مطالب آموزشی

تفاوت موتور پمپ ۲ اینچ با ۳ اینچ در چیست؟

پمپ دو اینچ | خرید پمپ کف کش و لجن کش در فروشگاه اینترنتی صنایع پمپ سازی ملل

پمپ آب دواینچ یک پمپ سانتریفیوژ است که برای تامین آب در مصارف صنعتی، کشاورزی و سیستمهای تهویه هوا مناسب میباشد. صنایع پمپ سازی ملل تولید کننده انواع پمپ لجن کش ، کف کش ، پمپ دو اینچ و … میباشد. برای خرید و اطلاع از قیمت پمپ دو اینچ و پمپ کف کش و لجن کش با فروشگاه اینترنتی صنایع پمپ سازی ملل در تماس باشید.

تفاوت موتور پمپ دواینچ با سه اینچ

هنگام خرید تمامی تجهیزات و ابزار آلات صنعتی باید به تماتی مشخصات محصول دقت نمایید تا خرید مناسبی داشته باشید. در صورت عدم توجه به ویژگیهای محصول به هنگام خرید، ممکن است یک وسیله کاملا ناکار آمد را خریداری کنیم.

زمانی که صحبت از سایز یک محصول میشویم، منظور قطر تیغه برنده آن بوده و این نشان می‌دهد که در مورد هر وسیله نیاز است تا کاملا به صورت منحصرشناخت کافی از مشخصات وسیله و اصطلاحات معروف آن داشته باشیم. به هنگام خرید انواع پمپ، ممکن است با عبارت‌هایی مانند موتور پمپ دو اینچی یا موتور پمپ سه اینچی روبرو شده باشید اما به درستی متوجه مقصود این پسوندها نباشید.

در ادامه به معرفی مفهوم اینچ در موتور پمپ خواهیم پرداخت تا پس از درک معنی این اصطلاح، تفاوت موتور پمپ دواینچ با سه اینچ را بیشتر توضیح دهیم.

پمپ دو اینچ | خرید پمپ کف کش و لجن کش در فروشگاه اینترنتی صنایع پمپ سازی ملل

مشخصات فنی موتور دو اینچ و سه اینچ

تفاوت این دو مدل پمپ بیشتر به دلیل قدرت موتور و جزئیات طراحی موتور هر یک از این دو پمپ ها میباشد. در بعضی موارد جزئیات طراحی موتور پمپ نیز اهمیت پیدا کرده و در یک دبی برابر دو یا سه اینچی، دو برند متفاوت از دو توان متفاوت از موتور استفاده خواهد شد. بر  فرض مثال هوندا برای دبی‌های دو و سه اینچ بین ۵ تا ۷ اسب را مد نظر دارد اما روبین بین ۴ تا ۶ اسب را مد نظر دارد. در شرایط مساعد به همان میزان که قدرت موتور پمپ آب افزایش یابد، دبی خروجی بیشتر بوده و امکان ارسال آب از یک نقطه به نقطه دیگر با سرعت و فشار بیشتری فراهم خواهد شد؛ در نتیجه موتور پمپ چهار اینچی موتوری با قدرت ۷ اسب بخار یا بیشتر دارند و در موتور پمپ یک اینچ شاهد قدرت بسیار کم ۳ اسب بخاری هستیم.

دیگر تفاوتهای پمپ ۲اینچ و ۳ اینچ

دلیل اصلی تفاوت میان موتور پمپ دواینچ با ۳سه اینچ در میزان دبی آب خروجی آنها است. در موتور پمپ ۲اینچ میزان خروجی آب در هر ثانیه کمتر از میزان خروجی آب در موتور پمپ ۳ اینچاست. این نشانگر آن است که شما در صورت نیاز به سرعت بیشتر در پمپاژ آب، نیاز است تا از موتور پمپ ۲ اینچی استفاده کنید که قطعاً برای شما هزینه بیشتری را به همراه خواهد داشت.

در آبیاری باغات و مزارع، دبی آب اهمیت بالایی داشته و باید به اندازه مناسبی آب را در زمان مناسب به سطح زمین ارسال کرد؛ اما در پمپ تخلیه استخر شیلات یا استخر باغات شما نیازی به سرعت بالا ندارید و می‌توانید از دبی کمتر موتور پمپ دواینچ استفاده کنید.

صنایع پمپ سازی ملل

صنایع پمپ‌سازی ملل پس از سال‌ها تولید در زمینه الکترو پمپ‌های کف‌کش شناور با استفاده از تکنولوژی جدید و پس از کسب تجربه در تولید انواع برند های مختلف اکنون محصول جدید خود را به نام پمپ‌ملل تولید و روانه بازار نموده است. این محصول از بهترین نوع آلیاژ و تکنولوژی جدید تولید شده است. جهت سفارش انواع پمپ کف کش و پمپ لجن کش و یا اطلاع از قیمت و خرید انواع آن‌ها با صنایع پمپ سازی ملل تماس حاصل فرمایید.

برای خرید محصولات مورد نظر به واتس اپ فروشگاه اینترنتی پمپ ملل مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *