مطالب آموزشی

انتخاب پمپ کفکش مناسب

انتخاب پمپ کفکش مناسب-صنایع پمپ سازی ملل - انتخاب پمپ کفکش مناسب-صنایع پمپ سازی ملل

انتخاب پمپ کفکش مناسب ،اساس کار پمپ کف کش (EPS) لجن کشی هست، به اینصورت که پمپ کف کش با خارج کردن آب های آلوده و صاف که املاحی مثل گل و لای، لجن های ته نشین شده، شن های ریز و پسمانده های کوچک دارن کار کف کشی را انجام میدهد. درباره کاربرد پمپ کفکش در ادامه بخوانید و برای خرید بهترین کفکش با قیمت مناسب با صنایع پمپ سازی ملل تماس بگیرید.

انتخاب پمپ کفکش مناسب

انتخاب پمپ کفکش مناسب برای استخر و چاه

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد برای خالی کردن استخر و یا برداشت آب از چاه دارند، انتخاب کفکش مناسب می باشد. در این جا به صورت کاملا جامع در این باره توضیح داده شده است.

انتخاب پمپ کفکش مناسب برای خالی کردن استخر 

اگر قصد خالی کردن آب استخر خود را دارید و می خواهید پمپ خریداری نمایید باید به موارد زیر دقت نمایید.

  • میزان آبدهی و عملکرد 

میزان آبدهی یکی از مهم ترین عواملی است که باید به آن توجه داشته باشید. در نتیجه باید دقت داشته باشید که حجم آب استخر شما چقدر است و شما می خواهید در چه مدت زمانی آن را خالی نمایید؟ اگر می خواهید در مدت زمان کوتاهی این کار را انجام دهید، مسلما باید پمپی با ظرفیت آبدهی بالاتری انتخاب نمایید.

هم چنین به الکتروموتور پمپ نیز دقت نمایید. در بسیاری از موارد ممکن است که در توان موتور تقلب صورت گرفته باشد و توان واقعی موتور کمتر از میزان درج شده در پلاک الکتروپمپ باشد. در نتیجه عملکرد مطلوبی را ملاحظه نخواهید کرد.

  • سایز لوله خروجی 

حجم آب مخزن خود را میخواهید در چه مدت زمانی تخلیه نمایید؟ چراکه هرچه سایز لوله خروجی کفکش بیشتر باشد، میزان آب بیشتری را می تواند انتقال دهد و سریع تر می تواند استخر را خالی کند. متداول ترین سایز لوله خروجی در پمپ های کفکش سایز یک و دو اینچ می باشد.

  • طراحی 

اگر نمی خواهید استفاده از پمپ کفکش خود را تنها به استخر خانگی خود محدود کنید، از مدل های قابل حمل است انتخاب نمایید. مثلا در برخی موارد ممکن است بخواهید آب از چاه برداشت نمایید. یا ممکن است که بخواهید گودالی که پر از آب شده است را تخلیه نمایید. در نتیجه با توجه به موارد استفاده مورد نظرتان پمپ کف کش را از محلی به محل دیگر انتقال دهید.

انتخاب پمپ کفکش برای چاه

برای انتخاب پمپ کفکش برای چاه نیز باید به یک سری موارد دقت نمایید. در اینجا به چند مورد اساسی اشاره کرده ایم.

  • باید دبی و ارتفاع پمپ مد نظرتان را بدانید. 

باید بدانید که چه حجم آبی را می خواهید تا چه ارتفاعی بالا ببرید. در واقع باید بدانید که عمق چاه چند متر است و برای چه کاری می خواهید استفاده کنید.

  • نوع سیال 

نوع سیالی که برای کفکش می خواهید استفاده کنید بسیار حائز اهمیت است. سیال و یا آب مورد نظر نباید اسید و یا حاوی مواد با خاصیت خورندگی باشد.

  • سایز ذرات

سایز ذرات موجود در آب بسیار مهم است، چراکه اگر سایز ذرات داخل آب بیشتر از چند میکرون باشد و دارای گل و لای است، بهتر است از پمپ لجن کش استفاده شود. چراکه اگر آب مصرفی حاوی ذرات بزرگتر باشد ممکن است به پروانه های پمپ کفکش آسیب وارد کند.

  • سایز خروجی پمپ کفکش

طبیعی هست که هرچه سایز خروجی پمپ بیشتر باشد آبدهی آن بالاتر است و به مراتب ارتفاع کمتری را تامین خواهد کرد. هم چنین باید بدانید چه حجم آبی را می خواهید در چه مدت زمانی انتقال دهید. اگر حجم بالایی را می خواهید انتتفال دهید سایز بالاتری را برای کف کش خود انتخاب نمایید. سایز خروجی های متداول برای کف کش ها یک اینچ و دو اینچ می باشد.

  • سایز دهانه چاه

سایز دهانه چاه از این جهت اهمیت دارد که اگر قطر چاه حفاری شده شما کوچک باشد سایز پمپ کف کش شما بسیار اهمیت پیدا خواهد کرد. هم چنین این که دهانه خروجی پمپ از کنار باشد و یا از بالای آن باشد.

قیمت و خرید پمپ کفکش

همانطور که گفته شد ، قیمت انواع پمپ کفکش با توجه به مشخصات فنی که دارند متفاوت است. صنایع پمپ سازی ملل ، تولید و عرضه کننده انواع پمپ های کفکش و لجن کش میباشد که میتواند قیمت مناسب تمامی محصولات را با توجه به خرید بی واسطه شما ، تضمین کند. برای استعلام قیمت پمپ مورد نظر با ویژگی های مناسب با کاربرد خود و مشاوره خرید نوع پمپ با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تلگرام تولیدی پمپ صنعتی ملل

واتساپ تولیدی پمپ کفکش و لجن کش ملل

تماس با تولیدی پمپ کف کش ملل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *