مطالب آموزشی

نوع روغن پمپ کف کش چیست؟

پمپ ملل تولید و فروش انواع پمپ ‌های صنعتی و خانگی،کفکش و لجن کش با بهترین قیمت و آموزش نصب و تعمیر پمپ و نوع روغن پمپ ، ارائه سرویس و خدمات

پمپ کف کش 

پمپ کف کش وسیله ای است که به منظور جمع آوری آب های سطحی و یا زیرزمینی مورد استفاده قرار می گیرد. این پمپ در برابر آب و محیط های مرطوب مقاوم بوده بوده و توانایی قرار گرفتن در آب را دارد. پمپ ملل در این مقاله به معرفی روغن پمپ کفکش و نوع روغن پمپ کفکش می پردازد.

پمپ کفکش انواع متفاوتی دارد از جهات مختلف می‌توان آن‌ها را دسته‌بندی کرد که از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پمپ کف کش ساده
  • پمپ کف کش فلوتر دار (دارای قطع کن برقی)
  • کف کش آب از بغل
  • کف کش آب از رو
  • آب خنک (موتور به وسیله آب خنک می‌شود)
  • روغن خنک (موتور به وسیله روغن خنک می‌شود)
  • خازن داخل
  • خازن بیرون (تک فاز)
  • پمپ کف کش تک فاز
  • پمپ کف کش سه فاز

مقدار روغن پمپ کفکش

میزان روغن پمپ کف کش متناسب با نوع آن ها متغیر می باشد، همانطور که بالاتر نیز گفته شد برای آنکه بخواهیم روغن پمپ کف کش را تعویض کنیم و یا مقدار آن را محاسبه کنیم باید نوع پمپ کف کش خود را ابتدا شناسایی کرده و سپس به تعویض آن بپردازیم.

نوع روغن پمپ کفکش

روغن مخصوص پمپ کفکش روغن ترانس یا ترانسفورماتور بوده که روغنی با خاصیت عایق الکتریکی خوب است و مقاومت زیادی در برابر دماهای بالا دارد، در واقع روغن‌های ترانس در پمپ به عنوان خنک کننده عمل خواهد کرد. در پمپ کفکش، کاربرد روغن برای توقف قوس الکتریکی، تخلیه تاج، عایق‌بندی و دفع گرمای پمپ است.

روغن ترانس

روغن ترانس یک نوع روغن معدنی پالایش‌شده است که از تقطیر جزءبه‌جزء نفت خام به دست می‌آید. این روغن به عنوان عایق استفاده می‌شود و انتظار می‌رود از خواص عایقی و خنک‌کنندگی بالایی برخوردار باشد. روغن برای داشتن خاصیت خنک‌کنندگی بالا لازم است دارای ویسکوزیتهٔ پایین و برای داشتن خاصیت عایقی خوب ضریب دی‌الکتریک بالایی داشته باشد. داشتن خلوص بالا و عمر طولانی از دیگر ویژگی‌های مهم روغن ترانس هستند. خلوص روغن ترانس از این نظر که با دیگر اجزای پمپ سازگار باشد مهم است.

عوامل خرابی روغن پمپ کفکش

مهمترین عوامل خرابی روغن پمپ آلایش، اکسایش و دمای بیش از حدِ پمپ می باشد  . نفوذ آب در روغن نیز بر آن تأثیر منفی خواهد گذاشت.

خرید روغن پمپ کفکش

پمپ های کفکش از جمله ابزارهایی هستند که برای خرید آن‌ها باید هزینه بالایی را پرداخت کنید؛ به همین دلیل باید به خوبی از آن‌ها نگهداری نمایید. یکی از روش‌های نگهداری از آن‌ها استفاده از روغن مناسب است. قیمت روغن به برند و مدل آن بستگی دارد.

ویژگی روغن پمپ کف کش

استقامت الکتریکی، یکی از ویژگی‌های بارز روغن به شمار می‌رود که از فرسایش بخش‌های مختلف پمپ جلوگیری می‌کند. این روغن‌ها یک لایه عایق بر روی پمپ ایجاد می‌کنند و از این رو عمر این محصول را افزایش می‌دهند. همیشه قیمت روغن پمپ ملاک خرید نیست، لذا شناخت کامل نوع روغن پمپ کفکش مهمتر است.

باتوجه به اهمیت کیفیت و سلامت روغن‌های پمپ کفکش بهتر است که از فروشگاه‌های مجاز این روغن را تهیه کنید. جهت مشاوره خرید روغن می توانید با کارشناسان صنایع پمپ ملل یکی از معتبرترین مجموعه های تولید پمپ لجن کش و کف کش ایرانی ارتباط بگیرید.

 پمپ ملل

صنایع پمپ‌سازی ملل پس از سال‌ها تولید در زمینه الکترو پمپ‌های کف‌کش شناور با استفاده از تکنولوژی جدید و پس از کسب تجربه در تولید انواع برند های مختلف اکنون برند جدید خود را به نام پمپ‌ ملل تولید و روانه بازار نموده است.

این محصول از بهترین نوع آلیاژ و تکنولوژی جدید تولید شده است. جهت سفارش انواع پمپ کفکش دو اینچ و پمپ لجن کش تک فاز ایرانی و یا اطلاع از قیمت و خرید انواع آن‌ها با صنایع پمپ سازی ملل تماس حاصل فرمایید.

https://eitaa.com/pumpmelal

https://ble.ir/join/MTZkNGI3Nm

https://rubika.ir/pumpmelal

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *