مطالب آموزشی

راهنمای خرید پمپ آب شناور

پمپ آب شناور | خرید پمپ کفکش | پمپ لجن کش تک فاز | فروشگاه اینترنتی صنایع پمپ ملل

استفاده از پمپهای آب شناور راه حلی برای استخراج آب های زیر زمینی برای مصارف کشاورزی، صنعتی، خانگی و … میباشد. پمپهای آب دارای مدلهای گوناگونی هستند، که با توجه به نوع کاربرد و سیال مورد نظر تقسیم خواهند شد. در این مقاله شما را با راهنمای خرید پمپ آب شناور آشنا خواهیم ساخت. برای خرید انواع پمپ کفکش درجه یک ایرانی ، پمپ کفکش سه فاز ایرانی ، پمپ لجن کش تک فاز ، پمپ کفکش چاه عمیق و اطلاع از قیمت آن‌ها به فروشگاه اینترنتی صنایع پمپ سازی ملل مراجعه کنید.

معرفی مزایای استفاده از پمپ آب شناور

پمپ آب شناور نوعی  از تجهیزات کاربردی در صنعت و مصارف کشاورزی است. پمپ آب شناور از دو قسمت مجزای پمپ و الکتروموتور ساخته شده که به صورت کامل آب بندی شده اند و عموما بواسطه فلنج و پیچ با هم کوپل خواهند شد. این محصول از نوع پمپ های سانتریفیوژی می باشد که از دو قسمت موتور الکتریکی و پمپ تشکیل شده اند و در آب به صورت شناور یا غرق شده قرار می گیرد و وظیفه آن خارج کردن آب در جهت مصارف آشامیدنی، کشاورزی و صنعتی از چاه است. این نوع پمپ ها برای کاربری های چاهی بصورت مستغرق درون آب طراحی شده اند و الکتروموتور شناورها توسط مایع خنک کاری و جریان آب بر روی پوسته الکتروموتور خنک می شود.

در خروجی پمپ های شناور معمولا از یک شیر یک طرفه جهت جلوگیری از برگشت جریان آب و در نتیجه آسیب رسیدن به پمپ، استفاده می شود. این پمپ ها در دو نوع تک فاز و سه فاز تولید می شوند. این محصول درون آب قرار گرفته و داخل موتور الکتریکی آن آب قرار می گیرد که هم نقش روان کننده را برای یاتاقان ها بازی کرده و هم باعث خنک شدن سیم پیچ موجود در موتور الکتریکی می شود. معمولا بدنه اصلی این پمپ از جنس استیل یا چدن است و پروانه آن از نوع استیل می باشد. معمولا از نوع بدنه و پروانه برنزی این پمپ آب برای استخراج آب شور بهره می برند.پمپ آب شناور بصورت رایج دارای ۱.۵ متر کابل انعطاف پذیر یا بیشتر با مقاومت بالا در مقابل رطوبت هستند که متناسب با نیاز می توان پمپ را به همراه طول کابل بیشتر سفارش داد.

مزایا پمپ‌آب‌شناور

این محصولات مستغرق و در آب شناورهستند. استفاده از این تجهیزات بصورت مستغرق موجب عدم ایجاد سر و صدای ناشی از عملکرد موتور خواهد شد. این پمپ ها اغلب دارای چندین طبقه بوده که موجب کاهش انرژی مصرفی پمپ نسبت به پمپ های زمینی یک طبقه خواهد شد. با توجه به مستغرق بودن پمپ های شناور و فشار همیشگی آب در ورودی پمپ، هیچ گونه انرژی صرف مکش آب در ورودی پمپ نمی شود که باعث بالا رفتن میزان بازدهی شناور میگردد.

پمپ آب شناور | خرید پمپ کفکش | پمپ لجن کش تک فاز | فروشگاه اینترنتی صنایع پمپ ملل

راهنمای خرید پمپ‌آب‌شناور

هنگام خرید این محصولات بر کاربرد باید به نکاتی توجه کرد تا انتخابی مناسب داشته باشیم. در ادامه ما به این نکات اشاره میکنی. چاه های آب معمولا در دو نوع دستی و مته ای حفر می شوند. قطر دهانه چاه در انتخاب پمپ شناور بسیار مهم میباشد. قطر خارجی الکتروپمپ باید به گونه ای انتخاب شود که همیشه از قطر دهانه چاه کوچک تر باشد.هد پمپ در شناورها باید به گونه ای محاسبه شود که علاوه بر پشتیبانی از اختلاف سطح، بر تلفات مسیر شامل افت اتصالات، شیرآلات، نازل ها و تجهیزاتی نظیر فیلتر و صافی غلبه کند. قطر خروجی پمپ در شناورها ارتباط مستقیمی با حجم آب خروجی دارد. سایز لوله باید به گونه ای انتخاب شود که با خروجی پمپ مطابقت داشته باشد.

استفاده از لوله با قطر کمتر،به جهت جلوگیری از آسیب دیدگی دینام شناور توصیه نمیشود. دبی خروجی روی توان الکترو موتور شناور تاثیرگذار است و هرچه دبی بیشتری مورد نیاز باشد باید از موتور شناور با توان بیشتر استفاده کرد. تعداد طبقات در این پمپها بصورتی است،که با حداقل توان موتور بیشترین بازدهی را داشته باشد.محرکه پمپهای شناور عمدتا موتور الکتریکی میباشد که توسط آب پمپ شوندهموتور های شناور متناسب با توان می توانند تک فاز یا سه فاز باشند.معمولا الکتروموتور شناور ها برای آب با دمای حداکثر تا ۴۵ درجه سانتی گراد مناسب میباشند.

صنایع پمپ سازی ملل

صنایع پمپ‌سازی ملل پس از سال‌ها تولید در زمینه الکترو پمپ‌های کف‌کش شناور با استفاده از تکنولوژی جدید و پس از کسب تجربه در تولید انواع برند های مختلف اکنون محصول جدید خود را به نام پمپ‌ملل تولید و روانه بازار نموده است. این محصول از بهترین نوع آلیاژ و تکنولوژی جدید تولید شده است. جهت سفارش انواع پمپ کفکش دو اینچ و پمپ لجن کش تک فاز ایرانی و یا اطلاع از قیمت و خرید انواع آن‌ها با صنایع پمپ سازی ملل تماس حاصل فرمایید.

برای خرید و اطلاع از قیمت انواع پمپ آب کفکش و لجن کش به واتس اپ فروشگاه اینترنتی پمپ ملل مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *