مطالب آموزشی

نکات مهم در نصب پمپ کفکش

انواع پمپ کفکش 2 اینچ 50 متری -پمپ ارتفاع بالا

یکی از موضوعات حائز اهمیت در پمپ ها، چگونگی نصب آن هاست. نحوه نصب و انجام صحیح این عملیات بسیار مهم می ­باشد. زیرا با نصب درست پمپ، نحوه کار پمپ کف کش بدون مشکل انجام می گیرد. همچنین عمر پمپ مد نظر نیز به میزان قابل توجهی افزایش می ­یابد. بنابراین ترجیحا نصب پمپ کفکش را باید به افراد متخصص واگذار کرد. درباره نکات مهم حین نصب پمپ کفکش در ادامه بخوانید و برای خرید بهترین پمپ کفکش با قیمت مناسب با صنایع پمپ سازی ملل تماس در تماس باشید.

نحوه نصب مخزن تحت فشار

ساختمان پمپ کف کش به گونه ای است که برای پمپاژ آب های تمیز طراحی شده است. این مورد مهم ترین تفاوت پمپ کف کش و لجن کش محسوب می شود. همچنین با وجود برندهای مختلف این پمپ، نکات نصب آن ها تقریبا مشترک است. در ادامه نکاتی مفید در­رابطه با نحوه نصب و نحوه استفاده از پمپ کفکش ارائه شده است.

نکات مهم هنگام نصب پمپ کفکش

۱) اولین نکته، کنترل میزان املاح آب می باشد. قبل از قرار دادن پمپ در مخزن، چاه، استخر یا رودخانه باید این موضوع چک شود. آب محل مد نظر باید زلال و بدون املاح یا نهایتا با مقدار املاح کم باشد.

۲) نحوه کار پمپ کف کش در برخی مواقع نیاز به هواگیری در مرحله شروع به کار اولیه دارند. این هواگیری باید توسط افراد متخصص انجام شود.

۳) نحوه استفاده از پمپ کف کش به گونه ایست که نباید ته چاه یا استخر قرار گیرد. حداقل باید ۲۰ تا ۳۰ سانتیمتر از کف محل قرار گیری پمپ فاصله داشته باشد.

۴) در ساختمان پمپ کف کش باید از مدار فرمان مناسبی جهت قطع و وصل پمپ استفاده کرد. این مورد شامل کلید حرارتی، کنتاکتور، کنترل فاز و کلید مینیاتور با رنج مناسب میباشد. به این صورت در مقابل شوک ­هایی مانند اضافه ­بار، اضافه جریان، ۲فاز شدن و … محافظت می شود.

۵) در بالای بسیاری از پمپ های کف کش، پیچی وجود دارد که محل ریختن روغن داخل مخزن آن می­باشد. در صورت رویت این پیچ، باید روغن مخصوص داخل مخزن ریخته شود. مقدار این روغن حدود ۳ الی ۴ لیتر است.

بهترین پمپ کفکش در کشاورزی

نکات مهم درباره لوله و اتصالات پمپ کفکش

لوله خروجی از پمپ تا محل مورد نظر باید متناسب با خروجی پمپ باشد. همچنین سایز لوله انتقال آب با قطر لوله خروجی پمپ نباید متفاوت باشد. در خروجی پمپ نیز باید حتما از شیر یک طرفه استفاده گردد. درصورت عدم استفاده از شیر یک طرفه در ساختمان پمپ کفکش باید لوله را مستقیما به خروجی پمپ وصل کنیم. زیرا بدون شیر یک طرفه، با خاموش شدن پمپ، فشار معکوس ایجاد می­شود. این فشار، پروانه پمپ را کج می کند.

صنایع پمپ سازی ملل

صنایع پمپ سازی ملل ، تولید و عرضه کننده پمپ کفکش و لجن کش میباشد که میتواند قیمت مناسب تمامی محصولات را با توجه به خرید بی واسطه شما ، تضمین کند. شما می توانید برای استعلام قیمت پمپ مورد نظر خود و مشاوره خرید و نصب پمپ خود با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تلگرام تولیدی پمپ صنعتی ملل

واتساپ تولیدی پمپ کفکش و لجن کش ملل

تماس با تولیدی پمپ کف کش ملل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *