مطالب آموزشی

مزایا و معایب پمپ شناور تک فاز

پمپ شناور تک فاز | خرید پمپ کف کش و لجن کش در فروشگاه اینترنتی صنایع پمپ سازی ملل

برق تک فاز در کاربری های عمومی و تجاری و به طور کلی در تجهیزات و وسایلی که قدرت مصرفی آن ها کمتر از ۱۰۰۰ وات بوده کاربرد دارند. در ادامه به معرفی پمپ شناور تک فاز ، مزایا و معایب آن میپردازیم. جهت خرید و اطلاع از قیمت پمپ شناور تک فاز و انواع پمپ کف کش و لجن کش با فروشگاه اینترنتی صنایع پمپ سازی ملل همراه باشید.

پمپ شناور تک فاز ، مزایا و معایب آن

برق تک فاز دارای دو یا سه سیم بوده و در گذشته طراحی سیم کشی برق تک فاز یک سیم به خط قدرت اختصاص داشته و سیم دیگر متعلق به سیم نول بود، اما در سیم کشی های جدید یک سیم ارت برای بهبود ایمنی و عملکرد به دو سیم فوق اضافی شده است. معمولا برق تک فاز در همه جا به آسانی افت شده، اما برای استفاده الکتروموتورهای بیشتر از ۵ اسب را نباید استفاده کرد. الکتروموتور تک فاز نیازمند سیم پیچی بزرگتری بوده و به همین دلیل قیمت آن را تغییر خواهد داد. موتور تک فاز در رنج های بالا از لحاظ فیزیکی بزرگتر است و به طورکلی بهره وری پایین تری نسبت به الکتروموتورهای سه فاز دارد.

معایب الکترو پمپ شناورتک فاز

در توان های بالای ۳.۷ کیلو وات، موتور شناور تک فاز دارای وزن بالا بوده و فضای بیشتری را میخواهد، در نتیجه عملکرد آن ضعیف شده و هزینه بالایی را برای مشتریان به همراه خواهد داشت. ناگفته نماند که در توان های بالا هزینه ایزوله کردن الکترو موتور تک فاز بیشتر از نوع سه فاز آن بوده و گشتاور تولیدی آن یکسان نخواهد بود.

پمپ شناور تک فاز | خرید پمپ کف کش و لجن کش در فروشگاه اینترنتی صنایع پمپ سازی ملل

مزایای پمپ شناورتک فاز

الکترو موتور شناور تک فاز دارای مزایای بسیاری است. در ادامه تعدادی از مزایای این محصول را به شما معرفی خواهیم کرد. مزایای پمپ شناور تک فارز عبارت است از:

  • در قدرتهای پایین، بهره وری بیشتری نسبت به مدلهای شبیه به خود را دارند.
  • در قدرتهای پایین الکتروموتورهای شناور تک فاز کوچک تر ساخته شده و فضای کمتری را نسبت به موتور شناور سه فاز با همان قدرت اشغال خواهند کرد.
  • قیمت مناسب و پایین تر آن ها در توان های پایین است که همانطور که در مورد بهره وری ذکر شد با هزینه پایین تر می توان از مزیت های بیشتری بهره برد.
  • طول عمر الکتروموتورهای شناور تک فاز تا قدرت ۵ اسب بیشتر از موتورهای شناور ۳ فاز است و می تواند سال ها به عنوان الکتروموتور شما به وظیفه خود عمل کرده همچنین هزینه تعمیر و نگهداری آن به مراتب کمتر میباشد

صنایع پمپ سازی ملل

صنایع پمپ‌سازی ملل پس از سال‌ها تولید در زمینه الکترو پمپ‌های کف‌کش شناور با استفاده از تکنولوژی جدید و پس از کسب تجربه در تولید انواع برند های مختلف اکنون محصول جدید خود را به نام پمپ‌ملل تولید و روانه بازار نموده است. این محصول از بهترین نوع آلیاژ و تکنولوژی جدید تولید شده است. جهت سفارش انواع پمپ کف کش ایرانی و پمپ لجن کش و یا اطلاع از قیمت و خرید انواع آن‌ها با صنایع پمپ سازی ملل تماس حاصل فرمایید.

برای خرید محصولات مورد نظر به واتس اپ فروشگاه اینترنتی پمپ ملل مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *