مطالب آموزشی

پمپ وکیوم کفکش

پمپ وکیوم کفکش - پمپ کف کش - پمپ وکیوم کفکش

پمپ وکیوم کفکش یک دستگاه مخصوص برای ایجاد خلاء است که برای مکش گازها از آن استفاده می شود. در واقع دستگاهی که می تواند این اختلاف فشار بین دو نقطه را ایجاد نماید پمپ وکیوم است. پمپ وکیوم در ۲ مدل روغنی و آبی است. برای طراحی این محصول از قطعات با کیفیت بالایی استفاده می شود. درباره پمپ وکیوم کف کش در ادامه بخوانید و برای خرید بهترین کفکش با قیمت مناسب با صنایع پمپ سازی ملل تماس بگیرید.

پمپ وکیوم کفکش به دو دسته تقسیم می شود:

پمپ انتقال

دسته اول پمپ های خلاء است که توسط گازها برداشته می شود و سبب می شود که جا به جایی مثبتی صورت بگیرد. دسته دوم از طریق ذرات و مولکول های گاز چگالنده خواهد شود. همینطور پمپ وکیوم به دو بخش پمپ انتقال و پمپ دریافت کننده نیز تقسیم میشود که نام دیگر آن دام انداز است. در نظر داشته باشید که پمپ های جنبشی و محرکه در لیست پمپ های انتقال قرار می گیرند این روند سبب می شود که گاز از داخل هول داده شود و به سمت بیرون فرستاده شود.

این کار به طور کلی توسط یک بخش مکانیکی مشخص ارزیابی می شود که اغلب در حال چرخیدن است. این چرخش سبب می شود که به مولکول های گاز شتاب وارد شود و ایجاد منطقه کم فشار صورت بگیرد. زمانی که سطح که نام دیگر آن وکیوم سازی است به حد نصاب رسیده ، مخزنی با شیر خلا بزرگ بسته شده و ایزوله شده وجود دارد که سبب میشود هر نوع تبادل گاز بین ظرف و پمپ توسط شیر متوقف شود.

پمپ های دریافت کننده

نوع دیگر از پمپ وکیوم به نام پمپ های دریافت کننده هستند، یک پمپ دریافت کننده به پمپ جاذب گفته می شود که در مخزن در وضعیت تخلیه قرار دارد. این پمپ ها مولکول های گاز را از طریق جذب حذف می کنند البته از متراکم سازی نیز در این راستا استفاده میشود. در صورتی که مولکول های گاز ورودی با سطح سرد پمپ تماس داشته باشد گاز در وضعیت متراکم شده قرار می گیرد و این روند سبب می شود که به صورت مایع از دور خارج شود.

پمپ وکیوم آبی

  • این پمپ ها به صورت چرخشی جابجایی مثبت می شوند که عملکرد آن ها مانند یک پمپ چرخشی است.
  • وظیفه ایجاد خلاء در این پمپ ها توسط آب تأمین می شود. اگر به نوع کارکرد این پمپ ها دقت شود مشخص است که پمپ های آبی گاهی مانند کمپرسور های گازی فعالیت می کنند.
  • در این پمپ ها برای داشتن خاصیت فشار بخار مناسب از آب یا هر مایع سازگار با فرآیند وکیوم سازی استفاده می شود.
  • در این پمپ ها از پروانه یا تیغه استفاده شده است و به طور کلی چرخش های حلقه ای مایع را نیز در بر می گیرد.
  • در صنایع بزرگ مانند پالایشگاه ها استفاده می شود و به طور کلی هزینه تعمیرات این پمپ ها پایین بوده و راندمان و ماندگاری بالایی دارد.

پمپ وکیوم روغنی

  • ساختار مدل های روغنی پمپ های وکیوم مشابه با سایر گزینه است به طوری که در این پمپ ها از روغن و هوا برای خنک سازی استفاده می شود.
  • ساختار به کار رفته در آنها روتور و استاتور بوده و یرای صنایع متوسط مناسب ترین گزینه هستند.
  • استفاده از این روغن ها بسیار مناسب بوده و تمیزی آن ها نیز در نحوه عملکرد پمپ تأثیر بسزایی دارد.
  • پمپ وکیوم روغنی به دو دسته تک مرحله ای و دو مرحله ای تقسیم می شود، پمپ های تک مرحله ای با قطع جریان برق عمل خلاءسازی متوقف می کند در مدلهای دو مرحله ای از این پمپ ها پس از قطع جریان برق استفاده می شود و امکان وکیوم سازی و مکش تا یک زمان مشخص را دارد.

قیمت و خرید پمپ کفکش در صنایع پمپ سازی ملل

همانطور که گفته شد ، قیمت و خرید انواع پمپ کفکش با توجه به مشخصات فنی که دارند متفاوت است. صنایع پمپ سازی ملل ، تولید و عرضه کننده پمپ لجن کش میباشد که میتواند قیمت مناسب تمامی محصولات را با توجه به خرید بی واسطه شما ، تضمین کند. برای استعلام قیمت پمپ مورد نظر با ویژگی های مناسب با کاربرد خود و مشاوره خرید نوع پمپ با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تلگرام تولیدی پمپ صنعتی ملل

واتساپ تولیدی پمپ کف کش و لجن کش ملل

تماس با تولیدی پمپ کف کش ملل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *