اخبار و مقالات, مطالب آموزشی

پمپ کفکش مناسب استخر

پمپ کفکش مناسب استخر - صنایع پمپ سازی ملل

انتخاب کردن یک پمپ کفکش برای استخر و چاه برای  کسی که در این زمینه اطلاعاتی  ندارد کار مشکلی است . این وسیله امروزه طرفداران زیادی دارد پس در انتخاب کردن آن باید دقت زیادی به خرج داد. از پمپ برای منتقل کردن آب تمیز استفاده می شود از جمله کاربرد های آن در زمینه آبیاری کردن مزارع کشاورزی، انتقال آب مخازن و استخرها ، چاه آب، مصارف خانگی و صنعتی است. در این مقاله قصد داریم درباره پمپ کفکش مناسب استخر اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، با ما همراه باشید و برای خرید بهترین کفکش با قیمت مناسب با صنایع پمپ سازی ملل تماس بگیرید.

پمپ کفکش مناسب استخر

این پمپ از سری پمپ های سانتریفیوژی یا گریز از مرکز شناور است که برای جمع آوری آب های تمیز سطحی و یا در عمق به صورت افقی یا حتی به صورت عمودی مورد استفاده قرار می گیرد. ساختمان و ترکیب این وسیله عبارت اند از لوله مکش قوی، پروانه، شفت، الکتروموتور، بدنه و لولۀ تخلیه یا خروجی، حلزون، درزگیر مکانیکی ، کابل . پمپ چون شناور است باید داخل آب ها قرار می گیرند و در صورتی خشک کار کند می سوزد و از بین می رود.

انواع پمپ کفکش

این پمپ ها انواع مختلفی دارد و از جهاتی می توان آن  را دسته بندی کرد از جمله : پمپ کفکش ساده، پمپ کفکش فلوتر ( دارای قطع کن برقی ) ، کفکش آب از بغل، کفکش آب از رو، آب خنک ( موتور به وسیلۀ آب خنک می شود)، روغن خنک( موتور به وسیلۀ روغن خنک کی شود)، خازن داخل، خازن بیرون(تک فاز)، پمپ کفکش تک فاز، پمپ کفکش سه فاز.

جنس بدنه پمپ کفکش

جنس بدنۀ پمپ ها، از جنس استیل، چدن، آلومینیوم و پلاستیک ساخته می شود که براساس نوع کاربردشان مورد استفاده قرار می گیرند. برای مثال در منطقه هایی که آب شور وجود دارد و یا خاصیت اسیدی دارد از کفکش های استیل و یا کفکش هایی با بدنۀ پلاستیک استفاده می شود و همچنین در مناطقی که منابع آب زیر زمینی قابل شرب دارند از پمپی استفاده می شود که از جنس چدن یا آلومینیوم است که فقط برای پمپاژ کردن آب های تمیز و یدون آلودگی یا لجن می توان استفاده کرد.

نکات مهم برای استخر

 دبی یا میزان آبدهی

دبی یکی از مهم ترین نکته در انتخاب کردن پمپ کف کش است . پس در هنگام خریدن و انتخاب پمپ کف کش باید به حجم آب استخر دقت شود و چه زمانی باید تخلیه شود .

سایز دهانه خروجی

اول باید مشخص شود که در چه زمانی باید آب از خارج شود اگر سایز دهانه خروجی استخر زیاد باشد کفکش سریعتر کار خود را انجام می دهد .

طراحی

اگر از پمپ علاوه بر استفاده آن در استخر در جاهای دیگر هم استفاده می شود باید از مدل های قابل حمل استفاده شود که از این نوع برای برداشتن آب از چاه و تخلیه گودال نیز استفاده می شود که در همۀ زمان هایی که از آن استفاده می شود بتوان آن را به محل انتقال داد.

طرز تخلیه کردن آب به کمک پمپ کفکش

پمپ کف کش همواره آب زلال و یا آبی که با ذرات کوچک و معلق را دارا می باشد، جابه جا می کند اما اگر ذرات معلق در آب بزرگ باشند باید از لجن کش استفاده کرد و در نتیجه اگر ذرات آب زیاد باشند و یا حتی آب گل آلود باشد باید از یک صافی یا فیلتر استفاده شود صافی باید قبل از انداخت پمپ در آب استفاده شود و باید در قسمت ورودی پمپ یعنی در قسمت کفی که مکش از آنجا صورت می گیرد نصب شود تا ذرات بزرگ وارد پمپ آب نشوند. اگر کفکش صافی نداشته باشد به راحتی می توان از بیرون تهیه کرد .

نکات مورد توجه برای نصب و استفاده از پمپ کفکش

قبل از انجام کار کف کشی محل مد نظر باید پر از آب باشد و پمپ داخل آن قرار گیرد. به این نکته باید دقت شود که برای پمپ کردن لجن ها ولتاژ برق باید کافی باشد چون در غیر این صورت باعث کم کاری پمپ،یا حتی نیم سوز شدن آن می شود از پمپ های تک مرحله ای فقط برای چاه هایی استفاده میشود قطر ۱۲ اینچ دارند.

قیمت و خرید پمپ کفکش در صنایع پمپ سازی ملل

همانطور که گفته شد ، قیمت  و خرید انواع پمپ کفکش با توجه به مشخصات فنی که دارند متفاوت است. صنایع پمپ سازی ملل ، تولید و عرضه کننده پمپ لجن کش میباشد که میتواند قیمت مناسب تمامی محصولات را با توجه به خرید بی واسطه شما ، تضمین کند. برای استعلام قیمت پمپ مورد نظر با ویژگیهای مناسب با کاربرد خود و مشاوره خرید نوع پمپ با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تلگرام تولیدی پمپ صنعتی ملل

واتساپ تولیدی پمپ کفکش و لجن کش ملل

تماس با تولیدی پمپ کف کش ملل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *