مطالب آموزشی

درباره پمپ لجن کش و انواع آن چه میدانید؟

پمپ لجن کش ایرانی | خرید پمپ کفکش | پمپ لجن کش تک فاز | فروشگاه اینترنتی صنایع پمپ ملل

امروزه در صنیع بسیاری از پمپ های لجن کش استفاده میشود. این محصولات نوعی پمپ های گریز از مرکز مستغرق میباشند. روش کار این پمپ‌ مانند پمپ‌های کف کش خواهد بود. تنها تفاوت کار این محصولات با محصولات دیگر در این است که  قادر به پمپاژ سیالات حاوی ، فیبر، ذرات جامد، املاح و … میباشند. پمپ ملل تولید کننده انواع پمپ کف کش و لجن کش ایرانی می‌باشد. برای خرید انواع پمپ کفکش ، پمپ کفکش سه فاز ایرانی ، پمپ لجن کش تک فاز و اطلاع از قیمت آن به فروشگاه اینترنتی صنایع پمپ سازی ملل مراجعه کنید.

معرفی کاربرد انواع پمپ لجن کش ایرانی

پمپ های لجن کش ایرانی نوعی پمپ سانتریفیوژ یا گریز از مرکز بوده که محرک این پمپ، الکتروموتورها هستند. دیگر اسامی پمپهای لجنکش، پمپ غلیظ کش، پمپ فاضلابی، الکترو پمپ دوغاب یا اسلاری و پمپ گل کش میباشد. این پمپ ها در قدرت های مختلف تولید شده و به دو صورت پمپ لجنکش تک فاز و سه فاز  طراحی و تولید میشوند.

تک فازدر دو نوع خازن داخلی و خازن خارجی میباشند. پمپ لجنکش، یک پمپ گریز از مرکز دارای یک محور عمودی است. یک موتور الکتریکی درون هر پمپ لجن کش وجود دارد که محور پمپ را به حرکت در می آورد و انرژی جنبشی محرک جهت انتقال سیال را ایجاد خواهد کرد.این محصولات جهت انتقال و پمپاژ سیالات همراه با ذرات معلق از جمله آب های گل آلود و فاضلاب های صنعتی و خانگی کاربرد دارند. د ادامه به معرفی انواع این محصولات میژردازیم. انواع پمپ لجن کش ایرانی عبارتند از:

پمپ لجن کش ایرانی استیل

جنس بدنه و پروانه در پمپ لجن‌کش استیل، از جنس استینلس خواهد بود. این گونه از پمپ لجن‌کش را می توان در انواع پمپ لجن‌کش استیل تک فاز و پمپ لجن کش استیل سه فاز استفاده نمود. معمولا این محصولات در مکانهایی استفاده میشوند که سیال خاصیت اسیدی و خورندگی زیاد داشته باشد؛ همین موضوع در مواردی به غیر از پمپ لجن‌کش استیل موجب خورندگی سریع پمپ لجن‌کش خواهد شد. انتخاب این نوع از پمپ لجن‌کش برای مواردی که آب و یا سیال مورد نظر خورندگی زیادی داشته باشد بهترین انتخاب خواهد بود.

پمپ لجن کش ایرانی | خرید پمپ کفکش | پمپ لجن کش تک فاز | فروشگاه اینترنتی صنایع پمپ ملل

پمپ لجن‌کش مستغرق و خشک

این پمپ ها در دو مدل خشک و مستغرق میباشند. هر پمپ لجن کش ایرانی مستغرق به دو صورت نصب ثابت و محرک کاربرد دارد. این محصولات دارای درجه حفاظت IP68 بوده و قادرند در سیال به صورت کامل معلق باشند. در پمپ لجن کش خشک، الکتروموتور در ارتفاع مورد نظر و در خارج سیال قرار دارد و پمپ در داخل سیال غوطه ور می باشد. این دو از طریق کوپلینگ به هم متصل می باشند و در نتیجه به راحتی می توان الکتروموتور را در صورت نیاز از آن جدا کرد. عبور سیال از اطراف الکتروموتور که کاملا آببندی شده است، باعث خنک شدن الکتروموتور و در نتیجه افزایش طول عمر آن و همچنین در اثر کاهش جریان موتور، راندمان آن افزایش خواهد یافت.

صنایع پمپ سازی ملل

صنایع پمپ‌سازی ملل پس از سال‌ها تولید در زمینه الکترو پمپ‌های کف‌کش شناور با استفاده از تکنولوژی جدید و پس از کسب تجربه در تولید انواع برند های مختلف اکنون محصول جدید خود را به نام پمپ‌ملل تولید و روانه بازار نموده است. این محصول از بهترین نوع آلیاژ و تکنولوژی جدید تولید شده است. جهت سفارش انواع پمپ کفکش دو اینچ و پمپ لجن کش تک فاز ایرانی و یا اطلاع از قیمت و خرید انواع آن‌ها با صنایع پمپ سازی ملل تماس حاصل فرمایید.

برای خرید انواع پمپ کفکش و لجن کش به واتس اپ فروشگاه اینترنتی پمپ ملل مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *