیال، ضد آب بوده و کلاس حفاظتی در این الکتروموتور IP68 می باشد. این پمپ ها که در دو نوع ساده و فلوتردار (سیستم قطع کن برقی) تولید و به بازار عرضه می شوند از نظر جنس، توان، نوع برق مصرفی، نحوه قرار گرفتن پروانه در پوسته، نحوه خنک کاری و… به انواع مختلفی تقسیم می شود. درباره انواع کاربردهای پمپ کفکش در ادامه بخوانید و برای خرید بهترین کفکش با قیمت مناسب با صنایع پمپ سازی ملل تماس بگیرید.

انواع پمپ کفکش

با توجه به نوع سیال قابل پمپاژ و شناور بودن پمپ های کفکش جنس بدنه از اهمیت بالایی برخوردار است، مثلا در سیالاتی که خاصیت خورندگی دارند، از پمپ کف کش با بدنه استیل استفاده می شود، چراکه پمپ های کف کش با جنس استیل خاصیت ضد خورندگی دارند. و همین خاصیت ضد خورندگی سبب می شود شفت ها نیز معمولا از جنس استنلس استیل ساخته شود. این در حالیست که پمپ های کفکش چدنی نسبت به پمپ های کفکش استیل ارزان تر بوده و دارای کاربرد بیشتری نیز هستند.و همچنین برای سیالاتی که PH بالایی ندارند از پمپ های کفکش با جنس چدن و آلومینیوم استفاده می شود. بطور کلی پمپ های کفکش بنا به در خواست مشتری در ۶ نوع تولید می شوند که عبارتند از:

  1. استیل
  2. چدن
  3. آلومینیوم
  4. اسکوبایی
  5. تکنوپلیمر
  6. پلاستیکی

نحوه عملکرد پمپ کفکش

شروع عملکرد پمپ کف کش از اتصال موتور الکتریکی به جریان الکتریسیته آغاز می‌شود. با وارد شدن جریان، موتور الکتریکی باعث چرخش شفت شده که این چرخش به پروانه پمپ انتقال داده میشود. پروانه پمپ و حرکت شفت باعث ایجاد نیروی مکندگی و خلا در داخل پمپ می شود که این خلا با لجن یا هر سیال دیگری جایگزین میشود. با ادامه این فعالیت و کشش سیال به داخل پمپ، به مرور زمان خاصیت مویینگی در داخل لوله ها به وجود می آید و در نتیجه سیال مورد نظر به نقطه دلخواه انتقال داده میشود. نکته ای که در اینجا وجود دارد این است که پمپ نباید با جریان‌ های الکتریسیته ضعیف کار کند یا نباید آب موجود در محیط از یک سطح مشخص پایین‌ تر بیاید. هر دو مورد می تواند به سلامت پمپ و عملکرد طبیعی آن لطمه بزند.

انواع کاربردهای پمپ کفکش

کاربردهای پمپ لجن کش به دلیل عملکرد فوق العاده آنها در انتقال لجن و سایر سیال های با وزن مولکولی بالا، بسیار وسیع هست و شما می توانید به شکل های مختلف از آنها استفاده کنید. انتقال لجن در تصفیه خانه ها و انتقال لجن در پالایشگاه ها اصلی ترین و مهمترین کاربرد این پمپ ها هستند. معمولاً هم لجن تصفیه خانه و هم زدن پالایشگاه وزن بالایی دارد و چسبندگی آنها هم زیاد است. بنابر این توانایی موتور پمپ در انتقال آنها تاثیر چشمگیری دارد و این یک ویژگی بارز در پمپ های کفکش است. علی‌رغم این ویژگی‌ها، نباید کاربرد پمپ کفکش در حوزه انتقال آب برای باغ و کشاورزی، انتقال لجن به هنگام لایروبی رودخانه ها یا چاه ها و قنات ها، انتقال لجن در استخرهای بزرگ، انتقال آب در پروژه های صنعتی و مسکونی و هرگونه پروژه انتقال لجن صنعتی و غیرصنعتی چشم‌ پوشی کنیم.

این پمپ‌ها کاربردهای گوناگونی دارند مانند:

  • پمپاژ آب در جهت زه کشی
  • پمپاژ دوغاب در صنایع
  • تخلیه آب چاه، مخازن و کف استخرها

کاربردهای گفته شده، اغلب مربوط به پمپ‌های تک مرحله‌ای هستند. پمپ‌ های چند مرحله‌ای به دلیل امکان استفاده از دبی‌ ها و عمق‌ های زیاد، عموما برای پمپاژ سیال زا چاه‌های عمیق (مثل چاه‌های نفت) استفاده می‌ شوند.

نکات ایمنی:

پمپ‌های کفکش نیز مانند سایر پمپ‌ ها، حساسیت‌ های خاص خود را دارند و برای بهره‌برداری بهینه از آن‌ها، باید نکاتی را رعایت کرد:

  • محل مشخص شده بر روی پمپ را قبل از راه‌انداری، از آب پر کنید.
  • از میزان ولتاژ برق و تناسب آن با پمپ، قبل از راه‌اندازی اطمینان حاصل کنید.
  • برای انتخاب صحیح نوع پمپ، از نمودار هد و دبی استفاده کنید و بر حسب نیاز خود یک پمپ‌ را برگزینید.

قیمت و خرید پمپ کفکش در صنایع پمپ سازی ملل

همانطور که گفته شد ، قیمت و خرید انواع پمپ کفکش با توجه به مشخصات فنی که دارند متفاوت است. صنایع پمپ سازی ملل ، تولید و عرضه کننده پمپ لجن کش میباشد که میتواند قیمت مناسب تمامی محصولات را با توجه به خرید بی واسطه شما ، تضمین کند. برای استعلام قیمت پمپ مورد نظر با ویژگیهای مناسب با کاربرد خود و مشاوره خرید نوع پمپ با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تلگرام تولیدی پمپ صنعتی ملل

واتساپ تولیدی پمپ کفکش و لجن کش ملل

تماس با تولیدی پمپ کف کش ملل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *