اخبار و مقالات, مطالب آموزشی

نحوه انتخاب پمپ کفکش

انتخاب پمپ کفکش - صنایع پمپ سازی ملل - نحوه انتخاب پمپ کفکش - انواع فلوتر پمپ کفکش - پمپ کف کش

پمپ کفکش در واقع یک پمپ عمودی طبقاتی سانتریفیوژ است که بوسیله پروانه‌ ها انرژی را به سیال منتقل می کند و با قرار گرفتن کامل در مایع، آب را از کف چاه، استخر و یا… به سطح منتقل می کند. شفت در پمپ کفکش، به جداکننده هوا یا محافظ کوپلینگ مکانیکی، در انتهای پمپ متصل است. در این پمپها سیالات از طریق بخش انتهایی پمپ وارد کفکش شده و توسط طبقات پمپ بالا برده می شوند. کفکش ها عموما تنها قادر به انتقال آب تمیز هستند و نمیتوانند سیالات حاوی ناخالصی، فیبر، الیاف و… را پمپاژ کنند و برای اینکار نیاز به “لجن کش” میباشد. در این مقاله قصد داریم درباره نحوه انتخاب پمپ کفکش اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، با ما همراه باشید و برای خرید بهترین کفکش با قیمت مناسب با صنایع پمپ سازی ملل تماس بگیرید.

کاربرد پمپ کف کش:

  • تخلیه مخازن، تانکرها و استخرها
  • تخلیه چاه‌ها و مکانهای آب گرفته
  • جمع آوری آب باران و پساب‌ها
  • سیستم‌های فواره و آبنما
  • پمپاژ آب‌های آلوده بدون مواد ساینده

نکات مهم در نحوه انتخاب پمپ کفکش

  • ارتفاع: در زمان انتخاب پمپ کف کش توجه داشته باشید که تا چه ارتفاعی قصد دارید آب را منتقل کنید. یعنی اگر میخواهید آب را از چاه بگیرید و به زمین‌های کشاورزی خود منتقل کنید، باید علاوه بر ارتفاع چاه، فاصله چاه تا زمین کشاورزی را نیز باید در نظر بگیرید.
  • قطر خروجی لوله: یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب کفکش قطر لوله خروجی است که بسته به اینکه بخواهید آب را با چه میزان دبی منتقل کنید.
  • جنس پروانه: در صورتی که بخواهید سیال خاصی را منتقل کنید این گزینه را باید در نظر بگیرید. که عموما جنس پروانه کفکش ها از استینلس استیل، نوریل و یا چدن است.
  • فلوتردارد یا ساده: فلوتر در واقع همان سیستم قطع کننده پمپ است که با افت سطح آب تا حد معینی، پمپ را خاموش و پس از بالا آمدن سطح آب آن را مجددا روشن میکند. حال اهمیت این مطلب برمیگردد به طراحی خاص کفکش ها، زیرا این پمپ ها به دلیل طراحی بصورت مستغرق، درصورت کارکرد خارج از سیال، سریع می سوزند و در کاربریهایی که احتمال خشک شدن و کارکرد بدون آب کفکش وجود دارد وجود فلوتر حیاتی میباشد.

انتخاب انواع پمپ کفکش:

کفکش ها از لحاظ مختلفی دسته‌ بندی می شوند، نوع پروانه، نوع پره، برق مصرفی و لوله خروجی و…. که در زیر برای هریک توضیح مختصری جهت آشنایی شما میدهیم:

  • کف کش تک فاز ، سه فاز

    بسته به اینکه کف کش با چه نوع ولتاژی کار کند میتواند تک فاز (۲۲۰ولت) و یا سه فاز (۳۸۰ولت) باشد.

  • کف کش پروانه نیمه باز،بسته

    معمولا کفکشها بصورت پروانه بسته طراحی میشوند اما برای برخی کاربریها که نیاز به انتقال سیالاتی همراه با مقادیری ناخالصی است از پروانه نیمه باز استفاده میکنند که میتوانید برای توضیحات بیشتر درباره انواع پروانه به “این مطلب” مراجعه فرمایید.

  • کف کش تک کاناله ،چند کاناله

    بسته به اینکه پروانه بکار برده شده در کفکش، از یک پره و یا بیشتر ساخته شده باشد به آن تک کاناله یا چند کاناله میگوند که در نتیجه آن میتواند سیالات با مقدار معینی مواد جامد معلق را نیز منتقل کند.

  • کف کش لوله بغل ، لوله بالا

    بطور کلی محل قرار گیری لوله خروجی کفکش، رابطه مستقیمی با کاربری آن دارد، بگونه‌ای که بیشتر کفکش ها با لوله بغل را بصورت پرتابل (قابل حمل) برای تخلیه استخرها، تانکرهاو… استفاده میکنند، در حالی که کفکش لوله بالا بدلیل اینکه حجم کمتری را اشغال میکند، بیشتر برای نصب درون چاه‌ ها بکار برده میشود.

  • نوع پروانه

    جدای از موارد ذکر شده، در طراحی کفکش ها از پروانه‌های مختلفی استفاده می کنند که بسته به نوع کاربری میتوانند پروانه گردابی، پروانه حلزونی و… باشند.

قیمت و خرید پمپ کفکش در صنایع پمپ سازی ملل

همانطور که گفته شد ، قیمت  و خرید انواع پمپ کفکش با توجه به مشخصات فنی که دارند متفاوت است. صنایع پمپ سازی ملل ، تولید و عرضه کننده پمپ لجن کش میباشد که میتواند قیمت مناسب تمامی محصولات را با توجه به خرید بی واسطه شما ، تضمین کند. برای استعلام قیمت پمپ مورد نظر با ویژگیهای مناسب با کاربرد خود و مشاوره خرید نوع پمپ با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تلگرام تولیدی پمپ صنعتی ملل

واتساپ تولیدی پمپ کفکش و لجن کش ملل

تماس با تولیدی پمپ کف کش ملل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *