مطالب آموزشی

کاربرد الکتروپمپ

کاربرد الکتروپمپ - پمپ کفکش - پمپ لجنکش - خرید

از گذشته تا به امروز نیاز بشر به جا به ‌جایی مایعات به ویژه آب از دغدغه‌های مهم بوده است. اختراع پیچ ارشمیدس برای منتقل کردن آب از رودخانه به زمین‌های زراعی و کشاورزی اولین پاسخ به این دغدغه بوده و انواع تلاش‌ها برای طراحی و ساخت این وسیله مکانیکی ( الکترو پمپ ) برای انتقال مایعات انجام شده است. دراین متن به توضیح این مطلب می‌پردازیم که کاربرد الکتروپمپ چیست ؟ برای پاسخ به این سوال، با ما همراه باشید. جهت آشنایی با انواع پمپ و کاربرد آن و یا اطلاع از قیمت و خرید انواع‌ پمپ مانند پمپ کفکش و لجنکش به صنایع پمپ سازی ملل مراجعه فرمایید.

الکتروپمپ و کاربرد آن

الکتروپمپ، وسیله مکانیکی بوده که انرژی مکانیکی، را به سیال انتقال داده و موجب افزایش فشار می‌شود تا این فشار برای غلبه بر اصطکاک‌های سیال با بدنه لوله، دیواره کانال، شیرآلات و… مورد استفاده قرار گیرد، در نتیجه سیال به محل تعیین شده انتقال می‌یابد.

با توجه به گوناگونی انواع مایعات و نیازهای مختلف انتقال انواع مختلفی پمپ مانند دیافراگمی، پلانجری، گریز از مرکز سانتریفوﮊ جابه‌جایی مثبت،پیستونی، چند‌طبقه مولتی استیج،  دنده‌ای، دوزینگ، کف‌کش، پرستالتیک، لجن‌کش و کف کش تولید و به بازار عرضه می‌شود.

الکتروموتور در الکتروپمپ چیست ؟

با مشاهده ساختار کولر آبی، پمپ آبی که درون کولر به کار رفته نیز دقیقا از همین نوع است و آب را از کف کولر بر روی پوشال‌ها انتقال خواهد داد. وظیفه پمپ مکش مایعات، افزایش فشار و نهایتا انتقال آن از مکانی به مکان دیگر یا از سطحی به سطح دیگر می‌باشد؛  نا گفته نماند که پمپ‌ها کاربرد بسیاری داشته، اما در کل و به صورت عامیانه کاربرد پمپ‌ها به این صورت می‌باشد.

در ساختار پمپ محفظه ای وجود دارد که یک پروانه درون آن با چرخش مکش ایجاد کرده و منتقل کردن مایعات به وسیله چرخش پروانه پمپ صورت می‌گیرد. در ادامه به این موضوع می‌پردازیم که وظیفه نیروی چرخشی الکتروموتور در الکتروپمپ چیست ؟

وظیفه نیروی چرخشی الکتروموتور در الکتروپمپ چیست ؟

پمپ در حالتی مایعات را منتقل می‌کند که پروانه آن در حال چرخش باشد؛ چرخش پروانه به وسیله الکتروموتور انجام خواهد شد. الکتروموتور تکفاز به وسیله یک واسط یا کوپلینگ به پمپ متصل می شود. همراه با شافت عمل انتقال نیروی چرخشی به پمپ داده شده و موجب چرخش پروانه در پمپ خواهد شد.

در این نقطه دقیقا عمل کارکرد الکتروپمپ به پایان رسیده و انتقال هر گونه مایع توسط الکتروپمپ صورت می‌گیرد.

معرفی کاربرد و انواع الکتروپمپ

الکتروپمپ‌ها دارای انواع مختلف بوده که هر یک از آن‌ها در کشور خاصی طراحی شده و تولید می‌شوند. در ادامه به معرفی انواع پمپ الکتروپمپ می‌پردازیم.

  • الکتروپمپ‌های چینی مانند الکتروپمپ شناور، سانتریفوژ، کف کش، لجن کش ، خانگی، پمپ طبقاتی عمودی وافقی
  • الکتروپمپ‌های پدرولا ایتالیا در مدل‌های الکتروپمپ شناور، پمپ فشار قوی، خانگی و سانتریفوژ
  • الکتروپمپ‌های ساخت پمپیران و سولار پمپ و آویران مانند گریز از مرکز ، الکتروپمپ (فشار قوی، پمپ دو مکشه ، شناور ، پمپ روغن داغ

صنایع پمپ سازی ملل

صنایع پمپ سازی ملل با تکیه بر توان داخلی و نیروهای متخصص خود محصولات بسیار با کیفیتی را تولید و به بازار عرضه نموده است .این شرکت به واسطه بومی سازی کردن تولید انواع پمپ کفکش و لجنکش کلیه قطعات انواع پمپ را در داخل کشور تولید کرده و به همین علت مشتریان، دیگر نگران تامین قطعات انواع پمپ تولید شده نخواهند بود. کلیه پمپ‌ های کفکش تولید شده در این صنعت دارای گارانتی معتبر بوده و از قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند. جهت خرید و اطلاع از قیمت انواع پمپ لجنکش و کفکش به پمپ‌ملل اعتماد کنید.

صنایع پمپ‌سازی ملل پس از سال‌ها تولید در زمینه الکترو پمپ‌های کف‌کش شناور با استفاده از تکنولوژی جدید و پس از کسب تجربه در تولید انواع برند های مختلف اکنون محصول جدید خود را به نام پمپ‌ملل تولید و روانه بازار نموده است. این محصول از بهترین نوع آلیاژ و تکنولوژی جدید تولید شده است. جهت سفارش انواع پمپ کف کش و پمپ لجن کش و یا اطلاع از قیمت و خرید انواع آن‌ها با صنایع پمپ سازی ملل تماس حاصل فرمایید.

برای خرید به واتس اپ ما مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *