مطالب آموزشی

عیوب اصلی موتور پمپ کف‌کش راه حل‌های رفع آن

پمپ ملل تولید و فروش انواع پمپ ‌های صنعتی و خانگی،کفکش و لجن کش با بهترین قیمت و آموزش تعمیر موتور پمپ و ارائه سرویس و خدمات.

عیوب اصلی موتور پمپ کف‌کش

چرا پمپ آب داغ میکند، خراب می شود، آسیب میبیند و می سوزد؟ پمپ کفکش یکی از کاربردی‌ترین انواع پمپ در سیستم آبرسانی است. این پمپ‌، آب‌ها را از پایین ترین سطوح خارج کرده و دارای ویژگی‌هایی است که سایر موتور پمپ‌ها از آن بهره‌مند نیستند-پمپ ملل تولید و فروش انواع پمپ ‌های صنعتی و خانگی،کفکش و لجن کش با بهترین قیمت و آموزش تعمیر موتور پمپ و ارائه سرویس و خدمات.

ویژگی موتور پمپ کف‌کش

موتور پمپ‌های کف‌کش دارای اندازه‌های مختلفی هستند که قطر خروجی آب را بر اساس کاربردی که دارد مشخص می کند. عیوب رایج در موتور پمپ ها قابل شناسایی و حل کردن است.

دلایل خرابی پمپ کفکش

در این بخش عیوب اصلی موتور پمپ و کف‌کش و روش‌های رفع آن آموزش داده می شود:

۱- خروجی بدون آب، علیرغم وصل بودن برق

شاید بتوان گفت این رایج‌ترین عیب یک پمپ کف‌کش بنزینی یا دیزلی است. مهمترین دلیلی که برای این عیب می‌توان برشمرد جدا شدن یا شکستگی لوله خروجی است. در زمان رویارویی با این مشکل باید ابتدا برق را قطع کرده و سپس به بررسی اتصالات پمپ بپردازید.

 

دلیل دیگر این مشکل نداشتن سیستم حفاظتی مناسب، بار اضافه به دلیل کشیدن سیال غلیظ، استفاده از کف‌کش در ارتفاع نامناسب و … است که باعث فشار به سیم پیچ و گرم شدن آن و در نهایت سوختگی پمپ می‌شود.

 

در صورت ورود آب به محوطه داخلی الکتروموتور نیز ممکن است سیم پیچ دچار سوختگی شود. دلیل اصلی آن از بین رفتن آب بندهای سیل مکانیکی پمپ است. گاهی نیز سوختن کف‌کش در اثر گیرکردن روتور کف‌کش اتفاق می‌افتد که باعث بالا رفتن آمپر مجاز کف‌کش می‌شود.

 

۲روشن بودن پمپ همراه با آمپر کشی غیر معمول

یکی از دلایل این مشکل می‌تواند سفت بودن بیش از حد شافت پروانه کف‌کش باشد. معکوس بودن جهت چرخش الکتروموتور نیز می‌تواند دلیل دیگری بر این امر باشد. گاهی اوقات نیز پروانه الکتروپمپ در اثر املاح و آلودگی‌های دیگر گیر کرده و از کار می‌افتد.

 

معیوب بودن الکتروموتور و خروج روغن از سیم پیچ باعث تحمیل فشار اضافه روی موتور و گرم شدن سیم پیچ می شود این مسئله باعث آمپر کشیدن بیش از حد می شود که در صورت نبودن سیستم محافظتی مناسب باعث سوختن الکتوموتور می شود.

 

۳میزان آب دهی پایین

مهمترین دلیل آب دهی پایین پمپ گرفتگی محفظه آن است. در صورتی که به هر دلیلی آب به داخل محفظه پمپ کف‌کش نرسد پمپ آب دهی لازم را نخواهد داشت.

 

گرفتگی لوله خروجی پمپ از دلایل دیگر آب دهی پایین آن است. در صورت گرفتگی لوله پمپ خروجی با افت فشار و میزان آب دهی پایین همراه است که به سادگی میتوان این گرفتگی را برطرف کرد.

 

قطر پروانه نیز می تواند در این مسئله تاثیرگذار باشد. در صورتی که قطر پروانه در اثر سایش از اندازه استاندارد خارج شده باشد پمپ قادر به تولید فشار آب دهی لازم نخواهد بود. کاهش آمپر و کافی نبودن جریان برق نیز می‌تواند در میازن آب دهی پمپ تاثیرگذار باشد.

پمپ ملل تولید و فروش انواع پمپ ‌های صنعتی و خانگی،کفکش و لجن کش به همراه آموزش نصب و تعمیر پمپ در خرابی پمپ و ارائه سرویس و خدمات

۴پریدن فیوز به محض روشن کردن پمپ

اتصال کوتاه بین سیم پیچ استاتور و بدنه پمپ می‌تواند دلیل اصلی ایجاد این مشکل باشد. این اتصال باعث قطع شدن فیوز می‌شود. برای رفع این مشکل باید موتور پمپ تعمیر شود. یا حتی ممکن است توان موتور پمپ شما بسیار بالا باشد و آمپراژی فراتر از ماکزیمم توان فیوز شما به شبکه‌تان اعمال میکند که این امر نیازمند تعمیرات سیمکشی ساختمان و بهبود فیوز است.

گریپاژ کردن پروانه پمپ می تواند دلیل بعدی باشد. در صورت رخ دادن این اتفاق پمپ دچار آمپر کشیدن می‌شود و این مسئله قطعی فیوز را در پی دارد. معمولا با تمیز کردن پروانه سیال و همچنین محفظه ورودی این مشکل حل می‌شود.

 

۵قطع شدن آب دهی پمپ به طور ناگهانی

مهمترین دلیل این مسئله جدا شدن لوله متصل به کف‌کش یا شکستگی آن است، در صورتی که پروانه موتور کف‌کش بشکند نیز آب دهی ناگهان قطع می شود.

در صورتی که در سیستم برقی موتور کف‌کش اشکالی وجود داشته باشد نیز ممکن است آب دهی به شکل ناگهانی قطع شود. برای رفع این مشکل باید اتصالات را چک کرد، از پروانه‌های با کیفیت استفاده کرد و سیستم برقی موتور کف‌کش را بررسی کرد.

پمپ ملل تولید و فروش انواع پمپ ‌های صنعتی و خانگی،کفکش و لجن کش با بهترین قیمت و آموزش تعمیر موتور پمپ و ارائه سرویس و خدمات.

صنایع پمپ سازی ملل

صنایع پمپ‌سازی ملل پس از سال‌ها تولید در زمینه الکترو پمپ‌های کف‌کش شناور با استفاده از تکنولوژی جدید و پس از کسب تجربه در تولید انواع برند های مختلف اکنون محصول جدید خود را به نام پمپ‌ملل تولید و روانه بازار نموده است.

این محصول از بهترین نوع آلیاژ و تکنولوژی جدید تولید شده است. جهت سفارش انواع پمپ کفکش دو اینچ و پمپ لجن کش تک فاز ایرانی و یا اطلاع از قیمت و خرید انواع آن‌ها با صنایع پمپ سازی ملل تماس حاصل فرمایید.

پمپ ملل تولید و فروش انواع پمپ ‌های صنعتی و خانگی،کفکش و لجن کش با بهترین قیمت و آموزش تعمیر موتور پمپ و ارائه سرویس و خدمات.

https://eitaa.com/pumpmelal

https://ble.ir/join/MTZkNGI3Nm

https://rubika.ir/pumpmelal

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *