اخبار و مقالات

دلایل خرابی پمپ کفکش

خرابی پمپ کفکش - صنایع پمپ سازی ملل

حتی اگر شما بهترین پمپ موجود در بازار را هم خریداری کنید با استفاده نادرست و بدون رعایت ایمنی پمپ شما دچار خرابی شده و هزینه‌ های زیادی را باید برای تعمیر ان صرف کنید؛ امکان دارد شما پمپی ارزان قیمت خریداری کنید ولی با نگهداری درست و رعایت اصول مصرف، طی سالیان متوالی بدون برخورد با هیچ گونه مشکلی به کار خود ادامه دهد. در این مطلب به دلایل دلایل خرابی پمپ کفکش ، طراحی پمپ و اینکه چگونه از خرابی پمپ جلوگیری کنیم می‌پردازیم. جهت آشنایی با انواع پمپ و کاربرد آن و برای خرید بهترین کفکش با قیمت مناسب با صنایع پمپ سازی ملل تماس بگیرید.

دلایل خرابی پمپ کفکش

در صورتی که اجزای پمپ معیوب باشد و استراتژی‌های نگهداری ضعیف باشد، دلایل مختلف خرابی پمپ می تواند رخ دهد. خرابی پمپ می‌تواند ناشی از چندین مسئله باشد، از جمله:

  • فشار: محدودیت در مکش پمپ می‌تواند منجر به ایجاد حفره در پمپ شود. علت اصلی این امر معمولاً خطوط مکش با اندازه کم، صافی مکش متصل به شیر یا سوپاپ است.
  • حفره: هنگامی که فشار مایع به زیر فشار بخار می‌رسد، حباب تشکیل شده و روی پروانه‌ها و سطوح داخلی منشعب می‌شود، به داخل پمپ آسیب می رساند، جریان را مختل کرده و منجر به خرابی درز پمپ می‌شود.
  • دما: ترشحات مسدود شده می‌توانند منجر به رکود مایعات و در نتیجه افزایش دما شوند.
  • نشت: نشت ناشی از خرابی‌های مکانیکی می‌تواند فاجعه بار باشد.
  • لرزش: لرزش می‌ تواند به آب بندی یا اجزای داخلی آسیب برساند و باعث خرابی پمپ شود.
  • نصب: نصب نادرست میتواند منجر به عدم انطباق شافت، لرزش بیش از حد در نتیجه منجر به آسیب پمپ شود.

طراحی و نگهداری از پمپ

مهندسان پمپ‌ ها را بر اساس بهترین نقطه کارایی (BEP) خود انتخاب و طراحی می‌کنند. نقطه منحنی که پمپ در آن بیشترین بازده را دارد. پمپ ها همچنین می‌توانند برای عملکرد خارج از BEP خود برای تأمین بودجه مشتری انتخاب شوند. در این نقاط، پروانه‌ها تحت نیروهای غیر متقارن قرار دارند و باعث ایجاد شرایط ناپایدار مانند سطح لرزش بالا، رانش بیش از حد هیدرولیک، افزایش دما، فرسایش و حفره شدن می‌ شوند.

نگهداری

پس از نصب پمپ، تلاش برای کاهش مشکلات یا افزایش عملکرد می‌تواند عواقب مخربی را به همراه داشته باشد. استراتژی‌های نگهداری پیشگیرانه و پیش بینی شده برای رفع خرابی‌های اولیه قبل از آنکه به خرابی‌های ثانویه فاجعه بار تبدیل شوند، اجرا می شوند، با این حال گاهی اوقات این موارد می‌توانند به قدری سرزده باشند که خود باعث بروز مشکلات شوند. حتی اگر بازسازی کامل پمپ انجام نشود، اگر درست انجام نشود باعث خرابی تجهیزات پمپ می‌شود.

چگونه از خرابی پمپ جلوگیری کنیم؟

تیم پمپ‌ های جهانی ما معتقدند که بهترین راه برای جلوگیری یا کنترل خرابی پمپ، درک دلایل واقعی خرابی پمپ‌ها است. این شامل انجام یک تجزیه و تحلیل سیستماتیک و مبتنی بر واقعیت از مسائل مرتبط با حوادث ناکامی است. این کارها را می‌توان در مرحله طراحی یا به صورت واکنشی در مرحله نگهداری انجام داد. مهم است که در حین تجزیه و تحلیل مسئله، به عمق علت‌های نیروهای بیش از حد یا سایر ویژگی‌ها بپردازید، نحوه رفتن آنها را تعیین کنید و اقدامات لازم را برای از بین بردن خرابی پمپ انجام دهید.

قیمت و خرید پمپ کفکش در صنایع پمپ سازی ملل

همانطور که گفته شد ، قیمت و خرید انواع پمپ کفکش با توجه به مشخصات فنی که دارند متفاوت است. صنایع پمپ سازی ملل ، تولید و عرضه کننده پمپ لجن کش میباشد که میتواند قیمت مناسب تمامی محصولات را با توجه به خرید بی واسطه شما ، تضمین کند. برای استعلام قیمت پمپ مورد نظر با ویژگیهای مناسب با کاربرد خود و مشاوره خرید نوع پمپ با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تلگرام تولیدی پمپ صنعتی ملل

واتساپ تولیدی پمپ کفکش و لجن کش ملل

تماس با تولیدی پمپ کف کش ملل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *